Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده ناجا در بازدید از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی گفت: امنیت خوبی در این مناطق برقرار شده و مهمترین وظیفه پلیس در حال حاضر تسهیل عبور و مرور وسائط نقلیه برای سرعت بخشی به آوار برداری است.

به گزارش ایسنا، سردار محمد علی نوری نژاد ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت پیامبر (ص) و ابراز همدردی و دلجویی از آسیب دیدگان زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی و ابلاغ پیام تسلیت و همدردی فرمانده ناجا به خانواده‌های جان باختگان و مصدومان این حادثه، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب امنیتی، انتظامی، ترافیکی و امدادی در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی پیش بینی و اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: علاوه بر اینکه تأمین نظم و امنیت در مناطق آسیب دیده از زلزله را به عنوان یک اولویت جدی دنبال و عملیاتی می کنیم، با بسیج و اعزام نیرو، گسیل امکانات و تجهیزات لازم از همه رده ها و پلیس های تخصصی اعم از مرزبانی، یگان ویژه، معاونت مهندسی، آماد و پشتیبانی، معاونت بهداد و ... در کنار هموطنان عزیزمان هستیم.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: در بازدیدی که از روستای "ورنکش"داشتیم و برابر مشاهدات عینی و صحبت های اهالی روستا رضایت مردم از حضور نیروهای پلیس و برقراری امنیت در این مناطق مشهود بوده و خود مردم اذعان داشتند که نیروهای پلیس در حدود ۱۷ دقیقه پس از وقوع زلزله در محل حضور یافتند.

 وی با اشاره به آمادگی و توانمندی پلیس های تخصصی برای امداد رسانی و برقراری نظم و امنیت در مناطق زلزله زده افزود: با توجه به شروع آوار برداری در این مناطق، اولویت اصلی پلیس در حال حاضر تسهیل عبور و مرور برای سرعت بخشیدن به آواربرداری است.

 سردار نوری نژاد تصریح کرد: از همان دقایق اولیه وقوع زلزله، سبزپوشان ناجا با حضور در مناطق زلزله زده شهرستان های میانه و سراب ضمن تلاش برای تأمین و برقراری نظم و امنیت، اقدامات لازم را برای سرعت بخشی به خدمات دهی، امدادرسانی و رسیدگی به هموطنان آسیب دیده آغاز کرده و این روند تا بازگشت شرایط به حالت عادی ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگ کننده ناجا در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور کارکنان پلیس استان در اولین دقایق بعد از وقوع زمین لرزه در مناطق زلزله زده، یادآور شد: نیروی انتظامی یاور و مددکار مردم زلزله زده بوده و این اقدامات پلیس در راستای افزایش رضایتمندی مردم و ارتقای سرمایه اجتماعی پلیس در جامعه است.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار نوری نژاد پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده در جلسه مدیریت بحران شهرستان نیز شرکت و دستورات لازم در ارائه خدمات امنیتی، انتظامی، ترافیکی و امدادی در مناطق زلزله‌زده را صادر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زلزله آذربایجان شرقی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ابطال بخشنامه جنجال‌برانگیز مدیران میانی گمرک از سوی دیوان عدالت اداری را عاملی برای رونق راه‌سازی دانست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، قهرمانی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه برخی ماشین‌آلات سنگین و راهداری را بدون ثبت سفارش از مبادی قانونی وارد کشور می‌کنند که از طریق گمرک به سازمان اموال تملیکی سپرده می‌شود و واردکنندگان، ماشین‌آلات را از اموال تملیکی خریداری می‌کنند. نظر شما در این باره چیست؟ گفت: در تاریخ 18 شهریور 1492 سرپرست واردات و مدیرکل حقوقی گمرک که رده سوم در گمرک هستند، بخشنامه‌ای صادر کردند و گفتند؛ ممنوعه قانونی از باب صلاحیت است و اینکه مصداقش چه هست را گمرک تشخیص می‌دهد و اگر دولت واردات کالایی را ممنوع کند، ممنوعه قانونی است.

وی تصریح کرد: اما در قانون، ممنوعه قانونی آن چیزی است که در قانون و شرع ممنوع باشند مانند اسلحه و مشروبات الکلی، و ممنوعه دولتی کالایی است که یکی از مقامات دولتی آن را ممنوع اعلام کند مانند گوجه و پیاز که در فصلی از سال ممنوع است و یا ماشین‌آلات در دوره‌ای ممنوع است و زمان اجرای پروژه‌های راه‌سازی و مسکن، رفع ممنوعیت می‌شود؛ اما بخشنامه اینطور القا کرد که ماشین‌آلات راه‌سازی ممنوعه دولتی نیست و ممنوعه قانونی است.

قهرمانی ادامه داد: در بحث ممنوع دولتی اگر شخص کالایی ممنوعه را وارد کند کارمند گمرک به او اخطار می‌دهد که کالا را برگرداند وگرنه ضبط می‌شود که قابل اعتراض در دادگاه‌های عمومی است. اگر هم ممنوعه دولتی باشد متروکه اعلام می‌شود و به سازمان اموال تملیکی برده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ادامه داد: ما از دو شخصی که بخشنامه را امضا کرده بودند دعوت کردیم و جلسه گذاشتیم و 17 دلیل آوردیم که بخشنامه آن‌ها قانونی نیست و باید پایبند قانون باشیم. همزمان از آنجا که ابطال بخشنامه در صلاحیت دیوان عدالت اداری است، همزمان شخصی شکایتی را مطرح کرد و دیوان عدالت اداری رأی به ابطال بخشنامه می‌دهد. از طرفی دادگاه‌ها در هرمزگان و بوشهر و کرمان در شکایت صاحبان کالاها که گمرک دستور به بازگرداندن کالای وارداتی آن‌ها داده بود، حق را به آن‌ها داده بودند چون قانون مشخص است و برخلاف بخشنامه گمرک بود.

در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟

قهرمانی ادامه داد: بخشنامه یاد شده هرچند از سر دلسوزی بود اما ایجاد چالش کرده بود. اگر دستگاه قضایی ورود به موقع نمی‌کرد معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتاد. از زمان صدور بخشنامه تا کنون بیش از هزار دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی فقط در بندر شهید رجایی رسوب کرده که عودت آن خیلی سخت است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه ‌گفت: در عمل به این بخشنامه، صد در صد کالا به نفع دولت ضبط می‌شود اما وقتی قانون انجام شود، نود درصد به صاحب کالا بازمی‌گردد. به هر حال از زمان صدور آن بخشنامه دیگر هیچ ماشین‌آلات راه‌سازی وارد کسور نشده و زیان آن این است که راه‌سازی در کشور به مخاطره می‌افتد.

قهرمانی افزود: طبق مستندات دقیق شرکتی که برای حمایت از آن می‌گویند نباید دستگاه وارد کشور شود، خودش از این روش دستگاه وارد می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • رمزهای عبور، گلوگاه‌های امنیت به شمار می‌رود
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم