Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان با اشاره به اجرای طرح نوین توسعه مشاغل خانگی گفت: جهاد دانشگاهی برای پیاده‌سازی این الگو مأموریت دارد تا در ۳ استان شرقی و ۶ استان غربی کشور ۲۰ هزار ایجاد تعهد برای فرصت شغلی خانگی فراهم کند. ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، مشکلات اقتصادی و کاهش درآمدها بسیاری از بانوان را به تکاپو واداشت تا با هدف کسب درآمد بیشتر و در حقیقت برعهده گرفتن گوشه‌ای از بار مشکلات اقتصادی خانواده به سمت ایجاد مشاغل خُرد و خانگی روی آورند تا بتوانند اندکی نیازهای خانواده را برآورده سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تدوین قانون «توسعه و نظام‌مندی مشاغل خانگی» در سال 89 سبب نظام‌مند شدن مشاغل خُرد و خانگی برای بانوان با سرمایه اندک شد اما عدم فروش محصول و نگرانی‌های بازار فروش همواره جزو دغدغه‌های مهّم بانوان کارآفرین و توانمند در این حوزه است که در این راستا طرح ملی «توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» برای کارآفرینان و بانوانی که می‌توانند نقش پشتیبان یا پیشران را در مشاغل خانگی داشته باشند در اقصی نقاط کشور و همزمان با آن در شهرستان اسلامشهر نیز به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و در حال اجراست.

اما موضوعی که در این میان مطرح است اینکه طبق آسیب‌شناسی صورت گرفته پیرامون اجرای این طرح که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده، مشخص شد مدل در حال اجرا در کشور ایراداتی دارد که مهم‌ترین اشکال آن این بود که وام و تسهیلات بانکی توزیع و پرداخت می‌شد اما اشتغال موردنظر ایجاد نمی‌شد.

محمدصادق بیجندی، رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان صبح امروز در نشست طرح ملی مشاغل خانگی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که با حضور بانوان کارآفرین و مسئولان ادارات مرتبط در سالن اجتماعات فرمانداری اسلامشهر برگزار شد با اشاره به اینکه تا بیش از سال 89 قانونی به نام مشاغل خانگی در کشور وجود نداشت اظهار داشت: در سال 1389 دستگاه‌های متولی قانونی به نام قانون «توسعه و نظام‌مندی مشاغل خانگی« به مجلس تقدیم کردند که پس از تصویب، دبیرخانه آن در سطح کلان ملی تشکیل و دستگاه‌های مختلف و نمایندگان مجلس در آن حضور دارند و هر دو ماه یکبار موضوعات مختلفی مطرح و بررسی می‌شود.

 وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از جمله نهادهایی است که در تصویب این قانون در مجلس مقدمات و مطالعات اولیه را انجام داده است تأکید کرد: نخستین کنفرانس ملی مشاغل خانگی در کشور با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی برگزار و پس از گذشت 10 سال فعالیت‌های مختلفی از سوی جهاد دانشگاهی در کنار نظام اجرایی و سیاستگذاری کشور انجام شده است.

یزد | ایجاد نگاه کارآفرینانه در مشاغل خانگی سبب رونق تولید و اشتغال می‌شودیزد | صندوق‌های خرد روستایی برای تقویت مشاغل خانگی در روستاها ایجاد شودطرح ملی مشاغل خانگی برای 2100 نفر اردبیلی فرصت شغلی فراهم می‌کند

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان با اشاره به ایرادات موجود در اجرای طرح گسترش فعالیت مشاغل خانگی افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای، تأمین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای گسترش مشاغل خانگی اقدامات بسیاری انجام داده‌اند و در نهایت این نتیجه حاصل شد که اشکال کار در عدم شروع از بازار است و اینکه به کیفیت، بسته‌بندی، آموزش، بازار فروش و مشاوره درست برای تولید محصول توجهی نمی‌شود.

بیجندی سپس به پیشنهاد الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی از سوی وزارت تعاون اشاره کرد و گفت: این الگو در ستاد ملی مشاغل خانگی به تصویب رسیده است و جهاد دانشگاهی نیز به عنوان نهاد توسعه‌ای در کنار آن قرار دارد.

معاون جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاد دانشگاهی برای پیاده‌سازی این الگو مأموریت دارد تا در سه استان شرقی و 6 استان غربی کشور 20 هزار ایجاد تعهد برای فرصت شغلی خانگی فراهم کند.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان بیان کرد: جهاد دانشگاهی سامانه‌ای به منظور اتصال به بخش‌های دولتی، خصوصی، سَمن‌ها، کارآفرینان و استفاده از ظرفیت‌ها برای پیاده‌سازی قوانین و دستورالعمل‌ها طراحی و مزیّت‌های هر استان را احصا و بازار تولید آن‌ها را مورد بررسی قرار داده است.

بیجندی با بیان اینکه این طرح به دنبال اتصال و ایجاد فرصت‌های ممتاز و متمایز است اظهار داشت: نکته مهّم این طرح عدم پرداخت حتی یک ریال به کارآفرینان و ایجاد فرصت شغلی برای 15 هزار نفر در الگوی نوین ایجاد شده در 9 استان کشور است.

 وی همچنین افزود: در حال حاضر با 300 برند ملی و استانی وارد مذاکره و تفاهم‌نامه شده‌ایم و شبکه و تیم ایجاد و اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است و مشکل فروش در بخش مشاغل خانگی به دلیل افزایش کیفیت محصول و بسته‌بندی صحیح و شناخت درست از بازار روز به روز کمتر می‌شود.

معاون جهاد دانشگاهی در پایان خاطرنشان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در حال حاضر در 31 استان کشور در حال اجرا است و به غیر از 9 استان که در مراحل پایانی کار هستند استان‌هایی که به تازگی وارد طرح شده‌اند در مرحله مطالعه، امکان‌سنجی، نیازسنجی و پژوهش قرار دارند و طرح روز به روز با قوت و قدرت بیشتر پیش می‌رود.

 در ادامه این نشست تولیدکنندگان و کارآفرینان ضمن معرفی و سابقه کار و اعلام آمادگی برای ایجاد مشاغل جدید از دغدغه‌ها و مشکلات بازار فروش، نحوه ارائه محصول و الزامات دریافت تسهیلات بانکی مباحثی را مطرح و راهکارهایی نیز از سوی معاون جهاد دانشگاهی برای تعاملات و همکاری بیشتر و استفاده از طرح ملی مشاغل خانگی در اسلامشهر ارائه شد.

انتهای پیام/ ع

R7840/P/S6,60/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با صحت‌سنجی تدوین سند اشتغال، ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در استان کرمانشاه ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال و کارآفرینی سند اشتغال با برش شهرستانی و دستگاهی تدوین شد.

وی افزود: بر اساس همین سند اشتغال ایجاد ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی به‌صورت ناخالص برای استان تدوین شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد ثبت و ضبط می‌شود، خاطرنشان کرد: در پایان سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۶۰ نفر (بیش از تعهد) در سامانه رصد شغل ثبت شده بود.

احمدی اضافه کرد: با صحت‌سنجی تدوین سند اشتغال، ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده ایجاد شده است.

وی هدف‌گذاری ایجاد اشتغال امسال را ۲۶ هزار و ۲۴۷ نفر اعلام و تصریح کرد: توجه امسال دولت بیشتر روی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، به نحوی که هر استان باید ۱۴.۴ درصد اشتغال سال ۱۴۰۳ را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص دهد.

کد خبر 750033

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است