Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@18:31:55 GMT

ستاد انتخابات، فردا افتتاح مي‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۷۴۷۲

ستاد انتخابات، فردا افتتاح مي‌شود

خبرگزاری آریا- دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور: فردا دوشنبه، ستاد انتخابات با حضور وزیر کشور افتتاح می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید اسماعیل موسوی با اعلام این خبر افزود: طبق برنامه ریزی‌ها، فردا دوشنبه 20 آبان، ستاد انتخابات کشور توسط وزیر محترم کشور و با حضور رئیس و اعضای ستاد انتخابات کشور، اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، اعضای هیئت مرکزی بازرسی انتخابات و سایر مقامات وزارت کشور افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: از فردا و در حالی که حدود 4 ماه به روز انتخابات مانده، همه اعضای کمیته‌های ستاد انتخابات کشور و همچنین اعضای ستاد امنیت انتخابات کشور در محل ستاد استقرار پیدا کرده و فعالیت‌های تخصصی خود را بر اساس برنامه زمان بندی انتخابات انجام خواهند داد.
وی با اشاره به برگزاری همایش سراسری روسا و دبیران ستاد انتخابات استان‌ها تصریح کرد: پس از اتمام مراسم افتتاحیه ستاد انتخابات کشور، این همایش یک روزه باهدف ارزیابی آمادگی استان‌ها جهت برگزاری انتخابات پیشرو برگزار خواهد شد و همچنین آخرین تغییرات حقوقی و قانونی مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
مدیرکل دفتر انتخابات در پایان افزود: شروع به کار رسمی فرایند‌های اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذر با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر محترم کشور به فرمانداران مراکزحوزه‌های انتخابیه سراسر کشور آغاز، و پس از اعلام وصول این دستور توسط فرمانداری‌ها در همان روز، فرایند ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد ثبت نام وزارت کشور، فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه و همچنین سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها و یا نمایندگی‌های سیاسی خارج از کشور آغاز شده است و 7 روز ادامه خواهد داشت.
 
عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور
سلامت و امنیت انتخابات بر دوش مجموعه فناوری اطلاعات
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بخش عمده ای از سلامت و امنیت انتخابات بر دوش مجموعه فناوری اطلاعات است.
آقای عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در همایش مدیران فناوری اطلاعات استانداری‌ها با محوریت انتخابات سال جاری اظهار کرد: ستاد انتخابات از دوشنبه 20 آبان با افتتاح ستاد توسط وزیر کشور وارد فاز عملیاتی تری خواهد شد هر چند که از اردیبهشت ماه سال جاری اقدامات را شروع کردیم و آموزش عوامل اجرایی و ارزیابی استان‌ها در حال اجرا بوده است.
آقای عرف گفت: بخش عمده‌ای از سلامت و امنیت انتخابات بر دوش مجموعه فناوری اطلاعات است.
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به لزوم انجام همزمان اقدامات اساسی در حوزه فناوری اطلاعات، بهره برداری از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین مطرح در سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری را یکی از اقدامات ضروری در حوزه فناوری اطلاعات دانست و ادامه داد: تلاش می‌کنیم اجماع بیشتری در جهت انجام کار میان عوامل اجرایی ستاد انتخابات و سایر نهاد‌های ذیربط ایجاد شود.
رئیس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بحث امنیت فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی را از بستر‌های اصلی تولید و نشر اخبار دانست و بر ضرورت رصد جدی در این حوزه تاکید کرد.
وی بر لزوم نگاه فرابعدی به حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد و گفت: با تدبیری که در این دوره صورت می‌گیرد، امیدواریم انتخاباتی در شان و تراز جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم که خروجی آن مجلسی کارآمد باشد و آنچه که مردم با مشارکت حداکثری انتخاب می‌کنند به افزایش کارآمدی و انسجام در کشور منجر شود.
 
شجاعان، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور
پیش بینی 84 گام عملیاتی در سامانه جامع انتخابات
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: در سامانه جامع انتخابات 84گام عملیاتی پیش بینی شده است.
شجاعان در همایش مدیران فناوری اطلاعات استانداری‌ها در تشریح روند برگزاری تمام الکترونیک انتخابات سال جاری افزود: تمام فرم‌ها به جز روز اخذ رای که فرم‌های کاغذی برای شمارش و ثبت اطلاعات در سامانه داریم، در سامانه جامع پیش بینی شده است و تمام اقداماتی که دنبال می‌کنیم کاملا الکترونیکی است.
وی گفت: همه اطلاعات مربوط به داوطلبان، اعضای شعب، محل شعب، رسیدگی به شکایات، اختصاص کد داوطلبی تا زمانی که صورتجلسه امحا، تنظیم شود و عملیات امحا صورت بگیرد نیز فرایند کاملا الکترونیکی انجام می‌شود.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اشاره به وجود اطلاعات مجریان در سامانه نیز تصریح کرد: اگر مشخصات فردی به عنوان عضو شعبه در سامانه ثبت نشده باشد امکان حضور در شعبه را ندارد.
شجاعان ادامه داد: به این منظور همکاران ما در حوزه فناوری ارتباطات ضمن آمادگی کامل، باید این زیرساخت را با کمک وزارت ارتباطات و زیرساخت کشور پایدار نگه دارند و در جهت مدیریت این فرایند‌ها از طریق زیرساخت‌های پیش بینی شده اقدام کنند.
وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت‌ها، به ویژه در روز اخذ رای و تا زمان اعلام نتیجه شرایط به گونه‌ای است که تمامی مجموعه‌های زیر ساختی کشور به صورت آماده باش هستند، از برگزاری جلسات با مجموعه‌های زیر ساختی استان‌ها و برنامه ریزی‌های لازم در این خصوص خبر داد.
شجاعان با اشاره به 25 فرایند انتخابات گفت: 24 فرایند به صورت کاملا الکترونیکی انجام خواهد شد و در این 24 فرایند84 گام عملیاتی وجود دارد که در سامانه پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ستاد انتخابات افتتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اعلام کرد امروز (شنبه) در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی مناطق کرمان و جنوب یزد ابرناکی و رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه این وضعیت در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.

دوشنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

سه‌شنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و بارش در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

چهارشنبه سامانه بارشی ـ ضمن تقویت ـ نوار غربی و بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

در ۳ روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

کد خبر 847335 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور