Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:08:39 GMT

انتخابات مجلس در کرمان الکترونیکی انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۲۷۹۳

انتخابات مجلس در کرمان الکترونیکی انجام می‌شود

محمدصادق بصیری روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان در کرمان با بیان اینکه ثبت احوال نقشی کلیدی در انتخابات پیش‌رو دارد افزود: تمام زیرساخت‌های دولت و وزارت کشور برای برگزاری انتخابات باشکوه پای کار است و ثبت احوال با زیرساخت‌هایی که در اختیار دارد به برگزاری انتخابات خوب، دقیق، سالم و در شان نظام جمهوری اسلامی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: برگزاری انتخابات شهرهای کرمان و راور به صورت تمام الکترونیکی به وزارت کشور اعلام شده که امیدواریم پذیرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه این استان دارای شاخص‌های مهمی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است گفت: این استان در حوزه تقسیمات سیاسی ۱۸۲ هزار متر مربع وسعت، ۲۳ شهرستان، ۵۷ بخش و بیش از ۲ هزار دهیاری و از نظر جمعیت سرشماری سال ۹۵ سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۱۸ نفر جمعیت دارد که از این میزان یک میلیون و ۷۵۸ هزار نفر در شهر و مابقی روستایی و همچنین یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۰ نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی بیان داشت: نرخ بیکاری استان کرمان ۱۱.۴ درصد و سهم زنان از اشتغال ۱۵ درصد، کشاورزی ۳۵.۸، صنعت ۲۷.۱، خدمات ۳۷.۱ درصد است و جمعیت فعال این استان ۴۰ درصد ارزیابی می‌شود.

بصیری افزود: استان پهناور کرمان بیش از ۸۵ درصد نرخ باسوادی، ۱۱۷ واحد مراکز آموزش عالی، یک پارک و ۱۵ مرکز رشد علم و فناوری با سرانه ورزشی ۴۵ صدم متر مربع به ازای هر فرد دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تصریح کرد: بیشترین ارزش افزوده بخش معدن، رتبه نخست کشور در تنوع ذخایر و شاغلان بخش معدن، وجود گمرکات و مراکز اقتصادی و مزیت‌های نسبی در تولیدات کشاورزی از مزیت‌های این استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دیار کریمان رتبه نخست تولید پسته، خرما و محصولات گلخانه‌ای و جالیزی، رتبه نخست گردو و سوم گل‌محمدی و بهره‌مندی‌های فراوان از جاذبه طبیعی تنوع زیستی فرهنگی و تمامی ادروار تاریخی را در خود جای داده است.

بصری افزود: ۶ اثر ثبت جهانی از جمله باغ شاهزاده، کویر لوت، قنوات بم و شهر جوپار و ۶۵۰ اثر ملی ثبت شده و تمدن ایران را به پیش از سومری‌ها انتقال داده و کرمان به عنوان یک استان با تمامی ظرفیت‌ها برای خدمت محیا شده است.

وی گفت: گستردگی مرکز زیستی نیز از مشکلات استان پهناور کرمان است و قرار گرفتن کویر کرمان در مرز شرقی مشکلات امنیتی در این استان به‌وجود می‌آورد که نیروهای مسلح از آن محافظت می‌کنند و فعالیت در استان کرمان رضایت‌بخش اما از نظر مالی معضلاتی دارد و با وجود مشکلات و موانع استان رسیدن به شاخص برتر در حوزه ثبت احوال جای تقدیر دارد.

در این آیین از خدمات حسین زین‌الصالحین به عنوان مدیرکل سابق تقدیر و محمد قاسمی مدیرکل جدید ثبت احوال استان کرمان معرفی شد.

برچسب‌ها کرمان ثبت احوال انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ثبت احوال انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمان ثبت احوال انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس

مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.  این انتخابات برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده از مجلس بعدی است که در دور اول، نامزد‌های آنها حدنصاب قانونی تعداد رأی را کسب نکرده بودند.
 
۲۲ حوزه انتخابیه در ۱۵ استان مشغول برگزاری این انتخابات خواهند بود که در ۸ حوزه، «تمام مراحل انتخابات الکترونیکی است.»
 
در انتخابات تمام الکترونیکی، علاوه بر احراز هویت رأی دهندگان، ثبت رأی و شمارش آن هم الکترونیکی است؛ در این روش، به رأی دهندگان به جای تعرفه کاغذی، «کارت تعرفه» داده می‌شود.
 
کارت‌های تعرفه روی محلی مشخص از صندوق‌های الکترونیکی گذاشته می‌شود و رأی دهندگان شماره (کد) نامزد‌ها را ثبت می‌کنند.
 
محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، از چاپ ۷ و نیم میلیون تعرفه برای این دور از انتخابات خبر داد و  گفت: برای حوزه‌های انتخابیه‌ای هم که انتخابات تمام الکترونیکی دارند، تعرفه فرستاده می‌شود.

اسلامی افزود: برای این حوزه‌ها تعداد تعرفه کمتری فرستاده می‌شود تا اگر اختلالی در انتخابات الکترونیکی به وجود آمد، از تعرفه‌های کاغذی استفاده شود.
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور پیش از این و به تازگی گفته بود: در حوزه‌هایی که رأی گیری الکترونیکی است، جمع‌بندی نتایج حدود یک ساعت زمان خواهد برد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم ؟ فیلم
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟
  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم؟
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم
  • مراحل رای دادن الکترونیکی چگونه است؟
  • انتخابات الکترونیکی چیست و چگونه انجام می‌شود؟