Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@09:03:35 GMT

خردسالان مهمترین مخاطبان جشنواره تئاتر کودک

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۵۵۲۳

خردسالان مهمترین مخاطبان جشنواره تئاتر کودک

ایسنا/همدان نمایش «پر» به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی اکرم ابوالمعالی از تهران در بخش تئاتر خردسال بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور دارد.

کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تکنیک‌های مورد نیاز در تئاتر خردسال اظهار کرد: از جمله فاکتورهایی که برای تئاتر این رده سنی باید درنظر گرفت مینیمال بودن، گویا بودن محتوا، زمان بندی، رنگ و ارتباط گیری خردسالان با عروسکها و بازیگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه خردسالان مهمترین مخاطبان جشنواره تئاتر کودک هستند، ادامه داد: این گروه سنی مانند بزرگسالان کار تئاتر را برای تماشا انتخاب نمی کنند بنابراین نویسنده و کارگردان موظف هستند با توجه به نیازها و ویژگی های آنها آثارشان را تولید کند.

ابوالمعالی با اشاره به اینکه ناخودآگاه خردسالان تا هفت سالگی شکل می گیرد، بیان کرد: به علت اینکه ذهن بچه ها حساسیت های ویژه ای دارد، باید در تولید اثر نمایشی برای آنها دقت کامل را درنظر گرفت.

این هنرمند عرصه تئاتر درباره مضمون داستان نمایش «پر» گفت: این متن برگرفته از کتاب پر که نویسنده ای چینی دارد، است و سعی شده پرسشگر بودن و دنبال چیزی رفتن را به خردسالان آموزش دهد همچنین در اجرای نمایش سعی کردیم اصول اولیه ای که خردسالان به آن نیاز دارند را به نحو مطلوب منتقل کنیم.

وی لازمه ارتباط گیری با خردسالان را شناخت روحیات آنها عنوان کرد و گفت: لازم است با گروه سنی خردسال آشنایی کامل داشته باشیم که این امر نشان دهنده استفاده از روانشناسی کودکان در اثر نمایشی است.

ابوالمعالی علت فعالیتش در حوزه کودک را علاقه به این رده سنی دانست و ادامه داد: در سالیان اخیر دغدغه هنرمندان عرصه تئاتر کودک بیشتر شده است و بیشتر هنرمندان سعی دارند اتفاقات بهتری در این زمینه رقم بزنند.

وی برگزاری جشنواره تئاتر کودک را مفید ارزیابی و تصریح کرد: در گذشته مشکلات فراوانی در زمینه متن وجود داشت که امروزه این مشکل تا حدی مرتفع شده و لازم است مدیران مشکلات سخت افزاری که وجود دارد نیز رفع شود.

این هنرمند عرصه تئاتر با تأکید بر اینکه توجه به فضاسازی نیازی ضروری در تئاتر کودک است، اظهار کرد: مسئولان باید بسترهای تولیدی ویژه و درست برای تئاتر کودک را فراهم کنند.

وی جدا شدن بخش خردسال در سه سال اخیر جشنواره اتفاق خوبی دانست و گفت: با تفکیک شدن بخش خردسال تمرکز روی این بخش بیشتر شده است و باید اهمیت دادن به مخاطب خاص مورد توجه قرار بگیرد همچنین این اتفاق باعث شده نگاه تخصصی تری به حوزه تئاتر خردسال شود و حضور تولیدکنندگان تئاتر پررنگ تر و کارهای با کیفیت تری ارائه می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین محفل پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" همراه با عرض ارادت شاعران به ساحت مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان؛ استاد جواد محقق در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" افزود: در روایات آمده است که هرجا نامه ائمه اطهار (ع) آورده شود همانجا حرم است و عرض ارادت به امام رضا (ع) و خادمی امام رئوف محدود به مکان نمی‌شود.

مسعود ویژه گفت: هر کس به طریقی می‌تواند محضر امام رضا (ع) خدمت کند حال با دمی یا دِرَمی؛ قدمی یا قلمی، که شعرا با قلم خود عرض ارادت دارند که بسیار ارزشمند است.

وی اظهار کرد: وجود شاعران گرانقدر و فعال در حوزه کودک و نوجوان در استان همدان مایه افتخار است که این شاعران عرض ارادت به ساحت امام رضا (ع) دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه امروز در جشنواره شعر رضوی سومین محفل شعر کودک و نوجوان رضوی نیز برگزار می‌شود، عنوان کرد: تلاش‌های همه جانبه برای برگزاری چنین جشنواره‌ای جای تجلیل دارد از همه افراد فعال در این عرصه قدردانی می‌کنم.

کد خبر 6096243

دیگر خبرها

  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • هجوم هواداران خردسال به محل تمرین استقلال
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تجلیل از مربیان قرآنی جامعة القرآن خردسالان همدان
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند