Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاکشین روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات بتن‌ریزی واحد ۲ نیروگاه هسته‌ای بوشهر افزود: اگرچه تکمیل واحد ۱ نیروگاه اتمی بوشهر پروژه منحصر به فردی بود اما در احداث واحدهای جدید آن کار برای ما خیلی آسانتر است و با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم شد.

وی اظهارداشت: امیدواریم بهره‌برداری از این واحدها در زمان مقرر به شکوفایی ملت ایران کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان انرژی اتمی روسیه یادآورشد: همکاری‌های بین دو کشور در بخش نیروگاه هسته‌ای از خیلی قبل شروع شده و واحد ۱ نیروگاه اتمی بوشهر را به بهره‌برداری و تولید رساندیم، طوریکه تاکنون بییشتر از ۴۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی تولید کرده که سهمی ارزنده در سیستم نیروگاهی برقی ایران است.

وی ادامه داد: همچنین با تولید این میزان برق هسته‌ای، از سوخت فسیلی که باعث آلودگی هوا می‌شود، جلوگیری و ۴۰ میلیون مترمکعب اکسیژن حفظ شده‌است. 

لاکشین یادآورشد: تکمیل واحد ۱ نیروگاه اتمی بوشهر اعتبار مفیدی برای متخصصان روسی نزد ایرانیان بود تا قرارداد ساخت واحدهای جدید ۲ و ۳  این نیروگاه را با ما منعقد کنند.

قرارداد فازهای جدید ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۳۹۵ نافذ و کلنگ زنی آن انجام و تاکنون سه میلیون مترمکعب خاکبرداری، ۱۷ هزار شمع کوبی و حجم عظیمی خاکریزی انجام شده است.

روند ساخت واحدهای ۲ و ۳ مطابق برنامه زمانبندی در دست انجام است و واحد ۲ در سال ۱۴۰۴و واحد ۳  نیز در سال ۱۴۰۶ وارد مدار می‌شود.

برچسب‌ها بوشهر روسیه إيران انرژی هسته ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر روسیه إيران انرژی هسته ای بوشهر روسیه إيران انرژی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران خبر داد.

محمد علیمهری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان تهران و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر گفت: برنامه‌ریزی برای تولید ۱۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی در استان تهران انجام شده است.

وی افزود: بر همین اساس کلنگ زنی احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در سطح استان تهران طی دو هفته آینده در شهرستان‌های شهرری، ورامین و ملارد انجام خواهد شد.

علیمهری ادامه داد: اقدامات اولیه و تخصیص زمین مناسب برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان تهران انجام شده است و طی یک ماه آینده منجر به عقد قرارداد با سرمایه گذاران این طرح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران تاکید کرد: از ابتدای سال جاری کلیه ادارات موظف هستند ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و در غیر این‌صورت برق مصرفی برای آنها بر اساس قیمت برق در بورس کالا محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا