Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تولید، صادرات و فناوری مناطق آزاد گفت: در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ مجوز ۲۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی به همراه حدود ۱۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فرینا، اکبر افتخاری گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کل دنیا، همواره نقش ویژه‌ای را در توسعه صادرات، انتقال تکنولوژی و کمک به توسعه تولیدات داخلی بازی کرده و متعاقبا مورد حمایت همه جانبه دولت‌ها قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته افتخاری، در ایران و دولت‌های مختلف نیز قانون مترقی این مناطق در راستای تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در این مناطق بوده است. وی اظهار داشت: عملکرد اقتصادی مناطق آزاد و ویژه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، گویای تاثیر بسزای این مناطق در حوزه‌های مختلف کارکردی است.

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با ذکر مثالی توضیح داد: در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷، یعنی در بازه زمانی ۶ ساله بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال در پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در مناطق آزاد هزینه شده است که صرف بیش از ۵۲ درصد درآمدهای مناطق آزاد در حوزه عمران نشان از تمرکز این مناطق بر توسعه همه جانبه و آبادانی این مناطق دارد.

افتخاری با بیان اینکه در این ۶ سال حدود ۱۲۰ میلیارد دلار صادرات تولیدی از مبدا مناطق آزاد و ویژه انجام شده، خاطرنشان کرد: همچنین بیش از ۲۱ میلیارد دلار صادرات کالای داخلی و بیش از ۸۸ میلیارد دلار ترانزیت خارجی از طریق مناطق آزاد کشور انجام شده است.

به گفته وی، در مدت مشابه حدود ۳۷ میلیارد دلار کالا به محدوده مناطق آزاد وارد شده که بالغ بر ۸۳ درصد آن مایحتاج واحدهای صنعتی مستقر در مناطق بوده است. معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: حدود یک هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در مناطق آزاد و ویژه کشور مشغول فعالیت هستند که اشتغال فعال بیش از ۴۷۶ هزار نفر را در این مناطق را رقم زده است.

به گفته افتخاری، اکنون مجوزهای تولیدکنندگان و بنگاه‌های تولیدی به صورت یکپارچه و با اخذ شناسه یکتای کسب‌وکار با ارتباط دو جانبه با سامانه یکپارچه مناطق آزاد صادر می‌شود. وی تصریح کرد: از سوی دیگر هرگونه ثبت شرکت از طریق ایجاد یک شناسه ملی و با ارتباط مستقیم با سامانه ثبت شرکت های کشوری انجام می شود. در فرایند های تولید و آمارهای ارائه شده در بخش تولید، قبوض انبار و گواهی تولید در تمامی مناطق آزاد و ویژه به دقت و به صورت سیستمی تولید و در اختیار نهادها و دستگاه های اجرایی همچون گمرک قرار می گیرد.

کلیه فرایندهای ورود کالا به مناطق از ابتدای سال ۱۳۹۷ با انجام ثبت سفارش و با استفاده از زیر ساخت‌های کشوری با ثبت اطلاعات و آمار در وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک ایران انجام می‌گیرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد راهپیمایی 13 آبان 13 آبان نماز جمعه مجلس شبستان یزد مناطق آزاد اقتصادی مناطق آزاد مناطق آزاد تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور

ایسنا/قم در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان براساس نظام ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ به عنوان منطقه برتر در میان ۳۳ منطقه ویژه کشور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور که با حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد، دکتر وحیدی وزیر کشور، دکتر عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بر اساس نظام ارزیابی عملکرد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان «منطقه ویژه اقتصادی برتر» معرفی و از مهندس محمود داودآبادی مدیرعامل این منطقه تقدیر شد.

براساس این گزارش، در میان ۳۳ منطقه ویژه اقتصادی کشور، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در حوزه موضوعات اقتصادی شامل سرمایه گذاری، تولید و صادرات در سال ۱۴۰۲ بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برتر معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور