Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت اوام‌وی اتریش اعلام کرد این شرکت قصد دارد آلودگی کربنی خود را با استفاده از ذخیره‌سازی گاز دی‌اکسیدکربن در زیر زمین کاهش دهد و می‌تواند این راه‌حل را به مشتریان خود نیز ارائه کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، راینر سیله اعلام کرده پروژه‌های گوناگون در آمریکا و نروژ نشان داده‌اند مهار و ذخیره‌سازی گاز دی‌اکسیدکربن ناشی از سوزاندن سوخت‌های فسیلی و مواد شیمیایی، روشی ایمن برای کمک به مبارزه با گرم شدن زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عملکرد شرکت‌های نفت و گاز، یکی از دلایل عمده گرم شدن زمین به شمار می‌رود؛ زیرا حجم بالایی دی‌اکسیدکربن تولید می‌کنند و به همین دلیل، سرمایه‌گذاران فشار زیادی به آنها می‌آورند تا آلودگی این گاز را کمتر کنند.
شرکت اوام‌وی تلاش‌هایش را بر اولویت دادن به گاز طبیعی و همچنین توسعه فناوری برای بازیافت پلاستیک و تبدیل آن به نفت مصنوعی متمرکز کرده است. شرکت اوام‌وی قصد دارد فناوری موسوم به ری‌اویل را تا سال 2025 میلادی به مرحله تجاری برساند.
به گفته سیله، اوام‌وی در مجموع ظرفیت ذخیره‌سازی چند میلیون تن گاز دی‌اکسیدکربن را دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج الماس از گل صدتومانی

دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، بنابه گفته وانگ جینگ، مدیر عامل شرکت تایم پرامیس لوئویانگ، الماس مصنوعی ساخت شرکت‌شان با استفاده از فناوری استخراج کربن ماده زیست‌زا (گل صدتومانی)، تحت دما و فشار بالا کشت می‌شود.

اگرچه تولید الماس مصنوعی با استفاده از فناوری استخراج عنصر کربن خالص از گل صدتومانی نسبتا پیچیده است، شرکت تایم پرامیس چینی قصد دارد از منابع دیگر مانند مو، استخوان و حتی گل‌های دیگر، کربن استخراج کند. آن‌ها این کار را با استفاده از ابزار‌هایی که برای شکستن پیوند‌های شیمیایی بین اتم‌های کربن استخراج‌شده طراحی کرده‌اند انجام دهند. درواقع این دانشمندان اتم‌های کربن حاصل را مانند ساختار الماس کنار هم قرار داده و ترکیب می‌کنند تا به الماس واقعی دست بیابند.

دیگر خبرها

  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!