Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@15:06:32 GMT

شهرداری تامین کننده هزینه کف‌سازی بازار زنجان است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۶۳۰۵

شهرداری تامین کننده هزینه کف‌سازی بازار زنجان است

استاندار زنجان با اشاره به این که تمام هزینه کف‌سازی بزرگ‌ترین بازار مسقف کشور توسط شهرداری انجام شده است، گفت: ما باید پروژه سبزه‌میدان که با هزینه کرد میلیاردی اجرا شده است را بپذیریم و نمی‌توان چنین پروژه‌ای را زمین زد و تخریب کرد. ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش‌ خبرگزاری تسنیم از زنجان، فتح‌الله حقیقی امروز از پروژه‌‌های در حال اجرای استان بازدید کرد و در روند ادامه کار و پیشرفت پروژه‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه بازدید‌ها شهروندان زنجانی درخواست‌ها، پیشنهادها و انتقادات خود را نسبت به پروژه‌ها و تعطیلی برخی از کارخانجات با مقام عالی استان در میان گذاشتند.

استاندار زنجان در پاسخ به درخواست یکی از شهروندان زنجانی در مورد علت تعطیلی کارخانه روغن نباتی جهان و ادامه شروع فعالیت این کارخانه، اظهار داشت: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا این کارخانه دوباره رونق گرفته، تولید انجام شود و کارگران دوباره در کارخانه مشغول شوند.

وی با بیان این که روغن خوراکی کارخانه روغن نباتی جهان تا ده روز دیگر به بازار می‌رسد، خاطر نشان کرد: هدف ما در حال حاضر حفظ نیروهای فعلی است با این که برخی از کارگران با این کارخانه قطع همکاری و تسویه حساب نموده‌اند.

به گفته استاندار زنجان 200 نفر در شرکت ایران ترانسفو مشغول به کار شده است و همچنین شرکت البرز ناب آرش 300 نفر نیرو جذب کرده و قول جذب 200 نفر دیگر هم داده شده است، که این افراد با مصاحبه و آزمون وارد کار شده‌اند.

روزگار نامناسب چادر مشکی در سال رونق تولید؛ نرخ چادر مشکی در بازار اصفهان 500 درصد افزایش یافتبازارچه صنایع‌دستی در «روستای ملی چادر شب‌بافی گیلان» به روایت تصویرافسارگسیختگی در بازار مصالح / دولت پروژه‌های ‌نیمه‌تمام‌‌ را به بخش خصوصی واگذار کند

استاندار زنجان در ادامه بازدید از کف سازی کوچه‌های منتهی به بزرگترین بازار مسقف ایران در پاسخ به انتقاد یکی از شهروندان که با کف‌سازی کوچه، مغازه‌اش حدود 10 سانتی متر پایین تر قرار می‌گرفت و موجب سرازیر شدن آب باران به مغازه می‌شد، گفت: دستور می‌دهم تا پیمانکار هر چه سریع‌تر نسبت به حل مشکل بپردازد و در صورت نیاز بتن تخریب شود.

وی همچنین در پاسخ به عده‌ای از بازاریان زنجان در ارتباط با این که طرح پیاده راه سبزه‌‌میدان به صورت معبر موجب از رونق افتادن کسب و کار مغازه‌داران شده است، تصریح کرد: این پروژه در زمان من انجام نشده است قبل از ورود من افتتاح شده است و من وارث این پروژه‌ام، در تلاش هستیم در اطراف پروژه سبزه‌میدان زمین خالی موجود را خریداری تا مشکلات را حل کنیم.

مقام عالی استان گفت: ما باید این پروژه را که با هزینه کرد میلیاردی اجرا شده است بپذیریم و نمی‌توان چنین پروژه‌ای را زمین زد و تخریب کرد.
وی در پاسخ به نماینده بازاریان زنجان که اجازه داده شود تا در ساعات اداری ماشین آلات عمومی، تاکسی و وانت از پیاده راه سبزه ‌میدان عبور کند، گفت: در راستای حل این مسائل فرصتی توسط استانداری در اختیار این افراد قرار می‌گیرد تا به طور کامل مشکلات با ایشان در میان گذاشته شود تا اگر اثبات شد که در صورت تحمل بازاریان مشکل حل می شود، برای آینده اقداماتی انجام شود.

حقیقی خاطر نشان کرد: من همواره سعی دارم تا مردم هیچ ‌زمانی دچار اذیت نشود، زمان ورودم به این استان نقشه‌ای که از پروژه سبزه‌میدان ارائه شد 800 هزار متر مربع بود که اگر قرار بر اجرایش بود دارای عوارض بی‌شماری از جمله تعطیلی بیش‌تر بازار را داشت زیرا در صورت ایجاد پاساژ که بیشتر مورد استقبال مردم قرار می‌گرفت موجب تعطیلی بازار می‌شد که در نهایت من با این موضوع مخالفت کردم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز مغازه‌های ایجاد شده باید فقط در راستای فرهنگی، هنری، اجتماعی باشد تا هر شخصی که به این محل‌ها مراجعه کرد به بازار هم سری زده باشد، در این راستا تمام تلاشم برای حل مشکل این پروژه بوده است و از محل‌هایی که امکان بازگشایی داشت این اقدام انجام شد و حتی زمانی که احساس شود این محل نیازمند امکانات بیش‌تر شهرداری است این عمل انجام خواهد شد.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: در تلاشم زمین‌های خالی را خریداری کنیم و پارکینگ احداث کنیم که نیاز آن در شهر زنجان و حتی استان بسیار احساس می‌شود.  

حقیقی در ادامه روند بازدید در پاسخ به سوال شهروندی در ارتباط با این که چرا بازدیدهای دکتر حقیقی سر زده نیست؟ چرا شیب بازار با کف‌سازی انجام شده مناسب نیست؟ و این که هزینه تامین این کف سازی توسط چه ارگان و با دستور چه کسی انجام می‌شود، گفت: من هر ده روز یک بار بازدید سرزده دارم و اصراری برای حضور خبرنگاران و فیلم برداران در این بازدیدها ندارم. 

وی با بیان این که از زمان بدو ورود به استان زنجان ستاد مدیریت شهری تشکیل داده‌ام، ابراز داشت: از زمان ورود به استان مشاهده کرده‌ام برخی از مغازه‌ها به جای پرداخت مالیات بلوکی را در مقابل مغازه قرار داده و سد معبر کرده‌اند.

مقام عالی استان ادامه داد: فرضا سازمان آب کنده کاری می‌کند و شهرداری درست می‌کند دوباره همان محل فرضا توسط مخابرات تخریب می‌شود که این‌ها نشان از این داشت که سازمان‌ها با هماهنگی هم کار نمی‌کنند، بازار هم همین طور دارای کف‌سازی نامناسب از محل ورودی سبزه میدان بود، یا از محل ورودی میوه‌چی‌ها کابل‌های برق همانند جگر زلیخا بیرون زده بود که دستور بر اصلاح تمام موارد دادم.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری را تشکیل دادم تا مدیران خدمات دهنده شهری را با هم لینک کنم، از همان زمان نیز اتفاقات خوبی افتاده است و کسی جرأت قرار دادن بلوک در مقابل مغازه‌های بدهکار ندارد.

استاندار زنجان  با بیان این که من اصلا قصد بازدید بازار را نداشتم و هدفم بازدید از پروژه‌های سطح شهر زنجان بود، افزود: هدفم این بود اگر مشکلی بود توسط مدیران در سر صحنه حل شود.

مقام عالی استان در ارتباط با دستور و این که هزینه کف سازی چه قدر بوده است، گفت: ما جلسه‌ای با هیئت امنای بازار و مدیران شهری داشتیم و قرار شد تا کف بازار کف پوش شود و برق اصلاح شود، در مرحله بعد تمام کرکره‌های مغازه‌ها یک‌رنگ شود تا زیباسازی بیش‌تر نمود یابد و در راستای این امر نیز هر مغازه‌دار باید 150 هزار تومان تحویل می‌داد.

وی ادامه داد: بازاریان از این امر استقبال نکردند و هزینه 150 هزار تومانی را ندادند به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا ابتدا کف سازی را انجام دهیم، تا حال حاضر نیز هزینه انجام شده کلا توسط شهرداری پرداخت شده و کسی هزینه‌ای را پرداخت نکرده است.

حقیقی همچنین در مورد پاسخ به سوال در مورد هیئت امنا و تبعیض در این مورد، ابراز داشتند: این کار اصلا کار اصولی نیست، ما هم قبلا گفته بودیم که شبانه کار کنند و اگر روز کار کنند باید این امر را اصلاح نمایند.

انتهای پیام/7557/ن

R7557/P/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود

گزارش خبرنگار مهر، احمد اسدی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه گردنه عامری (تنگ اسخی) اظهار داشت: با توجه به اینکه محل انجام این پروژه به عنوان یک گذرگاه پرخطر و پرتردد شناخته می‌شود و همچنین ورودی شمال استان بوشهر است، تسریع در روند انجام پروژه باید در اولویت باشد.

فرماندار دیلم افزود: ایمن سازی محدوده روستای عامری در محور دیلم به بهبهان مطالبه چندین ساله مردم و کاربران جاده‌ای بوده که در دولت سیزدهم محقق شد.

وی گفت: این طرح به طول ۱/۵ کیلومتر و اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال از ابتدای گردنه عامری با عملیات خاک برداری، خاکریزی، تعریض ابنیه و روکش آسفالت ایمن سازی می‌شود.

فرماندار دیلم جهت جذب اعتبار لازم برای تسریع در روند انجام این پروژه قول مساعد داد.

کد خبر 6086924

دیگر خبرها

  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود