Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد الله یاری مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به مراحل دریافت مجوز اشاره کرد و گفت: صدور مجوز‌ها بر اساس اصول و ضوابط حوزه موسیقی است. دفتر موسیقی باید در بُعد ایجابی حمایت و در بُعد سلبی از موسیقی کشور صیانت کند.

وی افزود: اشعار هنرمندان به شورای شعر و ترانه و گونه موسیقی آثار به شورای موسیقی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این صلاحیت‌های فردی هنرمندان از مراجع ذی ربط استعلام می‌شود. طبیعی است افرادی که صلاحیتشان تایید نشود یا احیانا اشکالاتی در شعر و گونه موسیقی آنها وجود داشته باشد، دفتر موسیقی طبق ضوابط با آن‌ها رفتار می‌کند.

الله یاری درباره مجاز شدن فعالیت هنری معین زندی که به تازگی از دفتر موسیقی مجوز دریافت کرده است و  شایعات احتمالی مجاز شدن آرمین زارعی با نام هنریِ آرمین ۲AFM در فضای مجازی بیان کرد: در سال ۹۸ از معین زندی دو یا سه تک قطعه منتشر شده است و از سوی مراجع ذی صلاح تایید صلاحیت شده است.

وی افزود:کار‌هایی که از این خواننده منتشر شده در گونه پاپ تولید شده است اما برای (آرمین زارعی) مجوزی صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: مهدی یراحی به صحنه کنسرت بازگشت

مدیر دفتر موسیقی درباره انتشار تک آهنگ در فضای مجازی با صدای بانوان اظهار کرد: اجرا‌های بانوان برای بانوان دارای چارچوب‌های خاصی است. در حال حاضر هم کنسرت‌هایی ویژه بانوان در حال برگزاری است؛ به تازگی سه گروه از بانوان در تالار وحدت و بر طبق ضوابط دفتر موسیقی اجرا کرده اند.

الله یاری در واکنش به انتشار کلیپ موزیک همسر امیرحسین صدیق گفت:اگر قطعه‌ای با صدای بانوان منتشر شده طبق مجوز دفتر موسیقی نبوده و تاکنون هم اجازه‌ای از سوی دفتر موسیقی صادر نشده است.

انتهای پیام/

آیا بانوان می‌توانند مجوز انتشار تک آهنگ بگیرند؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفتر موسیقی مجوز گرفتن موسیقی پاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران

یادمان زنده‌یاد غلامحسین بنان به مناسبت زادروز ایشان آخر هفته جاری، با عنوان «طنین بال قو» و در قالب بیستمین شب موسیقی ارسباران برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیستمین شب موسیقی ارسباران پنجشنبه 13 اردیبهشت‌ 1403 ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این برنامه با عنوان «طنین بال قو» به مناسبت زادروز زنده‌یاد غلامحسین بنان به یادمان این خواننده فقید موسیقی دستگاهی ایرانی اختصاص دارد.

در این برنامه که با حضور استادان، پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی برگزار می‌شود، چندین اجرای موسیقی پیش‌بینی شده است و سخنرانان مراسم درباره ویژگی‌های آواز استاد بنان نکاتی را بیان خواهند کرد.

چرا غلامحسین بنان آواز شهرام ناظری را افتضاح توصیف کرد

غلامحسین بنان (زاده 10 اردیبهشت 1290 و درگذشته 8 اسفند 1364) خواننده موسیقی دستگاهی ایرانی بود. او از سال 1306 تا سال 1347 در زمینه موسیقی فعالیت داشت و عضو شورای موسیقی رادیو، استاد آواز هنرستان موسیقی تهران و بنیان‌گذار انجمن موسیقی ایران بود. بنان را نخستین خواننده ایرانی آشنا با خط بین‌المللی موسیقی (نُت) دانسته‌اند. جنس صدای وی از نوع باریتون بود. ترانه‌هایی از جمله «بهار دلنشین»، «الهه ناز» و سرود «ای ایران» از آثار شناخته‌شده با صدای بنان هستند.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیغام جدید از پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی در یک ویدئو
  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • عکس| خانم بازیگرِ تلویزیون، برای همیشه ایران را ترک کرد
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • وزارت ارشاد: بوشهر قلب تپنده موسیقی است / کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند