Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:07:05 GMT

توزیع خدمات دولتی در شهرها محله محور باشد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۷۳۵۷

توزیع خدمات دولتی در شهرها محله محور باشد

به گزارش ایرنا سردار اسدالله کریمی روز یکشنبه در آئین بهره برداری از پنل خورشیدی ساختمان ستاد شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: کارگروه پدافند غیرعامل به منظور تامین نیازمندی‌ها و زیرساخت های اساسی شهرها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی حرکت به سمت هوشمندسازی شهرها را از دیگر رویکردهای پدافند غیرعامل کشور دانست و افزود: کنترل و مدیریت زیرساخت‌های شهری باید از  راه دور و به صورت هوشمند انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: با راه‌اندازی پنل خورشیدی ساختمان ستادی آبفای شهری، تمامی برق مورد نیاز این مرکز از طریق انرژی خورشیدی تامین می شود.

فیض الله پاسره اظهار داشت: راه اندازی پنل خورشیدی در ستاد سه شرکت آبفای شهری، روستایی و گاز به عنوان بخشی از فعالیت های کارگروه  آب و انرژی است.

وی افزود: سطح‌بندی کلیه شریان‌های حیاتی استان و حفاظت فیزیکی منابع آب، بخش دیگری از فعالیت‌های کارگروه آب و انرژی بوده که در این زمینه اقدامات فرهنگی و تبلیغی موثری نیز صورت گرفته است.

برچسب‌ها سازمان پدافند غیرعامل کشور کهگیلویه وبویراحمد آب و فاضلاب یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان پدافند غیرعامل کشور کهگیلویه وبویراحمد آب و فاضلاب یاسوج سازمان پدافند غیرعامل کشور کهگیلویه وبویراحمد آب و فاضلاب یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ماموریت مذکور بخشی از پروژه ای به نام OHISAMA (خورشید در زبان ژاپنی) به حساب می آید که در ۲۰۲۵ میلادی پرتاب می شود.

کیوچی ایجیچی، مشاور در انستیتو تحقیقات سیستم های فضایی ژاپن جزییاتی درباره برنامه های کشور جهت ساخت یک واحد برق خورشیدی فضایی کوچک را اعلام کرده است. این واحد به طور بی سیم انرژی دریافتی را از مدار پایین زمین منتقل می کند. او در این باره گفت: یک ماهواره کوچک با حدود ۱۸۰ کیلوگرم وزن حدود یک کیلووات برق را از ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری زمین انتقال می دهد.

البته مقیاس آزمایش برنامه ریزی شده هیچ شباهتی به اندازه تجاری نخواهد داشت اما در هر حال گامی در جهت پیشرفت به حساب می آید. به عنوان مثال یک کیلووات برق می تواند ابزارهای کوچک خانه مانند ماشین ظرفشویی را به مدت یک ساعت روشن نگه دارد.

به گفته ایجیچی فضاپیمای مذکور از یک پنل فتوولتائیک ۲متر مربعی برای شارژ باتری استفاده می کند. انرژی ذخیره شده در باتری به امواج مایکروویو تبدیل و به آنتنی روی زمین فرستاده می شود.

با توجه به این واقعیت که ماهواره مذکور بسیار سریع و با سرعت حدود ۲۸ هزار کیلومتر برساعت حرکت می کند، آنتن روی زمین باید در مسافت حداقل ۴۰ کیلومتر گسترده شود. چنین آنتن هایی باید در فاصله ۵ کیلومتری یکدیگر قرار داده شوند تا میزان انرژی کافی منتقل شود.

محققان هم اکنون به طور موفقیت آمیز انتقال انرژی خورشیدی به زمین را از یک منبع ثابت نشان داده اند. آنها تصمیم دارند فرایند انتقال انرژی از هواپیما را در ماه دسامبر اجرا کنند.

کد خبر 6086216 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند