Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 19 آبان) پارلمان و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، با اصلاح ماده (3) این طرح جهت تأمین نظر شورای نگهبان، از مجموع 210 نماینده حاضر، با 159 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع موافقت کردند.

اخبار سیاسی- همچنین در ماده (3) اصلاحی این طرح آمده است که ماده (202) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود: رئیس‌جمهور موظف است حداکثر ظرف مدت 2 هفته پس از انجام مراسم تألیف یا سقوط دولت، یا تغییر بیش از نیمی از وزرا از ابتدای شروع به کار دولت، ضمن تقدیم برنامه کلی، اسامی وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌ها را که دارای تجربه و تخصص مرتبط هستند به همراه شرح حال، برنامه‌ها، سوابق و سمت‌های علمی و اجرایی و سایر امتیازات قابل استناد به مجلس تسلیم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس مکلف است نامه معرفی هیئت وزیران و ضمائم آن را در اولین جلسه علنی اعلام وصول و قرائت کند، سپس معرفی‌نامه و مستندات را برای بررسی به کمیسیون یا کمیسیون‌های تخصصی مرتبط ارجاع دهد.

 کمیسیون یا کمیسیون‌های مرتبط موظفند پس از بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی و تطبیق آنها با اسناد بالادستی، ظرف مدت یک هفته گزارش خود را به هیئت‌رئیسه ارائه کنند تا برای اطلاع نمایندگان چاپ و توزیع شود، گزارش مذکور قبل از صحبت مخالفان و موافقان توسط سخنگو قرائت می‌شود.

همچنین در نشست امروز مجلس ماده (6) طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس جهت تأمین نظر شورای نگهبان با 170 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع  208 نماینده حاضر در جلسه اصلاح شد.

براساس این ماده اصلاحی، یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده 234 مکرر به قانون الحاق می‌شود: هر یک از کمیسیون‌ها گزارش موضوع مرتبط با مواد 211، 214 و 234 این قانون را پس از تصویب مجلس تهیه و فوراً از طریق هیئت‌رئیسه حسب مورد به قوه‌قضائیه یا مراجع قانونی ذی‌ربط ارسال می‌کنند.

گزارش‌های ارسالی به قو‌ه‌قضائیه به صورت خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، معاونت نظارت مجلس ملزم به پیگیری اداری موارد مذکور است و گزارش پرونده‌ها را هر 3 ماه یک بار به اطلاع نمایندگان می‌رساند.

براساس تبصره (1) این ماده اصلاحی، موارد مذکور در مواد 215 و  234 این قانون طبق ماده 576 قانون مجازات اسلامی مصوب 2/3/75 با اصلاحات و الحاقات بعدی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. عزل و برکناری مقاماتی که در قانون اساسی احکام خاصی دارد، مطابق همان قانون اقدام می‌شود.

براساس تبصره (2) این ماده اصلاحی، گزارش ماده 234 در مورد رئیس‌جمهور براساس بند (10) اصل 110 قانون اساسی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جلسه علنی قانون رئیس مجلس مجلس رأی اعتماد وزرای پیشنهادی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد

سید سعید میرنظامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهل و دومین نشست کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، پرونده یکی از شرکت‌های تولید و بسته بندی زعفران در استان مرکزی که در ۲ بند آزمون شده مغایر با استاندارد بود، توسط اعضای این جلسه مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست که با حضور قاضی منتخب دادگستری برگزار شد، با محرز شدن تخلف واحد تولیدی و اتفاق نظر اعضای کمیسیون، واحد تولیدی که در مامونیه از توابع شهرستان زرندیه استان مرکزی فعالیت می‌کرد، ملزم به پرداخت جریمه نقدی، ارائه تعهد، الزام به بهسازی تولیدات و جمع آوری محصولات از سطح بازار شد.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت: طبق ماده ۴۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در صورتی که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تاییدیه از سازمان، اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین‌تر از کیفیت استاندارد کنند، موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ این قانون، مورد بررسی و تصمیم گیری اعضا قرار می‌گیرد.

کد خبر 6087595

دیگر خبرها

  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید