Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به کمک های روسیه در احداث نیروگاه های اتمی در کشور گفت: کشور روسیه در دو برهه تاریخی در خاطر و ذهن ما ثبت شد. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم بتن ریزی نیروگاه دو انرژی اتمی بوشهر ضمن تبریک آغاز هفته وحدت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه صنعت هسته‌ای اقتدار آفرین است گفت: این صنعت از آنجا اقتدارآفرین است که دشمنان انقلاب می‌خواهند منشا اقتدار را از ما بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه انرژی اتمی جزو انرژی‌های پاک محسوب می‌شود گفت: اعتبار این مدعا براین اساس است که هر هزار مگاوات نیروگاه مانع تولید ۷ میلیون تن گاز‌های گلخانه‌ای می‌شود و براساس راه اندازی این نیروگاه‌ها ۲۱ میلیون تن گاز‌های آلاینده در سال ۱۴۰۶ و در زمان راه اندازی این پروژه‌ها مهار خواهد شد.
** نیروگاه بوشهر ۶۶۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به دنبال خواهد داشت
صالحی با اشاره به اینکه کشور‌هایی که معاهده پاریس پیوسته اند به دنبال کاستن از گاز‌های گلخانه‌ای هستند که یکی از راه‌های آن استفاده از نیرو‌های انرژی اتمی است افزود: نیروگاه بوشهر ۶۶۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به دنبال خواهد داشت.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه متاسفانه شرایط فعلی به گونه‌ای نیست که بتوانیم از تمام ارزش افزوده انرژی تولیدی این نیروگاه استفاده کنیم خطاب به نمایندگان مجلس حاضر در این نشست گفت: نمایندگان محترم مجلس به ما قول دادند این بودجه را تامین کنند و اگر ارزش افزوده این انرژی اتمی با عنایت نمایندگان مجلس به خود سازمان برگردد ما خودمان را اداره می‌کنیم.
وی با بیان اینکه هر نیروگاه ۶۰ سال عمر دارد و این عمر تا ۷۰، ۸۰ سال می‌تواند برسد گفت: هر نیروگاه ۵ میلیارد دلار هزینه نیاز دارد که می‌تواند در طول ۶ یا ۷ سال هزینه اولیه خود را برگرداند و در ادامه خدمات مجانی ارایه دهد.
صالحی یکی دیگر از افتخارات نیروگاه بوشهر ۱ را استفاده از نیرو‌های کاملا بومی دانست و خاطر نشان کرد: دو هزار کارشناس در این نیروگاه کار می‌کنند و این رقم میزان قابل توجهی است.
**جمهوری اسلامی آماده انتقال تجربیات خود در حوزه انرژی اتمی به کشور‌های حوزه خلیج فارس است
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مشکلات کشور‌های حوزه خلیج فارس در زمینه راه اندازی نیروگاه‌های خود گفت: یکی از مشکلات آن‌ها بهره برداران بومی و ما همین جا اعلام می‌کنیم جمهوری اسلامی آمادگی دارد که در ارتباط با کشور‌های حوزه خلیج فارس که رویکرد جدیدی در استفاده از انرژی اتمی پیش گرفته اند تجربیات خود را انتقال دهد.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر از امنیت و ایمنی کامل برخوردار است گفت: خوشبختانه این امنیت توسط نیرو‌های عزیز مسلح ما تامین می‌شود و ایمنی آن نیز تحت نظارت ارگان‌های بین المللی مثل گانو و بوزار تامین می‌شود که به طور مستمر از مسائل ایمنی بازدید می‌کنند.
صالحی ادامه داد: نیروگاه جدید بوشهر بعد از اینکه برجام در سال ۹۴ اجرایی شد قرارداد این نیروگاه‌ها (۲ و ۳ در سال ۹۵) تفویض شد و تا امروز بیش از سه میلیوم متر مکعب در این نیروگاه‌ها خاکبرداری شده و دو میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب نیز خاکریزی شده برهمین اساس ۱۷ هزار شمع به روش DSM به عمق ۱۳ و نیم متر انجام شد که حقیقتا اقدام بزرگی است.
رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی از برنامه ریزی خود در این مسیر عقب نیست گفت: کل سیمان مورد نیاز در این طرح حدود یک و نیم میلیون تن خواهد بود و براین اساس تعداد نیرو‌های مشغول کار در این مجموعه ۱۲۰۰ نفر هستند که در پیک خود به ۱۳ هزار نفر می‌رسند؛ که ده هزار نفر آن‌ها ایرانی هستند و به طور کلی بیش از ۹۰ درصد پیمانکاران نیز ایرانی هستند. کل کار‌های ساختمانی و زیرساختی نیز توسط پیمانکاران ایرانی انجام می‌شود و ما در سال بیش از ۲۲ میلیون کیلو وات در ساعت تولید برق خواهیم داشت و بیش از ۲۲ میلیون تن از آلاینده‌هایی که در فضا منتشر می‌شوند با این اقدام مهار خواهد شد.
**اقدامات روسیه در دو برهه تاریخی در خاطر و ذهن ایرانیان ثبت شد
وی در ادامه با تشکر از کشور روسیه جمهوری اسلامی را در دو برهه مدیون روسیه دانست و گفت: روسیه در دو برهه تاریخی در ذهن و خاطره ایران ثبت شد زمان اول وقتی که می‌خواستیم صنعتی شویم و با این که در مدار کشور‌های غربی به سر می‌بردیم، اما این روس‌ها بودند که اولین کارخانه ذوب آهن را به ما دادند و مرحله دوم دروازه ورود ما به تکنولوژی و فناوری‌های پیشرفته بود که آن نیز به کمک روس‌ها انجام شد و نیروگاه شماره یک بوشهر رمز این همکاری‌های صمیمانه بود و در اینجا از همکاری ملت و دولت روسیه در این خصوص سپاسگذارم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روسیه صالحی ایران انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در نشست با مسؤولان انرژی اتمی با تقدیر از پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه انرژی هسته‌ای طی سال‌های اخیر اظهار کرد: در آینده جهان انرژی هسته‌ای یکی از امور بنیادین و راهبردی است و اگر از الان به خودکفایی، تولید و مرجعیت دست پیدا نکنیم دچار مشکل خواهیم شد.

وی بیان داشت: رویکرد خودکفایی، تولید و رسیدن به مرجعیت که در حال حاضر با نگاه مقام معظم رهبری ایجاد شده بسیار ارزشمند است و به خوبی در سازمان انرژی اتمی مدیریت می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین خواستار ایجاد راکتور تحقیقاتی در بوشهر شد و گفت: تحقق این امر می‌تواند آثار و برکات فراوانی برای استان و کل کشور در پی داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر همچنین ایجاد راکتورهای کوچک و شتاب دهنده الکترون در استان را مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه بوشهر ضمن تشکر برای تولید آب از نیروگاه اتمی بوشهر گفت: اگر ۲ راکتور در حال احداث نیز پیوست تولید آب داشته باشد بسیار می‌تواند به شرایط آب استان کمک کند. بوشهر استان کم بارش است و عدم بارش تمام زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مساله آب شرب در تابستان همواره یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان است.

کد خبر 6086366

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی