Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@04:01:54 GMT

مشارکت مایکروسافت در طرح جاسوسی از فلسطینیان

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۷۶۸۰

نتایج یک تحقیق در آمریکا حکایت از مشارکت شرکت مایکروسافت در طرح استفاده از فن‌آوری‌های تشخیص چهره در کرانه باختری و جاسوسی از تحرکات شهروندان فلسطینی به نفع رژیم صهیونیستی دارد.

اخبار بین الملل- گزارش حقیقت‌یابی شرکت آمریکایی مایکروسافت یکی از بزرگترین طرح‌های رژیم اشغالگر را برای نظارت بر فلسطینی‌ها در کرانه باختری فاش ساخت که شامل نصب یک هزار دوربین تشخیص چهره خودکار در کرانه باختری و زیر نظر گرفتن تحرکات آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح همچنین شامل نحوه فعّالیت مردم در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی و تلفن‌های همراه آنهاست و می‌توان از آن برای پیش‌بینی احتمال اقدام افراد علیه اشغالگران استفاده کرد.

این گزارش که از سوی ان‌بی‌سی نیوز منتشر شده است نشان می‌دهد اسرائیل تا چه اندازه عمق جامعه فلسطینی را زیر نظر دارد.

شرکت مایکروسافت در یک شرکت استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده است که از فن آوری تشخیص چهره فلسطینی‌ها در کرانه باختری استفاده می‌کند. این در حالی است که مایکروسافت تعهد داده است از فن‌آوری‌های ناقض آزادی‌های دمکراتیک بهره‌برداری نکند. 

مرکز این شرکت که انی ویژن (AnyVision) نام دارد در فلسطین اشغالی است و دفاتری در آمریکا و انگلیس و سنگاپور دارد و نرم افزار‌های پیشرفته مراقبتی تحت عنوان بتر تومارو (Better Tomorrow) می‌فروشد. این شرکت اعتراف کرده است که یکی از طرح‌هایش در کرانه باختری اجرا شده است. از این فن‌آوری در ۲۷ ایست بازرسی که فلسطینی‌ها برای ورود به مناطق اسرائیلی ناچار به عبور از آن هستند، استفاده می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جاسوسی رژیم صهیونیستی شهروندان فلسطینی شرکت مایکروسافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت

ایتنا - شاکیان گفتند که OpenAI دیگر یک شرکت غیرانتفاعی نیست و اکنون 90 میلیارد دلار ارزش دارد. در همین حال، ChatGPT و کوپایلوت «صدها میلیارد دلار به ارزش بازار مایکروسافت» اضافه کرده‌اند. طبق گزارش The Verge، گروهی از نشریات شامل Chicago Tribune، New York Daily News و Orlando Sentinel از مایکروسافت و OpenAI شکایت کرده‌اند. این هشت نشریه، که همگی متعلق به گروهAlden Capital  (ACG) هستند، در شکوائیه خود این شرکت‌ها را متهم کرده‌اند که «میلیون‌ها مقاله و مطلب دارای حق‌چاپ‌شان را بدون اجازه و بدون پرداخت هزینه، با هدف تقویت تجاری‌سازی محصولات هوش مصنوعی مولدشان، از جمله ChatGPT و کوپایلوت، به سرقت برده‌اند».
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این تازه‌ترین شکایتی است که علیه مایکروسافت و OpenAI به دلیل استفاده از مطالب دارای حق چاپ بدون رضایت صریح ناشران مطرح شده است. نیویورک‌تایمز نیز در اواخر سال گذشته از این شرکت‌ها شکایت کرد و مدعی شد که آنها از «محتوای دارای حق چاپ به ارزش تقریباً یک قرن» استفاده کرده‌اند. این نشریه گفت که محصولات این شرکت‌ها می‌توانند مقالات تایمز را کلمه به کلمه ارائه دهند و می‌توانند «از سبک بیانی آن تقلید کنند»، با اینکه توافق‌نامه مجوز قبلی نداشته‌اند.
 
مایکروسافت در پاسخ خود به دادگاه، که با هدف رد بخش‌های کلیدی این شکایت ارائه شده بود، تایمز را متهم به «آینده‌شناسی روز رستاخیزی» با این ادعا کرد که هوش مصنوعی مولد می‌تواند برای روزنامه‌نگاری مستقل یک تهدید باشد.
 
نشریات گروه ACG از همین موضوع شکایت دارند که چت‌بات‌های این شرکت‌ها در مدت کوتاهی پس از انتشار مقاله‌های آنها بدون دادن یک لینک برجسته به منابع آنها، این مطالب را کلمه به کلمه بازتولید می‌کنند. آنها در شکایت خود چندین نمونه را ذکر کردند. علاوه بر این، این چت‌بات‌ها ظاهراً دچار توهم هستند و گزارش‌های نادرستی را به انتشارات ACG نسبت می‌دهند.
 
این ناشر استدلال کرده است که برای کامپیوترها، تراشه‌های تخصصی و برقی که برای ساخت و راه‌اندازی محصولات هوش مصنوعی خود استفاده می‎‌کند هزینه پرداخت می‌کند. و با این حال شرکت‌های موردشکایت از مقالات دارای حق چاپ «بدون اجازه و بدون پرداخت هزینه برای دریافت امتیاز» استفاده می‌کنند، در حالی که می‌دانند برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ خود به محتوا نیاز دارند. این شاکیان به اعتراف قبلی OpenAI اشاره کردند که گفته بود «آموزش مدل‌های پیشرو هوش مصنوعی امروزی بدون استفاده از متریال دارای حق چاپ غیرممکن است».
 
شاکیان گفتند که OpenAI دیگر یک شرکت غیرانتفاعی نیست و اکنون 90 میلیارد دلار ارزش دارد. در همین حال، ChatGPT و کوپایلوت «صدها میلیارد دلار به ارزش بازار مایکروسافت» اضافه کرده‌اند.
 
این نشریات به دنبال مبلغی اعلام‌نشده برای جبران خسارت خود هستند و از دادگاه می‌خواهند که به این متشاکیان دستور دهد مدل‌های GPT و LLM را که از متریال آنها استفاده می‌کنند نابود کنند.

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست
  • عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری | یک نظامی زخمی شد
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری