Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:28:03 GMT

حامی ورود بخش خصوصی به تولیدات هنری هست

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۵۵۸۶

حامی ورود بخش خصوصی به تولیدات هنری هست

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از بازار بزرگ ایران گفت به‌عنوان یک ضرورت، حامی ورود بخش خصوصی به تولیدات فرهنگی-هنری است اما تأکید کرد این سرمایه‌گذاری باید عالمانه و بهره‌مند از مشاوره متخصصان باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی بازار بزرگ ایران(ایران مال)، محمدمجتبی حسینی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بازار بزرگ ایران و ظرفیت‌های فرهنگی آن بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی درباره نقش‌آفرینی اجتماعی بازارها گفت: بازار در فکر و فرهنگ و تاریخ ما به معنای محل دادوستد صرف نیست بلکه محل گفتگو و محل تبادل آراء نیز بوده است. بازارها به‌عنوان یکی از بخش‌های جدی شهرها در تاریخ شهرسازی ایران مورد توجه بودند. اینکه بازار بتواند مردمان را دورهم جمع کند و فضای گفتگو و باهم بودن و فکر را فراهم کند نکته‌ای است که در سال‌های گذشته در ساخت بازارهای جدیدی که به‌عنوان پاساژ می‌شناسیم فراموش‌شده بود.

وی افزود: در سال‌های اخیر تلاش شد تا بازارها فضایی به‌غیراز فضای مبادله داشته باشند و فضای نشستن و صحبت کردن و باهم بودن را فراهم کنند. در این مسیر بازار بزرگ ایران توانسته، استاندارد بالاتر و عالی‌تری را به ارمغان بیاورد. این بازار توانسته به میراث گذشته نزدیک‌تر باشد؛ فضایی که خانواده‌ها در آن قدم بزنند و همدیگر را ملاقات کنند و به تماشای آنچه در روز اتفاق می‌افتد از جمله فیلم و سینما و کتاب و تازه‌های نشر و مجموعه فعالیت فرهنگی نیز در کنار بازارگردی بپردازند.

معاون وزیر ارشاد درباره ارزیابی‌اش از ظرفیت‌های هنری بازار گفت: در ۴ دهه گذشته رشته‌های مختلف هنری از نظر گسترش منابع انسانی رشد شگفت‌انگیزی داشته است ولی در حوزه سخت‌افزار و زیرساخت‌ها بسیار کمتر از حد مطلوب ظرفیت‌سازی شده است، تا جایی که برای این حجم از اساتید و موسیقی‌دانان فعال و سرشناس و خلاق ایرانی سالن مناسب کنسرت نداریم. به‌اندازه هنرمندان فعال سرشناس و نامدار تئاتر سالن‌های تئاتر برقرار نیست و همین‌طور در بخش سینما نیز این کمبود زیرساخت‌ها دیده می‌شود.

او تأکید کرد: اینکه ۱۲ سالن سینما با ظرفیت حدود ۱۸۰۰ نفر در مجموعه بازار بزرگ ایران فعال‌ شده است مقدمه پرداختن به بخش‌های دیگر هنری است. تعداد سالن‌های کنسرت در ایران کم است، سالن‌های مخصوص اجرای کنسرت در ایران انگشت‌شمارند اما امروز باخبر شدم که بازار بزرگ ایران در حال ساخت سالن مجهزی مخصوص اجرای کنسرت است. آنچه مایه افتخار است، ارائه کیفیت مناسب و استمرار آن کیفیت در مسیر بهره‌برداری است. با تدبیری که در بازار بزرگ ایران صورت گرفته این امیدواری وجود دارد تا بتواند سالن کنسرتی با کیفیتی پایدار و مستمر ارائه دهد. موسیقی‌دانان ایران با افتخارآفرینی در عرصه جهانی و برخورداری از یک میراث ارزشمند هنری طبیعتاً این توانایی را دارند که اجراهای موفق خودشان را در چنین سالنی عرضه کنند.

حسینی درباره ورود بخش خصوصی به حوزه تولیدات فرهنگی و هنری و حمایت از هنرمندان این عرصه گفت: ورود بخش خصوصی به امر فرهنگ یک ضرورت است اما نکته‌ای که باید همه دغدغه داشته باشند این است که فرهنگ یک کالای عمومی است و درعین‌حال یک بن‌مایهٔ علمی و تخصصی دارد؛ خیلی‌ها فکر می‌کنند که اگر ثروت و سرمایه‌ای دارند به‌راحتی می‌توانند در این کالای عمومی مشارکت کنند و کمتر سراغ یادگیری مقدمات و دانش ورود به این عرصه می‌روند. خیلی از صاحبان سرمایه‌ای که تاکنون وارد سرمایه‌گذاری در عرصه فرهنگی و هنری شدند به دلیل نداشتن همان مقدمه، یا رفتار نگران‌کننده ارائه دادند و یا به‌سرعت از این عرصه خارج شدند و فعالیتشان ادامه‌دار نبود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: اگر این ضرورت اولیه که حضور بخش خصوصی در عرصه فرهنگ برای ما یک فرض و امر مسلم باشد، انتظار می‌رود صاحبان سرمایه‌ای که به مشارکت در فرهنگ علاقه‌مند هستند یا مشاوران متخصصی داشته باشند و بر اساس علم و دانش و تخصص وارد این عرصه شوند یا خودشان این تخصص را تحصیل کنند تا زمانی که وارد می‌شوند بر اساس یک منطق و زمان‌بندی به سرمایه‌گذاری بپردازند نه صرفاً به‌عنوان یک تفریح و تنوع. با در نظر گرفتن این شرایط دیگر هیچ نگرانی‌ برای هنرمندان در رشته‌های مختلف و برای ذینفعان به وجود نخواهد آمد.

حسینی تأکید کرد: من به‌عنوان مدیر فرهنگی با تمام توان، تسهیلگر فرآیند حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری تخصصی و عالمانه آن در فرهنگ و هنر هستم.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازار بزرگ ایران ایران مال تالار کنسرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در پیامی، نوشت: دستگیری صدها دانشجو و استاد معترض آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از یکسو نشان‌دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی ارتکابی صهیونیست‌هاست و از سوی دیگر، حاکی از عدم صلاحیت آمریکا در ورود به عرصه حقوق بشر است.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی نگران کننده است

به نوشته وی، آمریکا اخیرا گزارش حقوق بشری علیه طیفی از کشورها منتشر کرد!

انتهای پیام/

کد خبر: 1228440 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت