Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفتگو با استاد دانشگاه آستین تگزاس پیرامون اندیشه‌های فیلسوف بزرگ آلمانی ـ نیچه، توضیحاتی درباره فیلم فرانسوی_ایرانی مولانا و سریال خواجوی کرمانی، حافظ و سعدی، درگذشت اسماعیل نظری، نمایش "خانه پدری" در سیدنی، برگزاری نشست خبری هفته کتاب، تشییع و به خاک سپرده شدن مجید اوجی و تسویه حساب با گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره موسیقی نواحی از جمله اخباری است که روز یکشنبه (نوزده آبان ماه) در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیچه به حافظ و زرتشت بسیار علاقه داشت

دکتر «کتلین ام هیگینز» می‌گوید: نیچه به دنبال به فراموشی سپردن امر حسی «دیونیسیوسی» است تا رنج بی‌حقیقتی را با تمام درشتی‌هایش به نمایش بگذارد و البته شاید در این مسیر، بر پوچ‌گرایی نیز تاکیدات فراوان کرده باشد اما نیچه پوچ‌گرا نیست!

حسن فتحی از تولید فیلم «مولانا» در فرانسه اطلاع داشت/ یکی از بزرگترین بازیگران جهان نقش مولانا را بازی می‌کند

تهیه‌کننده ایرانی فیلم مولانا که اکنون در فرانسه درحال تصویربرداری است، با بیان اینکه حسن فتحی از ساخت فیلم درباره مولانا اطلاع داشته، گفت: ساخت فیلم درباره مولانا در این شرایط تصمیم شخصی ایشان بوده و ما به آن احترام می‌گذاریم، اما امیدوارم با این موازی‌کاری اتفاق ناخوشایندی برای روایت مولانا رخ ندهد.

اسماعیل نظری درگذشت

 اسماعیل نظری (هنرمند پیشکسوت) شب گذشته (شنبه ۱۸ آبان ماه) پس از تحمل دوره‌ای بیماری، در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

نمایش "خانه پدری" در سیدنی

۱۳ فیلم سینمایی در بخش مسابقه هشتمین جشنواره جهانی فیلم پارسی برای دریافت غزال طلایی رقابت می‌کنند. همچنین فیلم سینمایی «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری نیز در بخش نمایش‌های ویژه روی پرده می‌رود.

بازماندنِ وزارت ارشاد از تامین اعتبار طرح پاییزه کتاب/ شعار امسال هفته کتاب «حال خوشِ خواندن» است

نشست خبری بیست و هفتمین هفته کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از مسئولان خانه کتاب در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار شد.

مجید اوجی تشییع و به خاک سپرده شد

مدیر شبکه دو سیما در مراسم تشییع مجید اوجی گفت: این تهیه‌کننده هرگز ناامید نشد و هربار که او را می‌‌دیدیم، امیدوارتر بود.

با گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره موسیقی نواحی تسویه حساب شد

دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی که از شانزدهم آبان‌ماه آغاز شده رو به اتمام است. این در حالی است که گروه‌های شرکت‌کننده پیش از پایان این رویداد به طور کامل دستمزد خود را دریافت کرده‌اند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استاد دانشگاه بازی جهان ساخت فیلم فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

شهرام فرجی اظهار داشت: ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده استان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

فرجی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های اصیل بختیاری همچون مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم‌ای جونم از جمله آهنگ‌های انتخابی گروه هنری سراب جهانبین برای اجرا در این جشنواره ملی است، اضافه کرد: گروه‌های دیگری از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان نیز در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: این جشنواره بخشی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس است که بنا به اعلام دبیرخانه در صورت امکان و با توجه با هماهنگی که با شهرداری بندرعباس، گروه‌های موسیقی محلی علاوه بر اجرا در تالار شهید آوینی بندرعباس در فضای باز و در محلات این شهر نیز اجرا خواهند داشت.

فرجی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس هفتم تا دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان
  • داستان تیتراژ سریال«دلیران تنگستان»/ وقتی موسیقی ایرانی محترم است
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»