Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این‌که سد چیلات دهلران هنوز به عنوان مرز رسمی برای عبور و مرور معرفی نشده است، گفت: عدم استفاده از سد چیلات دهلران در مراودات اقتصادی عین بی‌تدبیری است.

به گزارش ایسنا، شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، گفت: امروز نمی‌خواهم صرفا از مشکلات حوزه انتخابیه بگویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارها گفته‌ام علی‌رغم این‌که حوزه انتخابیه از مزیت‌های اقتصادی آب و خاک و نفت و گاز فرصت‌های بی‌نظیری مانند مرز برخوردار است ولی این فرصت‌ها آنگونه که باید به سرانجام نرسیده است.

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی را یادآوری می‌کنم ایشان می‌فرمایند که علاج مساله تحریم اقتصاد مقاومتی است که تکیه عمده اقتصاد مقاومتی بر مردم و تولید داخلی است. به دلیل همکاری در استفاده از ظرفیت‌های داخلی و فعال نمودن بخشی از مزیت‌های حوزه انتخابیه که در حال اجرا است از وزیر نفت و هیات دولت تشکر می‌کنم.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پاسخ به پیگیری‌های اینجانب در فعال نمودن و سرمایه‌ گذاری‌هایی همچون ان جی آی ۳۱۰۰ دهلران، پتروشیمی دهلران، سرمایه‌ گذاری یک میلیارد و ۱۷ میلیون دلاری در میدان نفتی حوزه انتخابیه و سرمایه‌ گذاری ۱۲۰۰ میلیاردی در میدان نفتی دانان و سرمایه‌ گذاری ۱۵۲ میلیون یورویی در احداث ایستگاه تقویت فشار خط انتقال گاز از مواردی است که لازم می‌دانم به خاطر آنها تشکر کنم. انتظار می‌رود مساعدت لازم در خصوص موافقت اولیه با تامین خوراک پتروشیمی در شهر به عمل بیاید و همچنین با توجه به این‌که سرمایه‌ گذار توانمند یعنی شرکت ماهتاب پای کار است وزارت نفت همکاری لازم را برای شروع فعالیت این پتروشیمی تحت عنوان پتروشیمی ماهتاب سیمره به عمل آورد و در گازرسانی به بخش‌های محروم حوزه داخلی تسریع لازم را مورد نظر قرار بدهد.

وی اظهار کرد: در حوزه راه و شهرسازی نیز اگرچه اقدامات امیدوار کننده‌ای مانند شروع احداث باند دوم جاده در شهر انجام شده، اما به علت عدم سرمایه‌ گذاری تاریخی در راه‌های جنوب استان ایلام و عدم شروع برخی پروژه‌ها جای نگرانی وجود داشته و لازم است توجهات لازم در این باره انجام شود تا وزارت راه و شهرسازی در توجه به این پروژه‌ها تسریع کند.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث کشاورزی به عنوان یکی از مزیت‌های بی‌دلیل اقتصادی حوزه انتخابیه است. بهره‌برداری از فاز اول شبکه‌های آبیاری دشت عباس به وسعت ۴۰ هزار هکتار جای تشکر دارد و مردم منتظر اجرای فاز دوم به میزان ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی هستند، اما ایستگاه‌های پمپاژ تامین آب کشاورزی زمین‌های کشاورزی منتظر اعتبار و اقدام وزارت جهاد کشاورزی است.

وی در پایان اضافه کرد: مرز چیلات دهلران به عنوان فرصتی استثنایی برای کشور علی‌رغم مصوب شدن در هیات دولت به عنوان مرز مجاز گمرکی هنوز همچون مرز رسمی برای عبور و مرور معرفی نشده، عدم استفاده از این مرز در مراودات اقتصادی و تعاملات اجتماعی عین بی‌تدبیری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از طرف دولت به مجلس و تمرکز این لایحه بر کاهش مالیات بر تولید و تشویق مردم به مشارکت در تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: مسیر رسیدن به توسعه، سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود که در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است.

وی بیان کرد: یکی از معدود روش‌های مشارکت دادن مردم در تولید و تشویق آنها روی آوردن به اقدامات شفاف و مولد اقتصادی و حمایت جدی دولت از بازار سرمایه است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس اظهار کرد: مالیات‌های بالا، نبود انگیزه برای توسعه زنجیره ارزش و مالیات سنگین بر کار افراد، مانع از جهش تولید و سرمایه‌گذاری خرد مردم در اقتصاد مولد شده در حالی که تغییرات حاصل شده در این لایحه موجب افزایش جذابیت تولید و کاهش ریسک آن خواهد شد. 

علیزاده ادامه داد: مردم بخش خردی از سهامی که در اختیار دارند را می‌توانند از طریق بازار سرمایه در مسیر تولید تزریق کنند تا به این وسیله سرمایه آنها به بخش شفاف اقتصاد وارد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: می‌توانیم با جذب واقعی سرمایه‌هایی که در دست مردم است در بخش تولید اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه مولد کنیم و باعث خروج رکود از چرخه تولید شویم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با بیان اینکه معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد، افزود: کاهش مالیات‌های تولید نه‌تنها به کسب‌وکار‌های موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند، بلکه بازیگران جدید را برای ورود به بازار تشویق می‌کند و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند. 

علیزاده بیان کرد: از طرف دیگر تغییر پایه‌های مالیاتی مبتنی بر اخذ مالیات از مجموع درآمد به جای اخذ مالیات از نیروی کار موجب خواهد شد که تولید بیشتر از قبل رقابت‌پذیر شود و به این ترتیب سرمایه به این سمت جریان خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی