Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@06:09:39 GMT

پرونده مدیرعامل معزول ایران خودرو به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۰۶۲۹

پرونده مدیرعامل معزول ایران خودرو به کجا رسید؟

خبرگزاری تسنیم: پرونده "هاشم یکه‌زارع" مدیرعامل معزول ایران خودرو برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی زرگر ارجاع شد.

۲۸ مرداد امسال بود که یکه‌زارع مدیرعامل سابق ایران خودرو با دستور مرجع قضایی در دفتر کارش دستگیر و بازداشت شد.

هاشم یکه‌زارع حدود یک روز قبل از دستگیری‌اش، از سمت خود در ایران خودرو برکنار شد که علی ربیعی سخنگوی دولت علت این برکناری را افزایش قیمت محصولات ایران خودرو به‌صورت عمدی و بدون هماهنگی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین اسماعیلی؛ سخنگوی قوه قضائیه نیز ۲۹ مرداد در توضیح درباره علت بازداشت یکه‌زارع اظهار کرد: مدیرعامل سابق ایران خودرو بر اساس گزارش‌های ضابطین به مرجع قضایی تحت تعقیب قرار گرفت و دو نفر دیگر از دست‌اندکاران این مجموعه هم بازداشت هستند.

پنجم شهریور امسال نیز اسماعیلی درباره پرونده ایران خودرو گفت: پرونده ایران خودرو تا الان پنج متهم دارد که دو نفر آزاد و سه نفر بازداشت هستند و روند تحقیقات در حال انجام است و اینکه افراد دیگری تحت تعقیب قرار می‌گیرد یا خیر، مشخص نیست.

بر اساس این گزارش، اکنون پرونده یکه‌زارع به شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی ارجاع شده که ریاست این شعبه بر عهده قاضی زرگر است.

در پرونده تشکیل شده برای مدیرعامل سابق ایران خودرو، اتهام وی، اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی از طریق فروش سبدی محصولات ایران خودرو اعلام شده است.

قاضی زرگر در حال حاضر رسیدگی به پرونده، ولی الله سیف؛ رئیس سابق بانک مرکزی و احمد عراقچی معاون ارزی سابق بانک مرکزی را در دست دارد.

او پیش از نیز در قالب رسیدگی به پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی کشور، وحید مظلومین معروف به سلطان سکه و محمداسماعیلی قاسمی دیگر متهم پرونده اخلال ارزی را به اعدام محکوم کرد که حکم آن‌ها ۲۳ آبان ۹۷ اجرا شد.

رسیدگی به پرونده‌های صرفان و دلالان بازار ارز و واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه از دیگر پرونده‌های زرگر در دادگاه‌های ویژه بوده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: پرونده یکه زارع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد

علیرضا لطفی در جمع خبرنگاران گفت: ماموران نیروی انتظامی محموله قاچاق را از یک دستگاه کامیون کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی افزود: این پرونده که شامل قاچاق پارچه و فندک به ارزش ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال بود، در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خرم آباد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان بیان کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا و ۳۰ میلیارد ریال برابر ارزش خودروی حامل کالا محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • سپاه پاسداران به سرمایه ملی و جهان اسلام تبدیل شد
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی