Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد وزیر نیرو با تاکید بر تلاش دولتمردان برای در حرکت نگاه داشتن چرخ‌های توسعه و عمران کشور با وجود تنگناها، اعلام کرد: طی شش سال گذشته جمعیتی بیش از شش میلیون نفر از هموطنان روستایی از شبکه‌ آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده‌اند و تا پایان دولت این رقم به ۱۰ میلیون نفر می‌رسد.

«رضا اردکانیان» در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه با بیان این که مردم ابرکوه نگران آب شرب نباشند، اظهار کرد: آب شرب از اهمیت بالایی برخوردار است و همان طور که رئیس جمهور در صحبت‌های خود وعده دادند، تأمین آب شرب فلات مرکزی کشور در دستور کار دولت است و برای استان‌های یزد و کرمان تخصیص لازم داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در تخصیص برای آب شرب استان در افق ۱۴۲۵، آب شرب مورد نیاز هموطنان ما در شهرستان ابرکوه هم محاسبه شده است.  

اردکانیان در ادامه تصریح کرد: امروز ۹ طرح وزارت نیرو در استان یزد با اعتبار ۴۷۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و خواهد رسید، ضمن این که بزرگترین طرح نیز که آبرسانی به ۲۶۶ روستا با جمعیت ۱۲۱ هزار نفر است، کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ظرف شش سال گذشته توانستیم جمعیتی بیش از شش میلیون نفر از هموطنان روستایی را از شبکه‌های آب سالم و بهداشتی بهره‌مند کنیم و این روند با قوت و قدرت ادامه دارد تا پایان دولت که این رقم به ۱۰ میلیون نفر برسد. 

وزیر نیرو ابراز کرد: در مجموع با وجود همه تنگناها مسئولان نظام جمهوری اسلامی و به طور خاص دولت به حول و قوه الهی، علی رغم همه محدودیت‌ها و فشارهای روز افزون این توفیق را دارند که چرخ‌های توسعه و عمران کشور را در حرکت نگاه دارند و تحولاتی که در کشور رخ می دهد به ویژه در شرایط جنگ اقتصادی، گویای ظرفیت بالای کشور، صبوری و فهم و درک بالای مردم است.

 اردکانیان یادآور شد: برای جلب سرمایه‌ها نیازمند تدارک متنوعی از عوامل هستیم ولی اصلی‌ترین زیرساخت آب و انرژی است و امروز با افتتاح پست ۲۳۰ به ۱۳۲ ابرکوه که در زمان اوج بار ظرفیت آن چهار برابر شده است، برای فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت و گردشگری نقطه بسیار اطمینان بخشی است. 

وی تأکید کرد: در شش ماهه دوم امسال بیش از سه هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده و تعدادی نیز کلنگ‌زنی می‌شود که نشان می‌دهد برق به عنوان اصلی ترین زیرساخت توسعه و عمران کشور در وضعیت خوبی است.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به تازگی شبکه برق ایران با عراق همزمان شده و این پیوستگی شبکه برق دو کشور اتفاق بسیار بزرگی است که از یک اطمینان بخشی حکایت دارد و بخش برق ما در بازارهای جهانی می‌تواند حضور پررنگ‌تری داشته باشد. 

اردکانیان افزود: وزارت نیرو بنا به مسئولیت ذاتی که دارد از سال‌ها پیش، کار مطالعات تفصیلی استفاده از آب دریا را برای مصارف مختلف آغاز کرده و خوشبختانه این مطالعات به ثمر رسیده است و در همین راستا بود که امروز رئیس جمهور این خبر را به هموطنان ما دادند که نیازهای بلند مدت بخش صنعت استان از منابع آب دریا تأمین شدنی است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی وزير نيرو شوراي اداري ابركوه سفر روحانی به یزد آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۷۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: به‌منظور بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

علی‌محمد ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان شهری است که از دیرباز از فرهنگ و تمدنی کهن و ریشه‌دار برخوردار بوده است و این شهر همواره بر تارک افتخارات جلوه‌گری کرده است، تا جایی که نقطه اوج آن را می‌توان در ظهور مکتب حکمت، هنر و معماری و شهرسازی در اصفهان دانست.

وی افزود: به‌منظور پاسداشت این پیشینه گهربار و بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی مجدد در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: دبیرخانه شهر اسلامی حدود ۱۵ سال پیش با توجه به سخنان مقام معظم رهبری درباره ضرورت اسلامی شدن شهرها و اینکه اصفهان می‌تواند مصداق و معنا کننده شهر اسلامی در کل جهان اسلام باشد، شکل گرفت.

ظهرابی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های مدیریتی فرهنگی و نخبگان صاحب‌نظر، پیوست برنامه‌های شهر اسلامی را تدوین و در ترویج اصول و فرهنگ شهرنشینی ایرانی-اسلامی از طریق بهره‌مندی از مطالعات گذشته وبا برنامه‌ریزی به اقدامات عملیاتی و اجرایی بپردازیم.

کد خبر 747723

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ