Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@13:48:10 GMT

از تغزل‌خوانی تا غربت‌خوانی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۵۰۲۹

از تغزل‌خوانی تا غربت‌خوانی

خبرگزاری آریا - سومین روز از جشنواره موسیقی نواحی ایران با اجراهای متنوع اقوام ایران در شهر كرمان پی گرفته شد.
صبح سومین روز جشنواره با بخش پژوهش در سالن سینما تك هتل پارس آغاز شد و این در حالی بود كه پرنگ فرازمند مقاله‌ای را با عنوان آوای غربت نشینی ارائه داد و پیام یوسف نیز درباره موسیقی شناسی كاربردی در مواجه با تغییرات فرهنگ های موسیقایی اقوام صحبت كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اتاق بازرگانی نیز طبق برنامه‌های از پیش تعیین شدن میزبان منظومه‌خوانان بود كه با محوریت تغزل خوانی روی صحنه رفت. عمر فرجی و رحیم خضری راوی منظومه های آذربایجان غربی شدند. سیاوش یادگاری، سلمان حسینی و عادل كرمانی منظومه های كرمانشاه را روایت كردند. همچنین سعید اسلامی نژاد و محمدجان بزرگیان نیز به اجرای منظومه هایی از كهگیلویه و بویراحمد پرداختند.
بخش دیگری از برنامه های روز سوم جشنواره نیز به اجراهای برگزیدگان جشنواره ملی جوان اختصاص داشت كه در بخش موسیقی اقوام در این رویداد شركت كردند و شایسته رتبه شدند. هنرمندانی از فارس، مازندران، سیستان و بلوچستان و خوزستان در این بخش روی صحنه رفتند؛ اما یكی از پرمخاطب ترین بخش های جشنواره امسال، اجراهای هنرمندانی از موسیقی نواحی مختلف ایران است كه با استقبال مخاطبان در مجموعه تاریخی گنجعلی خان همراه شده است.
اجرای لیانا شریفیان و گروهش و اجرا با ساز نی انبان از جمله اجراهای شب سوم بود كه با استقبال مخاطبان همراه شد.
گروه خضری از آذربایجان، گروه سپهوند از لرستان، گروه آبیدر از كردستان، گروه میسان خوزستان و گروه هایی از كرمانشاه، چهارمحال بختیاری و كهگیلویه و بویراحمد در كاروانسرای گنجعلی خان روی صحنه رفتند.
دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران امشب در كاروانسرای گنجعلی خان به پایان می رسد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری جشنواره سرود فجر

نشست خبری جشنواره سرود فجر با حضور امیرحسین سمیعی مدیر اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین صیامی دبیر اجرایی جشنواره و حامد جلیلی مسئول دفتر سرود اداره کل موسیقی و دبیر جشنواره در اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081414 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود فجر/ سرود تقویت می‌شود
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر