Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@18:41:17 GMT

صرفه‌جویی در آب با دستگاه ضدعفونی‌کننده دست

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۱۱۶۲

صرفه‌جویی در آب با دستگاه ضدعفونی‌کننده دست

ایسنا/اصفهان محققان یک شرکت دانش بنیان اصفهانی موفق به ساخت دستگاه ضدعفونی کننده دست شدند که به کمک آن می توان در مصرف آب صرفه جویی کرد.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه دست‌ها با شست‌وشو با آب و صابون ضدعفونی نمی‌شوند، دستگاه ضدعفونی کننده بار میکروبی شست‌وشو را انجام می‌دهد و دیگر نیازی به شست‌وشوی دست‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین با استفاده از این دستگاه در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

ایمان آذربایجانی افزود: ویژگی خاص این دستگاه مبتنی بر سیستم اتمایزینگ است که این سیستم ذرات، مایع ضدعفونی کننده را در ابعاد میکرومتر روی دست‌ها اسپری می‌کند. این عمل منجر به پوشش کامل دست‌ها شده و قسمت‌های مختلف دست را ضدعفونی می‌کند.

وی با بیان اینکه دستگاه ضدعفونی کننده دست، مصرف محلول مایع را تا حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهد، گفت: از این دستگاه در مجتمع‌های مسکونی، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز درمانی، آزمایشگاه‌ها و هر مرکزی که نیاز به ضدعفونی کننده دست باشد و مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند، استفاده می‌شود و موجب مصرف محلول مایع می‌شود.

مدیر عامل شرکت آریان تجارت ماندگار اسپادانا، تصریح کرد: از این دستگاه نسخه‌های مختلفی تولید شده است که یک نسخه استفاده از گیت تردد است. این نوع سیتم تنها به افرادی که ضدعفونی شده باشند، اجازه تردد می‌دهد و در غیر این صورت اجازه تردد افراد داده نمی‌شود.

آذربایجانی در مورد نمونه‌های مشابه این دستگاه، گفت: این دستگاه نخستین نمونه داخلی است و در وهله نخست با همکاری یک شرکت ایتالیایی تولید شده است. در سال‌های اخیر با توجه به افزایش نرخ ارز، دستگاه بومی سازی شده وارد بازار شده است.

وی افزود: در حال حاضر از این دستگاه در مرکز خرید اصفهان، شهرک سلامت، چندین هتل، رستوران و آزمایشگاه‌های مختلف استفاده می‌شود.

شرکت آریان تجارت ماندگار اسپادانا با بهره بندی از پیش زمینه مناسب در دو حوزه تکنولوژی و سلامت با استفاده از ترکیب این دو بخش حیاتی از زندگی روزمره بشر کالاها و خدماتی ارائه می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانش بنیان محققان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حیدری معاون حقوقی، مالی و امور مجلس وزیر نیرو، گفت: امروزه آب و برق، تنها عنصر آسایش نیست و برای رشد تولید، پیشرفت روز افزون صنعت و تجارت و فناوری، رشد اشتغال، رشد ۸ درصدی، جلوگیری از تورم و بیکاری، و نیز استفاده از ظرفیت‌های معادن و کشاورزی، کلیدی‌ترین عامل آب و برق است.

معاون حقوقی، مالی و امور مجلس وزیر نیرو با بیان اینکه کسری‌های تأمین برق در سال‌های (۱۳۹۹) و (۱۴۰۰) موجب تعطیلی بسیاری از مشاغل شد، تصریح کرد: برق به دلیل ارتباط مستقیم با اشتغال و سفره مردم، عامل اصلی رضایتمندی مردم بوده و به یک عنصر حیاتی در خصوص، سایش، اشتغال و امنیت تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان صنعت آب و برق، حافظان آرامش و آسایش مردم هستند، گفت: علاوه بر این موارد، حیات مردم در بیمارستان‌ها و سایر مراکز خطیر، در گرو صنعت آب و برق کشور است. یکی از مهم‌ترین پست‌های کلیدی در صنعت آب و برق، مدیران و کارکنان حقوقی هستند چون ارتباط مستقیم با خدمت‌رسانی به موقع به مردم دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: اگر بیمارستانی حتی با سال‌ها تأخیر افتتاح شود، مشکلی برای حیات مردم ایجاد نمی‌کند، اما اگر برق فقط سه روز قطع شود، زندگی و امنیت و تغذیه مردم به واسطه فساد مواد غذایی، تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

این مسؤول همچنین با اشاره به تشکیل شورای حقوقی وزین وزارت نیرو متشکل از تمام حقوقدان‌های کشور از مجلس، دیوان عدالت اداری، دادستانی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و حقوقدان‌های شرکت‌ها مادر تخصصی، تصریح کرد: جلسات این شورا به صورت منظم برگزار و در آن تصمیمات و راهبردهای کلان وزارت نیرو با خرد جمعی اتخاذ می‌شود.

حیدری در عین حال به گستره خدمات وزارت نیرو نیز اشاره و تصریح کرد: از آنجایی که گستره خدمات وزارت نیرو بسیار وسیع است، ارتباطات زیادی با مردم داریم و همین موضوع موجب می‌شود، بعضاً سالانه تا حدود ۶۰ هزار پرونده تشکیل شود.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم اولویت‌بندی خوبی داشته باشیم، منافع مردم و دستگاه از بین می‌رود، اضافه کرد: اگر پرونده‌ای شرایط ویژه دارد یا ارزش مالی پرونده‌ای زیاد است، باید شرکت مادر تخصصی در جریان قرار گیرد چون در پرونده‌های سنگین نیاز به همفکری و ارتباطات بیشتری وجود دارد.

این مسؤول همچنین از راه‌اندازی سامانه‌ای در وزارت نیرو خبر داد که بلافاصله پس از تشکیل پرونده قضائی، در ستاد قابل مشاهده باشد.

معاون حقوقی، مالی و امور مجلس وزارت نیرو با تاکید بر اینکه کارکرد دفاتر حقوقی با اعتبارات شرکت در ارتباط است، اظهار داشت: مدیران حقوقی شرکت‌ها باید با مدیران قضائی، دادگستری، اطلاعاتی و انتظامی استان در ارتباط باشند و آنها را از وضعیت دستگاه آگاه کنند چرا که نباید برای اجرای حکم یک نفر، تمام خدمات یک دستگاه متوقف و حساب‌ها بسته شود.

حیدری در پایان تاکید کرد: رعایت عدالت به معنی رسیدن حق صرفاً به دستگاه نیست و باید مدیر حقوقی، مدیران دستگاه را از واقعیت پرونده‌ها آگاه کنند و اگر کسی شکایتی کرد و شکایتش به حق بود باید احقاق حق شود.

کد خبر 6096364

دیگر خبرها

  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • فلسطین به مسأله اول جهان تبدیل شده است