Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده بان اسلام هراسی در گزارشی اعلام کرد که ۶۰ درصد از زنان محجبه یکبار در زندگی شان مورد تبعیض قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مصری الیوم، دیده بان اسلام هراسی وابسته به دارالفتوای مصر گزارش داد: نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقات افکار عمومی فرانسه (IFOP) حاکی از آن است که 60 درصد از زنان محجبه در فرانسه یکبار در زندگی شان مورد تبعیض قرار گرفتند و 42 درصد از مسلمانان در فرانسه دستکم یکبار در زندگی هایشان به دلیل مسلمان بودن مورد تبعیض قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیده بان اعلام کرد: مسلمانان در برخی از شرایط مورد بیشترین تبعیض واقع شدند. 17 درصد از مسلمانان به ویژه زنان محجبه هنگام جستجوی کار ، 14 درصد هنگام اجاره خانه  و 13 درصد در ایست بازرسی پلیس.

 

در این گزارش آمده است: این نظرسنجی نشان می دهد که از هر چهار مسلمان ، یک نفر مورد تبعیض و اهانت و نژادپرستی قرار گرفته است. به طوری که 24 درصد از مسلمانان مورد اهانت لفظی به دلیل مسلمان بودن شان قرار گرفتند، اما در مقایسه با غیرمسلمانان تنها 9 درصد از آنها اهانت لفظی شده است. همچنین هفت درصد از مسلمان مورد حمله بدنی و آزار و اذیت جسمی قرارگرفتند.

 

این دیده بان اعلام کرد: این نظرسنجی از 26 آگوست تا 18 سپتامبر 2019 میلادی از یکهزار و هفت نفر از مسلمانان بالای 15 سال از طریق تلفن انجام گرفته است.

دیده بان اسلام هراسی گزارش داد که نتایج این نظرسنجی مطابق با با شاخص اسلام هراسی سالیانه است که نخستین دوره آن در پنجمین همایش جهانی دبیرخانه هیئت های فتوا در جهان راه اندازی شد. این دوره در 15 و 16 اکتبر گذشته برگزار شد. زنان محجبه بیشترین گروهی هستند که مورد تبعیض و اهانت های لفظی قرار گرفتند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان مسجد مسجد 13 آبان راهپیمایی 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی مسجد نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد یوم الله ۱۳ آبان اسلام هراسی فرانسه مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر ظهر شنبه در آئین سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین که با حضور حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شرق تهران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد، نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی را به یادماندنی دانست و اظهار کرد: فداکاری مردم این خطه در انقلاب فراموش نخواهد شد.

قاضی عسکر در ادامه با اشاره ضرورت حجاب بانوان گفت: حجاب برای بانوان محدودیت محسوب نمی‌شو چرا که که اسلام زیباترین دینی است که برای بانوان ارزش قائل شده است.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه اسلام زن را اجتماعی و نقش‌آفرینی آنان در جامعه را مهم می‌داند افزود: زنان باید به‌گونه‌ای در جامعه حضور یابد که هوس‌بازان طمعی به آنها نداشته باشند.

وی عنوان کرد: کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، حامیان دروغین آزادی زنان ایران، امروز در کف خیابان، دختران دانشجوی کشورشان را لگد مال می‌کنن، این همان جامعه‌ای است که شعار حمایت از زنان جامعه کشور ما را داشت.

بر اساس این گزارش در پایان ای مراسم از خانواده ۲۰ شهید روحانی و طلبه ورامین تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6096516

دیگر خبرها

  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • زائری از پرو
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است