Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهارمین همایش و جشنواره بین‌المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی (یوسرن) با حضور دانشمندان، دانشجویان و دانش پژوهان ۲۹ کشور دنیا در مجارستان برگزار شد.

در افتتاحیه این همایش که به ابتکار شبکه جهانی یوسرن و دانشگاه علوم پزشکی تهران و به میزبانی دانشگاه سملوایز و کالج بین‌المللی اویسنا برگزار شد، علاوه بر سخنرانی‌های میزبان، دکتر شهریار نفیسی، رئیس دانشکده پزشکی تهران و دکتر نیما رضایی، معاون بین‌الملل این دانشکده و رئیس شبکه یوسرن سخنرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام توانمندی‌های این دانشگاه، با اشاره به مشکلات و خطاهای موجود در تولیدات علمی دنیا، گفت: هدف از انجام فعالیت‌های بین‌المللی باید حل مشکلات بشر در زندگی باشد و مرزهای جغرافیایی نباید مانعی برای همکاری‌های بین‌المللی ایجاد کند.

دکتر نیما رضایی رئیس شبکه جهانی یوسرن با ارائه گزارشی از فعالیت‌های شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی یوسرن گفت: شبکه یوسرن چهار سال قبل با شعار «علم بدون مرز» تشکیل شد و تلاش کرد با برداشتن مرزهای جغرافیایی در علم، انجام فعالیت‌های بین‌رشته‌ای و ایجاد ارتباط علمی میان دانشمندان پیشکسوت و جوان گام‌های بزرگ و مؤثری در جامعه علمی بردارد.

رئیس شبکه جهانی یوسرن خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات این شبکه می توان به عضویت بیش از ۱۰ هزار نفر از ۹۰ کشور دنیا، عضویت بیش از ۳۷۰ دانشمند یک درصد برتر و ۱۵ برنده نوبل و ابل به عنوان اعضای هیئت مشاوران یوسرن در ۲۱ شاخه مختلف علم، تشکیل شبکه همکاری‌های علمی بین ۱۰۰ مرکز علمی دنیا، تشکیل بیش از ۹۰ گروه آموزشی و پژوهشی، برگزاری بیش از ۵۰۰ رویداد علمی و چاپ بیش از ۵۵۰ مقاله علمی در مجلات معتبر علمی اشاره کرد.

در چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی یوسرن بیش از ۱۰ هزار دانشمند جوان کمتر از ۴۰ سال در پنج شاخه اصلی علم (علوم فرمال، علوم فیزیکی و شیمی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی) نامزد دریافت جایزه شده بودند که پس از داوری‌های اعضای هیئت مشاوران یوسرن، پنج نامزد در هر بخش معرفی شد.

لوکاس لاکاس از دانشگاه ملکه ماری لندن با طرح «پلی به پردازش و علوم شبکه»، جیولیا گرانچینی از ایتالیا و سوئیس با طرح «فروالکتریک ترکیبی چند بعدی نوری»، آجیت کاشیک از آمریکا با طرح «دانش بیوتکنولوژی برای شخصی‌سازی مراقبت‌های بهداشتی»، اوجینا مورسلی از شیلی با طرح «مکانیسم اتوفاژی هیپوتالاموس در چاقی» و بنجامین ساواکول از دانمارک با طرح «عدالت اجتماعی در تغییرات آب و هوا و کمبود انرژی» به عنوان برندگان چهارمین دوره یوسرن در پنج شاخه اصلی معرفی شدند.

همچنین ایران از میان چهار نامزد میزبانی همایش سال آتی، به عنوان میزبان منتخب معرفی شد که دکتر نفیسی و دکتر جعفریان به نمایندگی سمبل میزبانی را از دکتر روزیوال از دانشگاه سملوایز مجارستان دریافت کردند.

همچنین ۸ نفر از سفیران جوان یوسرن از کشورهای انگلستان، ایتالیا، مجارستان، تونس، آفریقای جنوبی، فنلاند، آلمان و رومانی استوارنامه دریافت کردند.

در این همایش که بیش از ۵۰ سخنران علمی از کشورهای مختلف حضور دارند، به منظور حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویان و جوانان، بخش‌های اختصاصی تحت عنوان سخنرانان جوان (ارائه شفاهی یا پوستر) در نظر گرفته شده و در اختتامیه بهترین ارائه‌دهنده مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

چهارمین همایش و جشنواره بین‌المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی (یوسرن) امروز ۱۹ آبان ۹۸ در بوداپست مجارستان به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 4767937

منبع: مهر

کلیدواژه: یوسرن دانشگاه علوم پزشکی تهران تحقیقات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تهران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه ها دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشجویان دانشگاه پیام نور منصور غلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش پزشکی مدیران دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران