Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ ۲ بامداد روز جمعه زلزله ۵.۹ ریشتر استان آذربایجان شرقی ۵ کشته و بیش از ۷۰۰ مصدوم برجای گذاشت؛ ۱۷ روستا تخریب شد و در آستانه فصل سرد، زندگی مردم منطقه با مشکل مواجه شده است.   یکی از نکات عجیب در این زلزله، عدم حضور مسئولان تراز اول در استان آذربایجان شرقی است؛ گویا مسئولان نیز همچون مردم به چنین پدیده‌هایی عادت کرده‌اند و گویا اتفاقی روتینی افتاده که برای همه عادی است و نیازی به حضور سریع مسئولان در این شرایط وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    حسن روحانی در روزی که زلزله زندگی مردم استان آذربایجان شرقی و شهرستان میانه رو نابود کرده، به استان یزد سفر کرد و به جای آنکه در جمع مردم زلزله زده کشور از به آنها دلگرمی بدهد، برای قوه قضاییه خط و نشان می‌کشید که فلان پول کجاست. احتمالا این سخنان در هر جایی دیگری می‌توانست مطرح شود و اولویت کنونی مردم در این شرایط چیز دیگری بود.   رئیس‌جمهور تا کنون به یک تماس تلفنی با پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی و تسلیت بسنده کرده و فعلا امور مهمتر مملکت؛ آنهم دو روز بعد از زلزله در یزد انجام می‌شود.

به جز روحانی، وضعیت سایر مسئولان نیز همین بود؛ ستاد بحران از همان ساعات اولیه تشکیل شد بود و وزیر صمت همان روز راهی میانه شد، اما خبری از رییس ستاد بحران نبود و نجار سفرش را به فردای روز حادثه موکول کرد.

رحمانی فضلی وزیر کشور هم زحمت طی مسیر به خود نداد و از راه دور بر اولویت قرار دادن امدادرسانی به سانحه‌دیدگان تاکید کرد.  سعید نمکی وزیر بهداشت هم روز حادثه طی توئیتی خطاب به زلزله‌زدگان که لابد اینترنت و وسائل ارتباطی‌شان به راه بود تسلیت گفت و برای مصدومان آرزوی بهبود کرد و به مردم اطمینان داد که وزارت بهداشت در کنارشان است! تا کنون خبر دیگری از وزیر بهداشت در دست نیست!

علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر ایران نیز فردای روز حادثه رهسپار مناطق زلزله‌زده شد که مبادا در ساعات اولیه جلوی فعالیت نیرو‌های امدادی را بگیرد. 

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز تنها به پیام تسلیتی اکتفا کرده و او هم از راه دور خواستار امدادرسانی فوری دستگاه‌های مسئول به مردم مناطق زلزله زده شد. بیشتر بخوانید: هرچه زودتر سرپناهی برای زلزله‌زدگان میانه و سراب ساخته شود
تنها اقدام مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز صدور دستوری خطاب به مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها متاثر از زلزله مبنی بر در اختیار قرار دادن اماکن ورزشی و سالن‌های سرپوشیده به زلزله‌زدگان بود.   فرمانده سپاه هم از راه دور پیامی فرستاد و لفظ ویژه را نیز به آن اضافه کرد و گفت به فرماندهان نیروی زمینی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و و پشتیبانی سپاه دستور همکاری با مردم زلزله زده را داده است.

فردین فرمند نماینده میانه یکبار گفته بود «مسئولان آمدند سلفی‌ها را گرفتند و رفتند»، اما زلزله آذربایجان شرقی گویا آنقدر برای مسئولان اهمیت نداشت که حتی رنج سفر را به خود بدهند و اینبار مسئولان برای سلفی گرفتن هم نیامدند! ببینید: تصاویری از روستای زلزله زده ورنکش
به گزارش رویداد۲۴ معلوم نیست علت عدم حضور مسئولان در مناطق زلزله‌زده تعداد کم قربانیان حادثه است یا وقت کم مسئولان. گرچه همواره از حضور مسئولان با تیم‌های پرجمعیت همکاران و رسانه‌ها انتقاد می‌شد که این گروه‌ها جلوی امدادرسانی را می‌گیرند، اما آیا مقامات مسئول نمی‌توانستند با جمعیتی کمتر حداقل وضعیت مردم را می‌دیدند؟    حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر یعنی دو تن از روسای دستگاه‌های اصلی متولی امدادرسانی به مردم حادثه دیده  یک روز پس از حادثه چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ و مهمتر آنکه عدم حضور رئیس‌جمهور در این مناطق برای دلگرمی دادن به حادثه دیدگان زلزله  و اولویت قرار دادن سفر به یزد چه معنایی جز بی‌توجهی به مردم حادثه دیده دارد؟ خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سفر روحانی به یزد زلزله آذربایجان شرقی زلزله میانه زلزله در آذربایجان شرقی زلزله در میانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۴۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، طی دو سه روز اخیر و بعد از تغییر و تحولات مدیریتی در استقلال مسئولان این باشگاه به دنبال گرفتن یک امضا از بازیکنان این تیم بودند که آنها را دچار دردسر کرد. همان روزی که تمرین استقلال با حضور هواداران برگزار شد فرشید سمیعی سرپرست فعلی این باشگاه در رختکن با بازیکنان و کادرفنی این تیم صحبت کرد که آنها پای یک نامه را بابت دریافت کردن تمام مطالباتشان امضا کنند. 

اعضای تیم استقلال البته با این موضوع مخالفت  و اعلام کردند در فاصله ۵ هفته تا پایان مسابقات تنها نیمی از مطالبات این فصل را دریافت کرده اند و راضی به امضای این نامه نخواهند شد.

این درحالیست که با وجود اعلام تمامی مسئولان مبنی بر حل مشکل استقلال و پرسپولیس برای حضور در آسیا نامه تسویه حساب با بازیکنان و کادرفنی فعلی تیم ها مهم است و مسئولان استقلال به همین دلیل به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات بودند. ظاهرا قرار است مسئولان باشگاه استقلال بابت مطالبات بازیکنان به آنها چک بدهند تا آنها را راضی به امضای نامه کنند.

باید دید آیا استقلالی ها امروز این مشکل را حل می کنند چون امروز آخرین مهلت جمع آوری مدارک و ثبت آن در سامانه مربوطه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد
  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات
  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد