Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به واگذاری میز ملی خرما به استان بوشهر، هم‌زمان با برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه خرما، میز ملی خرما نیز با حضور قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی و رئیس سازمان توسعه و تجارت برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در نشست میز ملی خرما مسائل و مشکلات صادرات خرما، مشکلات این حوزه و راه‌کارهای قابل‌پیگیری مطرح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی اضافه کرد: با توجه به برگزاری موفقیت‌آمیز اولین جشنواره خرما در سال گذشته، امسال دومین جشنواره خرما در استان بوشهر از تاریخ ۲۱ الی ۲۴ آبان ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی استان بوشهر برگزار می‌شود.

استقبال سه برابری از نمایشگاه خرما

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از استقبال بیش از سه برابری تولیدکنندگان و غرفه داران از دومین نمایشگاه خرما استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: سال گذشته این نمایشگاه در فضایی به مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع برگزار شد اما امسال در فضایی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ مترمربع با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان فعال در این حوزه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: حدود ۴۷ درصد از نمایشگاه واحدهای فعال در تولید، بسته‌بندی و فرآوری خرما از خارج استان هستند که در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

افزایش صادرات خرما

حسینی تصریح کرد: در سال ۹۷ صادرات خرما نسبت به گذشته افزایش خوبی داشته است به‌گونه‌ای که حدود ۳۴ درصد از نظر ارزشی رشد داشته و ۱۹ درصد از لحاظ وزنی به عبارتی ۳۳۷ میلیون دلار خرما از ایران به کشورهای مختلف بوده است.

وی با بیان اینکه بازار صادراتی خرمای ایران و استان بوشهر کشور هندوستان، پاکستان، ترکیه، عراق و آسیای میانه است افزود: ایجاد خوشه صنعتی خرما یکی از اقداماتی است که در بخش صنعت و معدن و تجارت در این حوزه اتفاق افتاده است.

حسینی بیان کرد: این خوشه صنعتی کمک کرده واحدهای تولیدی که در نمایشگاه‌های که در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند و موجب ارائه محصولات این واحدها و آشنایی با رقبا تجاری‌شان در بازارهای مختلف شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد واحدهای نگهداری خرما با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان که به نگهداری خرما به صورت سالم کمک کرده است از دیگر اقدامات این سازمان است.

افزایش ظرفیت سردخانه‌ای نگهداری خرما

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: درگذشته ظرفیت سردخانه‌ای برای نگهداری خرما پنج هزار تن بوده که با اقدامات صورت گرفته ظرفیت ذخیره‌سازی و نگهداری خرما به ۲۵ هزار تن افزایش‌یافته است.

کد خبر 4768082

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سید حسین حسینی سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر خرما یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان ایلام شهرکرد گرگان پدافند غیرعامل تئاتر کودک و نوجوان بیرجند خطبه های نماز جمعه شیراز قزوین مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تجلیل از معلمان برگزیده و فعالان بسیج فرهنگیان استان بوشهر با حضور مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور، فرمانده سپاه امام صادق‌علیه‌السلام استان بوشهر، مدیر کل آموزش و پرورش این استان و فرهنگیان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور بعد از ظهر پنج شنبه در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شایسته است فرهنگیان بسیجی با تمام توان خود در راستای کسب رضایت مقام معظم رهبری جبهه‌ی آموزش و پرورش کشور را متحول کنند.

سجاد صدیقی با اشاره به مهم‌ترین وظایف قشر فرهنگی کشور اظهار داشت: هویت ساز، امید آفرین، تحول آفرین، تشویق و مهارت آموزی برخی از مهم‌ترین وظایف این قشر ارزشمند در جامعه محسوب می‌شود.

کد خبر 6095224

دیگر خبرها

  • معرفی فرصت‌های صادراتی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران