Web Analytics Made Easy - Statcounter

زیرک گفت: مرمت گنبد مسجد امام اصفهان (ره) به دلیل وقوع برخی مشکلات مالی و اعتباری زمان‌بر شد که هم اکنون با تامین منابع مالی، مرمت گنبد در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «منصور زیرک»  اظهار داشت: مرمت مسجد تاریخی امام (ره) همواره یک دوره چندین ساله را طی می‌کند و هیچگاه بررسی، مطالعه و مرمت‌های جزئی آن به اتمام نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در غیر این صورت با خطراتی مانند تخریب و فرسایش مواجه می‌شدیم.

 

مسئول مرمت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به روند خوب مرمت این مسجد گفت: خوشبختانه مشکل رطوبت ضلع جنوبی گنبد مسجد امام (ره) پس از سال‌ها برطرف شده و همچنین مشکل اختلاف تراز حیاط مسجد با خیابان پشت آن نیز رفع شده و با پایین آوردن تراز حیاط این دو منطقه همسطح شده‌اند.

 

مسئول و کارشناس مرمت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه برخی مشکلات فنی همچنان در حال بررسی است، افزود: یک جبهه دیگر از مسجد همچنان دچار رطوبت و نم است که به گفته کارشناسان این مشکل ارتباط مستقیمی با نشت فاضلاب‌های اطراف دارد. فاضلاب‌های شهر اصفهان سیمانی هستند و در صورتی که آبی در آن جریان نداشته باشد، گاز‌های فاضلاب باعث فرسودگی سیمان شده و ریزش فاضلاب آغاز می‌شود.

 

او ادامه داد: برای حل این مشکل از پلی اکریل کمک گرفته‌ایم. معمولا در این نوع از کانال‌ها از پلاستیک‌های ضخیمی استفاده می‌شود که ضمن اینکه مانع نفوذ آب به سیمان شده، با گاز‌های فاضلاب واکنش نمی‌دهد. مشکل رطوبت زدگی از اصلی‌ترین مشکلات آثار تاریخی اصفهان است که امیدواریم با انجام این پروژه مرمت، این مشکل رفع شود.

 

زیرک گفت: کار مرمت گنبد مسجد در حال گذراندن مراحل پایانی خود است. این پروژه به دلیل وقوع برخی مشکلات مالی و اعتباری زمان‌بر شد که هم اکنون با تامین منابع مالی، مرمت گنبد در حال انجام است.

 

او در رابطه با مرمت کاشی‌های مسجد امام (ره) اظهار داشت: چندین سال است که کار مرمت کاشی‌های حیاط اصلی و دو مدرسه‌ای که در ضلع شرق و غرب مسجد واقع شده، در حال انجام است. آن بخش از کاشی‌هایی که تا ارتفاع ۱۰ متر از کف قابل مرمت هستند توسط میراث فرهنگی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته‌اند، آن بخش از کاشی‌هایی که زیر گنبد واقع شده‌اند نیز ضروری است که مورد مرمت قرار گیرند که این پروژه با همکاری پیمان‌کاران انجام می‌شود.

 

مسئول مرمت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به لزوم بررسی کف‌های آجری مسجد امام (ره) گفت: بند‌هایی که بین آجر‌ها وجود دارد به دلیل اینکه در معرض سرما و گرمای مستقیم قرار می‌گیرند از بین می‌رود و آب به داخل زیرساخت‌های مسجد نفوذ کرده و باعث فرسودگی پایه‌های مسجد می‌شود. این مشکل سالانه مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد و در صورت لزوم، مورد مرمت قرار می‌گیرند.

 

منبع:تسنیم/ باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان مسجد 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس مسجد کانون های مساجد مسجد هفته وحدت اردبیل مسجد امام اصفهان اصفهان مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: فعالیت‌های بزرگ و تاثیرگذاری در راستای حل معضلات استان، به ویژه مسئله آب صورت گرفته است و اعتباراتی از سمت شهرداری برای حل این مشکل اختصاص داده شده و امیدواریم زودتر از زمان مقرر این مشکل رفع شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز_ پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه همایش شورای اسلامی شهری و روستایی شهرستان اصفهان با بیان اینکه برای برگزاری این همایش و دورهمی بیش از یک‌ماه تلاش شده است، اظهار کرد: در طول سال تلاش اعضای شوراها بر این است که در آن حوزه‌هایی که مربوط به اصفهان است، بتوانیم در خصوص مشکلات و مسائل مختلف، طرح موضوع انجام شده و مصوبه‌ها پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین افتخار اعضای شوراهای شهر و روستا نمایندگی مردم است، افزود: سعی داشتیم با استفاده از حیات طیبه‌ای که خدا اهدا کرده است، با فشار، سختی‌ها و موانع موجود غلبه کرده و به رفع مشکلات و حل مسائل مردم بپردازیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان در خصوص چالش آب در اصفهان با بیان اینکه به دنبال پیگیری مسائل مربوط به آب اصفهان هستیم، عنوان کرد: نزدیک ۲۵ سال است که آب اصفهان را به بهانه‌های مختلف از شهرستان خارج کردند و با ارائه طرح تونل سوم قصد جبران آن را داشتند، با این وجود تونل تأسیس شد، ولی سدی برای آن ساخته نشد.

نادرالاصلی با بیان اینکه آب دریاها مناسب استفاده عموم مردم نیست، چرا که بهره‌برداری آن برای صنایع خواهد بود، ادامه داد: ۱۷۰ میلیون متر مکعب آب مورد انتقال قرار گرفت که فاز اول آن، ۷۰ میلیون متر مکعب است، همچنین بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان توسط صنایع برای این آب هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل آب در اصفهان به حدی رسید که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در سخنان خود مشکل اصلی استان را مشکل آب بیان کردند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بزرگ و تأثیرگذاری در راستای حل معضلات استان به ویژه مسئله آب صورت گرفته است و اعتباراتی از سمت شهرداری برای حل این مشکل اختصاص داده شده و امیدواریم زودتر از زمان مقرر این مشکل رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه مردم دغدغه‌مند اصفهان نسبت به مسئله آب نگران هستند، اضافه کرد: زیرساخت‌های سامانه تأمین آب شرب حلقه اصفهان بزرگ که علاوه بر انتقال آب، آن را تصفیه می‌کند، انجام شده است، اما در فاز اول نیمه‌کاره ماند، همچنین لوله‌گذاری ۵۳۰ کیلومتر لوله ۲۰۰۰ از دو مسیر کمشچه و ورزنه به سمت سیرجان در ۱۸ ماه انجام شده که در دنیای فنی بی‌سابقه است.

کد خبر 750159

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان