Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس امروز به نقل از سخنرانی روز یکشنبه روحانی در شهر یزد نوشت که یک میدان جدید نفتی با ظرفیت بیش از ۵۰ میلیارد بشکه نفت خام در جنوب ایران کشف شده است.

آسوشیتدپرس با اشاره به تحریم های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ایران نوشت: این خبر روحانی بدان معنی است که ذخایر اثبات شده نفت خام ایران بیش از ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران هم اکنون حدود ۱۵۰ میلیارد بشکه ذخیره اثبات شده نفتی در اختیار دارد.

آسوشیتدپرس افزود: ذخایر اثبات شده، ذخایری هستند که استحصال آنها مقرون به صرفه است. این ارقام گر چه ممکن است به دلیل معیارهای متفاوت، کشور به کشور متغیر باشد ولی معیاری برای مقایسه کشورهای تولیدکننده نفت به شمار می رود. این میدان جدید نفتی پس از میدان نفتی اهواز که ۶۵ میلیارد بشکه ذخیره نفت دارد، بزرگترین میدان نفتی ایران به شمار می رود.

به نوشته آسوشیتدپرس، روحانی اعلام کرد که میدان نفتی مزبور در استان نفت خیز خوزستان کشف شده است. این خبرگزاری به نقل از رسانه های داخلی مساحت این میدان نفتی را ۲ هزار و ۴۰۰ کیلیومتر مربع و عمق آن را ۸۰ متر ذکر کرد.

خبرگزاری رویترز نیز با پوشش این خبر نوشت که سخنرانی روحانی به صورت زنده از تلویزیون پخش می شد. این خبرگزاری انگلیسی به نقل از رئیس جمهوری نوشت: به رغم تحریم های آمریکا، کارگران ایرانی یک میدان نفتی کشف کرده اند که ذخیره آن ۵۳ میلیارد بشکه است.

رییس جمهوری امروز در جمع مردم یزد از کشف یک میدان بزرگ نفتی در استان خوزستان خبرداد و گفت: با همت کارگران و مهندسان شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت یک میدان بزرگ نفتی با ظرفیت ۵۳ میلیارد بشکه کشف شد که این میدان نفتی از بستان آغاز می شود و تا نزدیک امیدیه به وسعت ۲۴۰۰ کیلومتر مربع و عمق ۸۰ متر ادامه دارد.

روحانی ادامه داد: امروز به آمریکا اعلام می کنیم که ما کشور ثروتمندی هستیم و با وجود دشمنی و تحریم‌های ظالمانه شما، در این مدت کارگران و مهندسان صنعت نفت ایران موفق به کشف این میدان بزرگ نفتی شدند.

وی تصرح کرد: هم اکنون نکته مهم در خصوص این میدان نفتی ضریب استحصال آن است که هرچه فناوری بهتری به کار گرفته شود میزان درآمد کشور از این میدان نفتی افزایش می یابد به گونه ای که اگر ۱۰ درصد ضریب استحصال نفت از این میان افزایش یابد، ۳۲۰ میلیارد دلار درآمد بیشتر از آن حاصل می شود، پس باید به سمت استفاده از فناوری های جدید برویم و در این زمینه بر خلاف آنچه که برخی می گویند از فناوری خارجی استفاده نکنیم، استفاده از این ظرفیت، میزان بهره وری و درآمد ما را افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور رسانه های غربی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند

به گزارش صدای ایران به نقل از فرارو به نقل از سایت شیعت‌نیوز پاکستان، همسر رئیس جمهور ایران گفت: خداوند هرگز کسانی را که سکوت کرده‌اند را نمی‌بخشد، سکوت آنها بدتر از جنایتی است که در فلسطین رخ می‌دهد.

خانم علم الهدی افزود: آنچه در غزه در حال وقوع است در جهان بی سابقه است. اما ما به مادران و خواهرانمان افتخار می‌کنیم که با این همه ساکت نمی‌نشینند و با اسرائیل می‌جنگند.

وی افزود: نه تنها زنان غزه، بلکه روزنامه نگاران و پزشکان نیز داوطلبانه در غزه حضور دارند.

همسر رئیس جمهور ایران اظهار کرد: در مورد زنان غزه تصور می‌شود که آنها ترس دارند، اما زنان فلسطینی در مقابل نسب کشی اسرائیل بی‌باک هستند. اسرائیل خود را پیرو حضرت موسی می‌داند، اما در واقع از پیروان فرعون هستند.

جمیله علم الهدی با اشاره به اخباری که رسانه‌های غربی درباره برخورد بد با زنان ایرانی منتشر می‌کنند، گفت: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را خودشان ببینند.

وی در ادامه گفت که بسیار خوشحالم که به پاکستان سفر کرده ام، قبل از اینکه به پاکستان بیایم، فکرم در مورد پاکستان مثبت بود، اما بعد از آمدن به اینجا، فکرم مثبت‌تر شد

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور