Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهدای ۴ هزار جلد کتاب به مساجد ایلام، غباروبی مزار شهدا با حضور کتاب‌داران مسجدی، میزبانی کانون‌های مساجد نصف جهان از جشن‌های وحدت، اجرای طرح «مهر بیکران» و جنجال بر سر حکم مسجد بابری از مهمترین اخبار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد در ۱۹ آبان است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مسجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در نوزدهمین روز از آبان ۹۸:

 

اجرای طرح «مهر بیکران» در مسجدالرسول(ص)

 

طرح «مهر بیکران» به همت کانون فرهنگی هنری محمدرسول الله(ص) مسجد الرسول(ص) میدان رسالت اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش، این طرح به منظور بهره مندی از ظرفیت مساجد در جهت انتقال آموزه مهدویت اجرا می شود.

 

براساس این طرح سراسری قرائت زیارت آل یاسین، جمعه شب ها همراه با تبیین فرازهایی از زیارت آل یاسین در این مسجد با هدف انس با ولی عصر(عج) و ترویج معارف مهدویت اجرا می شود.

 

کانون محمدرسول الله(ص) مسجد الرسول(ص) در میدان رسالت واقع است و از جمله کانون های فرهنگی هنری است که با برگزاری برنامه های گسترده برای کلیه مقاطع سنی کارنامه مثبتی در جذب نوجوانان و جوانان داشته است، به طوری که مناسبتی نیست که برنامه ای در این مسجد برگزار نشود، از نشست های بصیرتی، حلقه های صالحین، سبک زندگی اسلامی و یادواره شهدا تا رشته های ورزشی و فنی و تعمیرات تلفن همراه در این کانون دوره آموزشی برگزار می شود.

 

برگزاری لیگ مسابقات ورزشی با جوانان سایر مساجد،کلاس های کمک آموزشی، برپایی اردوهای جهادی با همکاری بسیج، حلقه های  صالحین، سلسله نشست های سبک زندگی، مشاوره در موضوعات رفتار با والدین و همسر در رده های سنی نوجوان و جوان و میانسال و کهنسال بخش دیگری از برنامه های کانون محمدرسول الله نام برد.

 

حکم مسجد بابری در لاهور جنجال برانگیز شد

 

 

به نقل از «thenews»، اکثر شهروندان لاهور تصمیم دادگاه عالی هند در خصوص پرونده مسجد بابری را مورد انتقاد قرار دادند.

 

روز گذشته (شنبه، 18 آبان) دادگاه عالی هند تصمیم گرفت زمین مسجد تخریب شده بابری را برای ساخت معبد «رام ماندیر»، به هندوها بدهد.

 

این تصمیم موجب خشم شهروندان لاهور شده است و تقریبا همه شهروندان در دیدار با هم و در گفتگوهای شخصی در رسانه های اجتماعی، این اقدام را محکوم کردند.

 

یکی از شهروندان در صفحه توئیتر خود نوشت: امرور مراسم افتتاح جاده مذهبی یا همان «راهروی کارتارپور» بود اما هند یک بار دیگر تصمیمی را علیه مسلمانان در این کشور اتخاذ کرد و یک بار دیگر ثابت کرد که دولت «مودی» در حال ترویج نفرت علیه اقلیت مسلمان است.

 

این شهروند در پست دیگری نوشت: پاکستان در حال ترویج هارمونی میان ادیانی و شکیبایی میان مذهبی است و در طرف دیگر ،هند حقوق اقلیت ها را به طور کامل زیر پا می گذارد.

 

شهروند دیگری به نام «حمزه چادوری» در پیام توئیتری خود نوشت: حکم دادگاه عالی هند، پیامی به جامعه جهانی است مبنی بر اینکه هند در حال تبدیل شدن به یک دولت هندو است و اقلیت ها در این کشور برده و اسیر هستند.

 

«عمر خان» هم در صفحه فیس بوک خود نوشت: نهم نوامبر یادآور روزی است که پاکستان همسایگان «سیک» خود را با آغوش باز پذیرفت و برای مکان مذهبی آنها حرمت قائل شد، در حالی که هند در همین روز زمین مسجد مسلمانان را به هندوها داد تا عدالت بار دیگر در این کشور زیر سوال برود.

 

شکیل احمد هم نوشت: دولت مودی،بنیادگرایی مذهبی را در منطقه آزاد کرده است.

 

صدور حکم تحویل زمین مسجد تخریب شده بابری به هندوها برای ساخت معبد نشانه دیگری از دشمنی دولت «نارندرا مودی» با مسلمانان است که از زمان نخست وزیری او در سال 2014 میلادی به شدت افزایش پیدا کرده است.

 

 

برگزاری هشتمین محفل قرآنی «ربیع‌القلوب» در مسجد امام خمینی (ره) بازار

 

هشتمین محفل قرآنی «ربیع القلوب» پنجشنبه، ۲۳ آبان‌ماه همزمان با شب میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) در مسجد جامع امام خمینی (ره) واقع در بازار تهران برگزار می‌شود.

 

در این محفل سید‌جواد حسینی دارنده عنوان نخست مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت می‌پردازد. همچنین اجرای مدیحه‌سرایی و تلاوت قاریان جوان از دیگر برنامه‌های این محفل است.

 

این برنامه با همت دارالقرآن مسجد جامع امام خمینی(ره) به صورت ماهانه برگزار می شود و در آن قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم به همراه قاریان جوان و گروه‌های برتر مدیحه‌سرایی به اجرای برنامه می‌پردازند.

 

علاقه‌مندان می‌توانند پنجشنبه، ۲۳ آبان‌ماه از نماز ظهر و عصر باحضور در مسجد جامع امام خمینی (ره) واقع در بازار تهران در این محفل نورانی حضور پیدا کنند.

 

اهدای ۴ هزار جلد کتاب به مساجد ایلام/ غباروبی مزار شهدا با حضور کتاب‌داران مسجدی

 

 

حجت‌الاسلام «علی چراغی پور» با اعلام ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام برای هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: طرح سراسری «شنبه‌های کتاب» در سطح کتابخانه‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با محوریت ائمه جماعات مساجد و با همکاری کتابداران مسجدی اجرا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، بیان کرد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا با حضور کتابداران مساجد استان ایلام، اهدای بیش از چهار هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی استان و دیدار مدیران کانون‌های مساجد و کتابداران با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام چراغی پور تاکید کرد: بازدید از کتابخانه‌های شهری و روستایی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، تجلیل از مدیران فعال کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی مساجد استان و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع امر به‌معروف و نهی از منکر در سطح کانون‌های مساجد نیز در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام با اشاره به افتتاح دو باب کتابخانه در مساجد استان در هفته کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 85 کتابخانه در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام فعالیت دارند که در نقاط مختلف شهری و روستایی استان پذیرای نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به کتاب و اعضای کانون‌های مساجد هستند.

 

اعتراف دادگاه عالی هند به غیرقانونی بودن تخریب مسجد «بابری»

 

به نقل از «aninews»، دادگاه عالی هند اگرچه به نفع هندوها برای ساخت معبد در زمین مورد مناقشه آنها با مسلمانان رای داد اما نتوانست غیرقانونی بودن تخریب مسجد بابری در حدود 27 سال پیش را انکار کند.

 

دادگاه عالی هند، تخریب مسجد بابری را نقض آشکار حاکمیت قانون دانست.

 

در روز ششم دسامبر سال 1992 میلادی، ساختار مسجد بابری به طورکلی تخریب شد.

 

به گفته دادگاه عالی، تخریب این مسجد با نقض نظم و قانون موجود در کشور روی داد و در حقیقت یک اقدام غیر قانونی بود.

 

دادگاه عالی هند همچنین اعلام کرد: آسیب رساندن به مسجد بابری در سال 1934 میلادی، هتک حرمت این مسجد در سال 1949 که منجر به بیرون راندن مسلمانان و تخریب نهایی مسجد در روز ششم دسامبر سال 1992 میلادی شد، نقض آشکار حاکمیت قانون بود.

 

با این وجود از آنجا که به طور کلی مسلمانان در هند همواره مورد تبعیض واقع شده اند این بار هم با وجود اینکه غیرقانونی بودن تخریب مسجد بابری برای دادگاه عالی هم واضح و آشکار بود اما باز هم رای دادگاه علیه مسلمانان صادر شد.

 

هیئت پنج نفره قضات در دادگاه عالی هند رای خود را مبنی بر تحویل زمین مورد مناقشه به هندوها برای ساخت معبد صادر کردند و به این ترتیب یک بار دیگر مسلمانان از خواسته خود برای داشتن حقی که از آن آنها بود محروم شدند.

 

میزبانی کانون‌های مساجد نصف جهان از جشن‌های وحدت/کرسی‌های بصیرت‌افزایی برپا می‌شود

 

 

حجت‌الاسلام «محمدرضا نیستانی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان همزمان با هفته وحدت، اظهار کرد: در آستانه ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع)، مساجد این استان آذین بندی و در آنها ایستگاه های صلواتی برپا می شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به برگزاری کرسی های بصیرت افزایی در مساجد، بیان کرد: این کرسی ها توسط ائمه جماعات و با هدف حفظ  اتحاد شیعه و سنی برپا می شود. همچنین اجرای طرح ختم قرآن کریم و هدیه آن به روح مطهر پیامبر(ص) و برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «سیری در سیره نبوی» از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت هفته وحدت در کانون های فرهنگی هنری مساجد نصف جهان دنبال می شود.

 

حجت الاسلام نیستانی به برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان به مناسبت هفته کتاب نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح «شنبه های با کتاب»، تقدیر از کتابداران مساجد، برگزاری دوره آموزشی به کتابداران مساجد و اجرای مسابقات کتابخوانی برای هفته کتاب پیش بینی شده است.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت شیراز نماز جمعه رئیس جمهور کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان مجلس مساجد شبستان یزد مسجد تراز اسلامی هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد امام زمان (عج) در شهر هرات در افغانستان را به شدت محکوم کرد.
 
گزارش ها حاکی از آن است که در این حمله خونین حداقل شش نمازگزار شهید و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند.
  
این سازمان از مقامات کابل خواست تا تلاش‌های بیشتری را برای پایان دادن به چنین خونریزی‌هایی علیه غیرنظامیان افغان در سراسر کشور به کار گیرند.
 
سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که عاملان این حمله باید شناسایی شده و برای پاسخگویی به اقدام وحشتناک خود به دست عدالت سپرده شوند.
 
این سازمان در پایان مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان ابراز و برای مجروحان طلب شفای عاجل کرد.
 
گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام زمان(عج) در شهرستان گذره در هرات و شهادت شماری از نمازگزاران این مسجد را برعهده گرفت.
 

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تدارک برگزاری هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها