Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@09:49:54 GMT

خواب راحت شبانه با رایحه درمانی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۲۷۶۳

خواب راحت شبانه با رایحه درمانی

به طور معمول روش‌های مختلفی برای آرامش و خواب بهتر توصیه می‌شود، ولی در این بین استفاده از اسانس‌های روغنی به عنوان روش‌های درمان طبیعی و خانگی بی‌خوابی نیز می‌تواند خواب بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

این روغن‌های خوشبو با بی‌خوابی می‌جنگد و استراحت شما را تضمین می‌کند. جالب است بدانید که این روز‌ها رایحه درمانی یا همان آروماتراپی منبع ارزشمندی محسوب می‌شود که به افراد کمک می‌کند به آرامش برسند، این وضعیت ذهن و بدن برای عملکرد‌های روزانه دیگر نیز مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسانس روغنی و سیستم عصبی
تعدادی از اسانس‌های روغنی در دسته ترکیبات فعال قرار می‌گیرند. در این بین نارنج و استوخودوس نیز وجود دارند که آرامش‌بخش و تسکین دهنده هستند. چه آن‌ها را به صورت روغن ماساژ، چه دم کرده یا خوشبو کننده استفاده کنید، عطر و رایحه خوششان به مغز می‌رسد و تأثیر آن باعث خواب راحت‌تر می‌شود و تنش، عصبانیت و افسردگی را کاهش می‌دهد.
روغن سنبل الطیب
خاصیت آرامش‌بخش این روغن خواب شما را تضمین می‌کند. می‌توانید
۲۰-۱۵ قطره از روغن سنبل الطیب را به عنوان خوشبو کننده اسپری کنید یا آن را روی صورت، گردن، دست و پا ماساژ دهید.
روغن بابونه رومی
اسانس روغنی بابونه رومی برای مقابله با بی‌خوابی محشر است. اثر آرامش‌بخش نیرومندی دارد که حتی می‌تواند برای افراد با فشار خون بالا که استراحت برایشان دست نیافتنی است، نیز مفید باشد.
روغن مرزنجوش
این روغن معطر فشار خون را کاهش می‌دهد و استرس را از بین می‌برد. افزون بر این، هر زمان که دچار سرماخوردگی شدید، روغن مرزنجوش به تنفس بهترتان کمک می‌کند. این روغن را به عنوان خوشبو کننده استفاده کنید یا آن را روی بدن ماساژ دهید تا پریشانی را کاهش دهد.
روغن به لیمو
روغن به لیمو را برای پیشگیری از اضطراب و نگرانی، افسردگی یا پریشانی استفاده کنید چرا که خاصیت تسکین دهندگی بسیاری دارد. برای آن که بیشترین فایده را از این روغن داشته باشید، آن را با دو قطره روغن زیتون رقیق کنید و سه بار در روز بخورید.

منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خواب رایحه درمانی اسانس روغنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید و یا آلودگی هوا نفس شما را تنگ کرده است با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.

افراد می توانند با مصرف سیر، غلات کامل، لوبیا و سیب با وجود داشتن بیماری اسم راحت تر تنفس کنند.

بیماران مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی با مصرف روغن زیتون، قهوه، ماهی سالمون، چای سبز، دانه ها و سبزیجات چلیپایی راحت تر نفس بکشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • گشت وگذار شبانه پلنگ در جنگل ساری
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • بازدید شبانه خبرنگاران از خط ۲ مترو شیراز
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند