Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@09:33:26 GMT

امام جمعه پاوه: وحدت باعث شده فریب دشمنان را نخوریم

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۴۷۱۰

امام جمعه پاوه: وحدت باعث شده فریب دشمنان را نخوریم

ماموستا مُلا قادر قادری روز یکشنبه در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در مسجد جامع پاوه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و استاندار، با گرامیداشت ۱۲ ربیع الاول و آغاز جشن های هفته وحدت، برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر اعظم (ص) را مانع بزرگی در راستای تحقق اهداف دشمن دانست و افزود: باید نمونه و مشابه این گونه برنامه ها بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه مسلمانان اهل سنت در کشورمان در ۱۳ استان و مرزها سکونت دارند، جمعیت آنان را یک هشتم جمعیت کشور دانست و گفت: جمعیت شافعی مذهب از سایر مذاهب بیشتر است.

به گفته او، اکنون ۱۷ هزار مسجد و یک هزار مدرسه علوم دینی اهل سنت در ایران فعال است.

امام جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنان خود حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده پروردگار را منجی عالم بشریت دانست و با استناد به احادیثی، گفت: شایسته است که ما رویدادهای مربوط به این منجی و مصلح شامل ولادت، بعثت، هجرت و وفات را باشکوه برگزار کنیم.

ماموستا قادری با بیان اینکه امروز شاهد هجمه‌هایی به دین مبین اسلام و آخرین پیامبر الهی هستیم، پاسداری از دین را وظیفه همه مسلمانان دانست و تصریح کرد که برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) دفاع از پیامبر است.

یکی از روحانیون اهل سنت کردستان عراق نیز در این مراسم با گرامیداشت میلاد پیامبر (ص) و قدردانی از برگزاری چنین مراسمی، گفت: برگزاری مراسم به تنهایی کافی نیست و باید ما راه و سنت حضرت محمد (ص) را ادامه دهیم.

ماموستا فریدون عبدالرحمن، پیامبر اکرم (ص) را چراغ هدایت بشر از جهل و نادانی دانست و افزود: بر همه مسلمانان واجب است که راه و سنت آن بزرگوار را برای سعادت دنیا و آخرت ادامه دهند.

به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

به روایت اهل سنت ۱۲ ربیع‌الاول ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و به روایت اهل تشییع ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت نبی مکرم اسلام است که حضرت امام (ره) این فاصله یک هفته‌ای را به نام هفته وحدت نامگذاری کرده است.

به گفته مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه ۱۲ برنامه در هفته وحدت امسال در استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام حجت‌الله فاضلی برنامه اصلی این هفته را برگزاری سی و یکمین همایش بزرگ وحدت با عنوان «پیامبر اعظم (ص)، قرآن و اهل بیت (ع)» در استان ذکر کرد و افزود: این برنامه با حضور ۶۰۰ تن از علمای اهل تسنن و تشییع، اساتید دانشگاهی، فرهنگیان، مسئولان، معتمدان و بانوان روز چهارشنبه (۲۲ آبان) ساعت ۹ صبح در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۳۰۰ هزار نفر از آن را اهل تسنن تشکیل می دهند.

برچسب‌ها هفته وحدت پیامبر اکرم پاوه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته وحدت پیامبر اکرم پاوه کرمانشاه هفته وحدت پیامبر اکرم پاوه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۴۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس

دکتر جواد افشار منش روز یکشنبه اظهار کرد: برخورد امروز عصر خودرو سواری پژو از عقب با آمبولانس موجب مرگ حجت‌الاسلام اصغر دهقان دولتی امام جمعه بلوک شد که راننده پژو بوده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی افزود: این تصادف همچنین سه مصدوم برجای گذاشت که سرنشینان آمبولانس شامل ۲ تکنسین و یک مصدوم داخل کابین بودند که از نواحی سر، صورت، کتف و گردن آسیب دیدند و توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: باوجود تلاش پرسنل اورژانس برای احیای حجت‌الاسلام دهقان، بعد از انتقال در بیمارستان امام جیرفت فوت کرد.



جیرفت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار داد.

دیگر خبرها

  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • تاکید المشاط بر آگاهی و وحدت یمنی‌ها در برابر توطئه دشمنان
  • بیش از ۱۰۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در البرز اجرا می‌شود
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود