Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر صمت: فرصت‌ها و بازار‌های صادراتی مزیتی است که با استفاده از آن می‌توانیم به آسانی ظرفیت‌های خالی واحد‌های تولیدی کشور را تکمیل کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونان وزارت صمت افزود: توسعه بازار‌های صادراتی نیز نیازمند برنامه ریزی هوشمندانه و هدف‌گذاری دقیق است و از این رو متناسب با نیاز‌های کشور‌های مقصد صادراتی باید روی کیفیت و کمیت کالا‌های صادراتی خود کار کنیم و آن‌ها را توسعه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سفر اخیر خود به چین و حضور در نمایشگاه واردات شانگهای اضافه کرد: بر اساس آمار موجود، چین در سال گذشته میلادی بیش از 2 هزار و 300 میلیارد دلار انواع کالا وارد کرده است که سهم ایران در تامین این اقلام کالایی بسیار ناچیز است از این رو با توجه به زمینه‌های موجود باید بتوانیم سهم مناسبی از این بازار بزرگ صادراتی را به خود اختصاص دهیم.
وزیر صمت در خصوص پیگیری مشکلات واحد‌های صنعتی با بیان اینکه باید فراتر از عملکرد موجود برنامه ریزی و اقدام کنیم، گفت: حل مشکلات واحد‌های صنعتی، مستلزم ورود جدی و اقدام مقتضی همه مسئولان این وزارتخانه در پیگیری مشکلات واحد‌های در آستانه تعطیلی است.
رحمانی افزود: امروز ضرورت دارد در تصمیم گیری‌ها برای هر یک از واحد‌های صنعتی و تولیدی کشور، مصالح نظام در نظر گرفته شود و همه عوامل موثر در این حوزه خود را در قبال کشور مسئول بدانند. ضمن اینکه همه مدیران ستادی و استانی وزارت صمت، باید در این خصوص در سطح کشور پیش قدم باشند و قبل از این که واحدی دچار مشکل حاد شود موارد را پیگیری و موانع را تا حد ممکن رفع کنند.
وزیر صمت همچنین با اشاره به جلسه پیش روی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ازبکستان در 20 آذر امسال گفت: در همین بازه زمانی بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، نمایشگاه اختصاصی ایران در تاشکند برگزار خواهد شد که انتظار دارم واحد‌های حاضر در این نمایشگاه ارائه تولیدات باکیفیت را در دستور کار خود قرار دهند.
رحمانی افزود: در مراودات تجاری و اقتصادی با کشور‌های اطراف ایران از جمله ازبکستان، باید بر روی همه زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری مشترک کار کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازار صادراتی مکمل ظرفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد صادراتی کشور محسوب می‌شود که نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برای بازدید از آن حضور دارند.
وی افزود: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است تا تولیدکنندگان ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازار‌های جدید و توسعه بازار‌های صادراتی موجود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو از حضور و بازدید ۱۲ واحد تولیدی استان حمایت مالی شده که با این نوع حمایت‌ها تلاش می‌کنیم ضمن کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنها نیز فراهم شود.
علایی اضافه کرد: در سال گذشته از حضور ۱۷۹ واحد تولیدی در نمایشگاه‌ها حمایت مالی شد که ۳۸ مورد از آن مربوط به نمایشگاه‌های خارجی بوده است.
وی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

دیگر خبرها

  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی