Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:55:02 GMT

فوت ۲ نفر از زلزله‌زدگان به دلیل گاز گرفتگی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۶۴۶۳

فوت ۲ نفر از زلزله‌زدگان به دلیل گاز گرفتگی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سلیمی با اعلام گزارش خدمات امدادی هلال‌احمر به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی از بامداد جمعه ۱۷ آبان تا ۹ صبح امروز، گفت: جمعیت هلال‌احمر از ابتدای وقوع زلزله تا کنون با به‌کارگیری ۵۰ تیم عملیاتی و ارزیاب شامل ۱۹۰ نیروی عملیاتی خدمات لازم را به هموطنان ارائه کرده است.

سلیمی با اشاره به مصدومیت ۵۸۴ نفر در زلزله آذربایجان شرقی، افزود: ۶۶ نفر از این افراد به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب (بر اساس گزارش اورژانس کشور)، آسیب دیده‌اند و همچنین ۵ نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه متاسفانه ۲ نفر در بخش ترکمنچای در چادر شخصی که در حیاط خانه خود برپا کرده بودند، به علت گاز گرفتگی فوت کردند.

وی با اشاره به اسکان اضطراری ۶ هزار و ۳۲۵ نفر از زلزله زدگان در اردوگاه اسکان اضطراری یا به صورت فردی با نصب یک‌هزار و ۵۸۸ چادر، افزود: یک هزار و ۲۴۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۴ هزار و ۱۳۵ بطری آب معدنی، ۲ هزار و ۳۷۰ تخته پتو، یک هزار و ۳۳۶ شعله والور، ۴۴۰ ست ظروف، ۹۰۹ تخته موکت و ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم نایلون پوششی میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره بر دیگر اقدامات هلال احمر در این حادثه، اظهار داشت: هلال‌احمر پس از زلزله آذربایجان شرقی اقداماتی از جمله اعزام ۲ فروند بالگرد برای ارزیابی هوایی، بارگیری و ارسال اقلام زیستی و مواد غذایی به شهرهای متاثر از حادثه، اسکان و تغذیه اضطراری همزمان در روستاهای شهرستان میانه، ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در مدرسه روستای ورنکش، تقویت انبارهای امدادی آذربایجان شرقی از طریق ارسال اقلام اضطراری از سازمان امداد و نجات و زنجان را انجام داده است.  

گفتنی است بارها نسبت به ایمن بودن وسایل گرمایشی مورد استفاده شهروندان در فصل سرما هشدار داده شده است. به همین منظور، شهروندان و به ویژه هموطنان زلزله زده به منظور جلوگیری از بروز خطرات و حوادث ثانویه پس از زلزله، پیش از استفاده از وسایل گرمایشی دودکش‌ها، بست‌ها و شیلنگ‌ها را بازبینی و کنترل کنند.

توصیه می شود آن دسته از هموطنان زلزله زده که به صورت موقت در چادر اسکان دارند، به جای استفاده از کپسول های گازی از وسایل گرمایشی نفتی استفاده کنند.  

کد خبر 4768309

منبع: مهر

کلیدواژه: مرتضی سلیمی سازمان امداد و نجات هلال احمر گازگرفتگی زلزله میانه شورای شهر تهران زلزله شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران قوه قضاییه نیروی انتظامی محسن هاشمی یوم الله 13 آبان بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگیری سارق سازمان تامین اجتماعی بارندگی سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: اسکان موقت حادثه‌دیدگان، توزیع اقلام زیستی با حضور ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال انجام است و با تمام امکانات در خدمت مردم عزیز جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

یعقوب سلیمانی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان افزود: در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۱۳ شهر و ۲۸۹ روستا در جنوب استان، هلال‌احمر بصورت امداد زمینی و هوایی در حال خدمات رسانی هستند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق امداد زمینی و هوایی از ۲۸ فروردین ماه شروع شده و ادامه دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲ بالگرد در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و با ۲۰۰ سورتی پرواز برای بیش از ۱۱ هزار خانوار اقلام زیستی توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم جنوب سیستان و بلوچستان به کمک نیاز داشته باشند امداد و نجات انجام خواهد شد.

سلیمانی بیان کرد: امدادرسانی از طریق قایق و خودروهای سنگین هم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد بهترین روند امدادرسانی را ارائه دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان