Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: زلزله‌ زدگان آذربایجان‌ شرقی ۱۰۰ میلیون ریال هزینه اسکان موقت دریافت می کنند.

«محمدباقر هنربر»‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان این‌که میزان کمک بلاعوض جهت اسکان موقت زلزله زدگان استان ۱۰۰ میلیون ریال مصوب شده است، اظهار داشت: این کمک ها از طریق بنیاد مسکن و دهیاری‌ها در اختیار زلزله زدگان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ادامه داد: بر اساس تصمیم شب گذشته ستاد مدیریت بحران که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران و رئیس بنیاد مسکن کشور برگزار شد، 500 میلیون ریال تسهیلات برای واحدهای شهری و 400 میلیون ریال برای واحدهای روستایی با سود ۴ درصد پرداخت می شود.

هنربر با اشاره به تامین لوازم ضروری زلزله زدگان مانند مواد غذایی و موادسوختی و گرمایشی افزود: علاوه بر این تسهیلات 150 میلیون ریال نیز برای تهیه اسباب و اثاثیه مسکن به زلزله زدگان پرداخت می شود که 50 میلیون ریال آن بلاعوض است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان کمک بلاعوض با توجه به فرا رسیدن فصل سرما به منظور سرعت دهی به اسکان زلزله زدگان به جای کانکس به خانواده هایی که واحد مسکونی خود را از دست داده اند تعلق می گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با تاکید بر این‌که در برخی روستاهای زلزله زده امکان جایگذاری کانکس وجود ندارد، یادآوری کرد: زلزله زدگان با این کمک دولت می توانند به صورت اختیاری محلی را اجاره کرده یا محلی را برای اسکان موقت خود احداث کنند.

هنربر خاطرنشان کرد: هم اکنون یک هزار نفر در مناطق زلزله زده از سوی هلال احمر به صورت اضطراری اسکان یافته اند و محدودیتی از نظر اسکان اضطراری وجود ندارد، براساس گزارش تیم های ارزیاب حدود یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در ۴۰ روستای شهرستان میانه و ۶۰۰ واحد مسکونی در ۲۶ روستای سراب تخریب شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۵۸ پس لرزه در مناطق زلزله زده این استان روی داده است و با توجه به ادامه پس لرزه ها، مردم باید نکات ایمنی را رعایت کرده، لوله های بخاری را تست کنند، از آسانسور استفاده نکنند و جلوی نصبیات داخل ساختمان ها مانند کمد و لوستر قرار نگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: هم اکنون آواربرداری در چند روستای مناطق زلزله زده شروع شده است و در صورت تامین ماشین آلات مورد نیاز تا ۲۰ روز دیگر این عملیات به اتمام رسیده و بازسازی و تعمیر منازل آسیب دیده و تخریب شده آغاز می شود.

 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد راهپیمایی 13 آبان 13 آبان هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته وحدت نماز جمعه مجلس شیراز مناطق زلزله زده اسکان موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: سازمان‌های امدادرسان نظیر؛ سازمان مدیریت بحران و هلال احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد. امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیش‌گیرانه، پاک‌سازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم و وزیر کشور اخیراً در نشست شورای راهبردی تصادفات و ستاد سفرهای نوروزی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد از مدیریت سیل در استان ایلام قدردانی کرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام، عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص یابد که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، گفت: این صداها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط دو تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری درحال بررسی است که امیدواریم اعتبارات این موضوع تامین شود.

وی از رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت شود.

بهرام‌نیا تاکید کرد: ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

وی با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، یادآورشد: ۱۰ هزار و ۸۰ هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تامین این مبلغ اعتبار داریم.

کد خبر 6088403

دیگر خبرها

  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت