Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:17:43 GMT

مازوت از چرخه سوخت نیروگاه توس مشهد حذف شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۴۱۴۴

مازوت از چرخه سوخت نیروگاه توس مشهد حذف شد

دادگستری خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از قاضی فرزاد بهشتی توندری گزارش داد: نیروگاه حرارتی توس در کیلومتر ۱۲ جاده مشهد - چناران یکی از نیروگاه‌های کشور از نوع حرارتی با ظرفیت تولید ۶۰۰ مگاوات برق می‌باشد که از سه نوع سوخت مازوت، گازوییل و گاز استفاده می‌کند و تنها نیروگاه مازوت سوز در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طبق اعلام کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی سوخت مازوت این نیروگاه در مجاورت مشهد به تنهایی معادل کل منابع آلاینده متحرک در این کلانشهر تولید آلایندگی داشته ضمن اینکه استفاده از این نوع سوخت در نیروگاه مورد تایید سازمان ملی استاندارد نبوده و از طرفی این نیروگاه در محدوده حریم شهر و مناطق مسکونی واقع شده و آلایندگی آن اثر مستقیم بر زندگی شهروندان دارد.

وی افزود: در این راستا مکاتبات و پیگیری‌های متعدد از سوی استاندار سابق و فعلی خراسان رضوی با وزارت نفت و نیرو در خصوص حذف آلایندگی از طریق جایگزینی سوخت پاک به جای مازوت صورت گرفته بود اما با توجه به ادامه آلایندگی نیروگاه و با عنایت به شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست، پرونده‌ای در دادستانی مرکز استان تشکیل شد که با مدیریت قضایی مناسب این مشکل برطرف گردید.

قاضی بهشتی به اهمیت حفظ و صیانت از حقوق عامه در حوزه دادستانی مرکز خراسان رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مصادیق حقوق عامه، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی ناشی از آلاینده‌های محیط زیستی در جهت صیانت از سلامت آحاد مردم است که در این راستا حوزه دادستانی مرکز استان با جدیت به موضوع ورود پیدا کرده و با همکاری سایر دستگاه‌ها گام مؤثری در زمینه حفظ سلامت مردم برداشته است.

وی گفت: پیگیری‌های متعدد رسانه‌ها و جراید محلی و استانی نیز در رفع این مشکل تاثیرگذار بود که از آنان تشکر ویژه داریم و امیدواریم با همکاری لازم در سایر زمینه‌ها نیز گام‌های موثری در جهت حفظ و صیانت از حقوق عامه در استان برداشته شود.

نیروگاه حرارتی توس در کیلومتر ۱۲ جاده مشهد - چناران در سال ۱۳۶۴ تاسیس شده است، این نیروگاه از نوع حرارتی با ظرفیت تولید ۶۰۰ مگاوات و دارای چهار واحد بخار ۱۵۰ مگاواتی است.  

برچسب‌ها نیروگاه انرژی مشهد دادگستری حقوقی و قضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروگاه انرژی مشهد دادگستری حقوقی و قضایی نیروگاه انرژی مشهد دادگستری حقوقی و قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر پنج شنبه در دیدار با سرپرست و پرسنل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از جامعه کارگری شهرستان دیلم با تبریک هفته کار و کارگر گفت: همه کارگران زحمتکش امروز به عنوان سربازان عرصه اقتصادی در بخش تولید و خدمات نقش بسزایی دارند.

فرماندار دیلم افزود: چرخه اقتصادی و تولید کشور وابسته به قشر کارگر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دیلم اظهار داشت: زحمات دستان پر مهر کارگران قابل ستایش است و اگر تلاش و کوشش کارگران نباشد امورات جامعه نیز پیشرفت نخواهد کرد و پاسداشت خدمات کارگران یک امر مهم است.

کارگران حاضر در این نشست به بیان نظرات خود پرداختند و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با فرماندار مطرح نمودند.

در پایان فرماندار دیلم به پاس زحمات این قشر زحمتکش و خدوم از آنها قدردانی کرد.

کد خبر 6088496

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست