Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل فارس، او در این یادداشت با بیان اینکه اوضاع جهان در بی‌ثبات‌ترین وضعیت پس از پایان جنگ دوم جهانی قرار دارد، نوشته است: «تهدیدات در حال متنوع شدن، گسترش یافتن و تشدید شدن هستند. تقابل مداوم به شاخصه اصلی عرصه بازی جهانی بدل شده و عصر سابق رقابت قدرت‌های بزرگ، احیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی می‌افزاید: «دولت‌های جاه‌طلبی چون روسیه، چین و ایران به روش‌هایی در حال قدرت‌گیری هستند که امنیت، ثبات و رفاه ما را تهدید می‌کنند.»

کارتر در این مطلب همچنین مدعی شده است که اقدامات تهران، مسکو و پکن «به سادگی می‌تواند به سوءمحاسبه‌ای ناخواسته» و بروز درگیری‌های بزرگ بیانجامد.

او در ادامه نوشت است: «رقبای ما، به اساتید سوء استفاده از فضاهای میان صلح و جنگ تبدیل شده‌اند.»

این فرمانده ارشد ارتش انگلیس همچنین ادعا کرده است که این کشورها با استفاده از روش‌های نامتعارف نظیر حملات سایبری، انتشار اطلاعات غلط، مخفی کردن نظامیان در پوشش‌های غیرنظامی و بهره‌گیری از ارتش‌های خصوصی متشکل از شبه‌نظامیان، تلاش می‌کنند تا نفوذ خود را گسترش داده و در عین حال میان کشورهای غربی اختلاف انداخته و سبک زندگی در این کشورها را نیز «نابود» کنند.

وی که کشورش سابقه‌ای طولانی در انجام کودتا و خرابکاری در دیگر کشورها دارد، در ادامه نوشته است: «نمی‌گویم که رقبای ما به دنبال جنگ، با تعریف سنتی آن هستند. اما رفتار بی‌ملاحظه و عدم پایبندی به قوانین بین‌المللی مربوط به این انواع تازه "جنگ‌افزار"، به تنش‌هایی دامن می‌زند که به سادگی می‌تواند به سوء‌محاسبه‌ای ناخواسته بدل شود.»

کارتر در نهایت خواستار افزایش حمایت از نیروهای نظامی و همچنین همکاری ارتش با شرکت‌های خصوصی فناوری، برای «حفاظت از بریتانیا» شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جهان جنگ بازی رقابت چین ایران مسکو پکن انگلیس کشورهای غربی سبک زندگی جنگ جنگ جهانی ارتش جنگ جهانی سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: گزارش اخیر بی‌بی‌سی جهانی در ارتباط با نیکا شاکرمی که با سندسازی همراه بود، عملاً اقدام رسانه رسمی انگلیس علیه امنیت روانی مردم ایران است. بی‌بی‌سی جهانی با این گزارش پر از گاف‌های متناقض، تشویش اذهان عمومی جامعه ایرانی را دنبال کرد.

از این رو ضروری است وزارت امور خارجه با شکایت علیه رسانه رسمی انگلیس یا احضار سفیر این کشور، نسبت به این اقدام واکنش نشان دهد. این در حالی است که بخش فارسی بی بی سی نیز ناخواسته اعتراف کرده اسناد منتشر شده توسط بی بی سی که مبنای گزارش اخیر قرار گرفته، توسط این رسانه بازسازی(ساخته) شده است!
در اغتشاشات ۱۴۰۱ نیز بی بی سی فارسی همراه با اینترنشنال، با تولید اخبار دروغ، وظیفه عملیات رسانه‌ای جریان آشوب را بر عهده گرفته بود.

کد خبر 849233 منبع: ایران برچسب‌ها اغتشاش تلویزیون بی بی سی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه رفت
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است