Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@07:59:53 GMT

الزام دریافت بارنامه برای حمل و نقل جاده‌ای کالا

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۴۳۹۸

به گزارش اکوفارس به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با بیان این مطلب اظهار داشت:
به تمامی رانندگان، شرکت‌های حمل و نقل، مالکان ناوگان و صاحبان کالا، طی بخشنامه‌ای اعلام شده است، هر گونه جابه‌جایی کالا در جاده‌های کشور، مستلزم دریافت سند حمل (بارنامه) بوده و با متخلفان به صورت ویژه برخورد قانونی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد:
مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور،‌ مکلف به پیگیری و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای شایسته این بخشنامه بوده و نتیجه اقدامات انجام شده را به طور مستمر به دفتر حمل و نقل کالا گزارش دهند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین از راه‌اندازی سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها خبر داد و افزود:
باتوجه به تکالیف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور تسهیل فرآیند صدوربارنامه برای وانت‌بارها و حذف واسطه‌ها در نحوه فعالیت این نوع ناوگان در جاده‌های برون‌شهری، به زودی سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها راه‌اندازی می‌شود.
حسن‌نیا تصریح کرد:
در پی این امر، ضمن جلوگیری از فعالیت و تردد ناوگان وانت بار فاقد اسناد حمل (بارنامه) در جاده‌‌های مواصلاتی بین‌شهری، ارایه هرگونه خدمات مرتبط با پیمایش ، مستند به ارایه اسناد حمل معتبر و بارنامه خواهد بود. ​

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم قدمی گفت: با هدف افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای و کاهش تصادفات رانندگی همزمان با فرا رسیدن هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در سطح استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی محیطی، مجازی و رسانه‌ای در خصوص رعایت موارد ایمنی و ترافیکی با تمرکز بر محورهای پرتصادف و اجرای طرح آموزش ایمنی کاربران جاده‌ای، نظارت بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این روز هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی و نصب بنر حاوی پیام‌های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در جاده‌ها را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

قدمی بیان کرد: در این روز مانور سراسری با حضور نیروهای امدادی از جمله راهداری، هلال‌احمر، اورژانس، آتش نشانی و پلیس‌راه به صورت نمادین در محورهای مواصلاتی استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، همایش راکبان موتورسیکلت نیز با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتور، آگاه سازی از تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودروها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

کد خبر 6088622

دیگر خبرها

  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • جابجایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • محور هراز بازگشایی شد