Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-08@18:32:34 GMT

چگونگی دریافت رمز دوم یکبار مصرف

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۷۶۳۸

صراط:

رمز دوم یکبار مصرف با تاکید پلیس فتا در راستای افزایش امنیت تراکنش‌های بانکی و کاهش کلاهبرداری‌های آنلاین از جمله فیشینگ از ابتدای دی ماه اجرایی خواهد شد و رمزهای دوم ایستا (ثابت) در این زمان غیر فعال می‌شوند.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در این باره گفت: رمز دوم پویا به صورت اجباری برای تمامی تراکنش‌های بدون حضور کارت حتی خرید شارژ و پرداخت قبوض با هر مبلغی از ابتدای دی ماه اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه مشتریان سیستم بانکی به منظور استفاده از خدمات تراکنش‌های بدون حضور کارت از جمله کارت یا خرید در درگاه‌های اینترنتی رمز دوم یکبار مصرف را فعال کنند.

در این میان، یکی از مهم ترین سوالات شهروندان نحوه فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف (OTP) است.

دریافت رمز پویا از طریق پیامک یا اپلیکیشن

دریافت رمز دوم یکبار مصرف به صورت همزمان از طریق اپلیکیشن و پیامک میسر نیست.

اگر رمز دوم پویا را از طریق اپلیکیشن فعال شده باشد، با فعالسازی سرویس پیامکی، رمز دوم یکبار مصرف اپلیکیشن غیرفعال خواهد شد.

خدمات رمز دوم یکبار مصرف کاملا، رایگان است

سرویس رمز دوم یکبار مصرف کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای مشتریان به دنبال ندارد.

مراجعه به بانک عامل

متقاضیان به منظور دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق اپلیکیشن ابتدا باید به سایت بانک عامل خود مراجعه و نرم افزار رمزساز را دریافت و نصب کنند.

انجام این مرحله برای فعال‌سازی ارسال رمز دوم یکبار مصرف به صورت پیامکی مورد نیاز نیست.

مراجعه به خودپردازها

برای دریافت کد فعالسازی سرویس اپلیکیشن و پیامکی رمز دوم پویا به یکی از خودپردازها یا پایانه‌های بانکی غیر نقد بانک عامل مراجعه شده و در منوی رمز کارت، رمز دوم یکبار مصرف یا پویا انتخاب شود تا این سرویس برای متقاضی، فعال و رمزی به تلفن همراه وی ارسال شود.

در این مرحله، مشتریانی که قصد فعال‌سازی این خدمت با نرم افزار را دارند نیاز است تا کد تاییده فعال‌سازی پیامک شده از سوی بانک عامل را در اپلیکیشن وارد کنند تا اپلیکیشن فعال شود و بتوانند هر ۶۰ تا ۹۰ ثانیه یک رمز دوم یکبار مصرف بسازند.

سازوکار دریافت پیامکی رمز پویا

مشتریانی که قصد دریافت سرویس رمز دوم پویا پیامکی را دارند در این مرحله باید چهار رقم شماره آخر کارت را به سر شماره‌ای که از سوی بانک به شخص پیامک می‌شود در پیامکی جداگانه ارسال کنند تا این سرویس برای آنها فعال و بتوانند برای تراکنش‌های خود از رمزهای OTP استفاده کنند.

پیامک فعال سازی رمز دوم پویا یا رمز دوم پویا از طریق پیامک از سوی بانک به شماره تلفن همراه اعلام شده توسط مشتری در شعبه ارسال خواهد شد.

 بر این اساس در صورتی که متقاضی قصد دارد تا رمز دوم یکبار مصرف را در شماره موبایل دیگری دریافت کند، باید بعد از فعال سازی به شعبه مراجعه و درخواست خود را اعلام کند تا رمز دوم پویا به سیم کارت دیگر وی ارسال شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پلیس فتا تراکنش کارتی رمز دوم صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن

همزمان با نزدیک شدن به فصل جابجایی‌ها در بازار اجاره مسکن، مستاجران می‌توانند از وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود صفر و ۱۸ درصدی استفاده کنند.

به گزارش تسنیم، با نزدیک شدن به فصل جابجایی‌ها در بازار مسکن، بهترین مسیر برای مستأجران جهت در امان ماندن از تاثیر تورم بر بخش مسکن افزایش پول پیش یا همان رهن است. البته در صورتی‌که موجر موافق این کار باشد.

در زمان حاضر با مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، در سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها ۴۰ میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است.

از سوی دیگر مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به خانوار‌های مشمول پرداخت می‌شود.

مطابق بخشنامه فروردین ماه امسال بانک مرکزی این تسهیلات مختص خانواده‌هایی است که از تاریخ اول فروردین ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند. بر این اساس پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

طبق اظهارات ۳ روز قبل مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی وضعیت پرداخت وام ودیعه با سود ۱۸ درصدی چندان مناسب نبوده و حدود یک میلیون نفر در صف دریافت تسهیلات مذکور قرار دارند.

سیداحمد خادمیان در این‌باره گفته بود: تاکنون یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرد‌ه‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده‌اند. از این تعداد یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند و بانک‌ها با ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر (۳۰ درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها پرداخت تسهیلات را به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

دیگر خبرها

  • بانک ملی ایران؛ پشتیبان توسعه طرح های صنعت نفت کشور
  • حضور فعال و پرقدرت بانک تجارت در نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش
  • حضور فعال بانک صادرات ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • حضور فعال بانک شهر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • کیش دستوری به پیامک بانکی