Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر دردهایی که پس از انجام تمرینات سخت در بدنتان ایجاد می شود، کلافه‌تان کرده، پس بیشتر زنجبیل بخورید.

طرفداری- قرن هاست که طب سنتی شرق، زنجبیل را به خاطر خواص درمانی‌اش، به عنوان یک دارو پذیرفته است. حتی تحقیقاتی در جریان است که وجود این خواص درمانی را ثابت کرده و این خبر بزرگی برای دنیای علم و پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریشه زنجبیل این توانایی را دارد تا با خواص ضد التهاب خود، کمک بزرگی به ورزشکاران و علم پزشکی کند.

دکتر کریستوفر بلک، با تخصص در فیزیولوژی ورزشی در دانشگاه اوکلاهاما، باور دارد ریشه زنجبیل با متوقف کردن تولید پروستاگلاندین-ترکیبات هورمون مانند که باعث انقباض عضلات می شوند- دردهای پس از تمرینات را به مقدار بسیار زیادی کاهش می دهد. این روند همان روندی است که داروهای ضد التهاب و درد غیر استروئیدی مانند آسپرین، طی می کنند و باعث آرام شدن درد در بدن می شوند.

بدنسازی و پرورش اندام؛ سرد کردن پس از تمرین ورزشی چگونه است و چه مزایایی خواهد داشت؟

مصرف زنجبیل قبل از ورزش، حتی تاثیر این امر را به میزان بالاتری خواهد برد. دکتر بلک می گوید: «این ریشه حاوی ترکیب زنجبیل است که به یک گیرنده عصبی خاص در بدن متصل می شود و سیگنال های درد را کاهش می دهد. شبیه کپسایسین که به عنوان مسکن آرام بخش مورد استفاه قرار می گیرد و حتی از آن برای تندتر کردن فلفل های چیلی استفاده می کنند. زنجبیل خام ممکن است اصلا به مذاق‌تان خوش نیاید، پس سعی کنید در مخلوط‌کن، با غذای خود ترکیب کنید یا پودر آن را در غذا، سوشی یا هرچیزی که می خواهید، بریزید.

سلامت و تندرستی؛ تقویت عضلات سینه

حتی می توانید پودر آن را در داخل کپسول ریخته و سپس مصرف کنید. در پخت کیک، تهیه دسر یا نوشیدنی، همیشه می توانید از زنجبیل استفاده کنید، مخصوصا پس از انجام پرس سینه و حرکات سخت این چنینی که درد را در ناحیه سینه بیشتر می کند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: مهمترین دغدغه‌های فرهنگی امروز، آسیب‌های اجتماعی است که نگاه عمقی به آن نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش می‌تواند این آسیب‌ها را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه حوزه آموزش و پرورش در کنار هم دارای اهمیت هستند، عنوان کرد: در سال‌های اخیر به اندازه نیاز به مقوله پرورش پرداخته نشده است و باید این عقب‌ماندگی جبران شود.

استاندار زنجان معلمان را شریف‌ترین قشر جامعه خواند و گفت: استاد رضا روزبه به عنوان یکی از مشاهیر زنجان، فرد پرورش‌یافته مکتب اهل‌بیت (ع) بود و انسان‌های بسیاری همچون خود را تربیت کرد و باید برای تربیت نسل آینده نیز این مسیر را طی کنیم.

وی با بیان اینکه زنجان در بسیاری از بخش‌ها سرآمد است، تصریح کرد: باید در حوزه آموزش نیز رتبه خود را به کمتر از ۱۰ در کشور برساند و دانش‌آموزان با دانش و با مهارت را به جامعه تحویل دهد.

افشارچی در مورد برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تابستانی و اهمیت مقوله پرورش ابراز کرد: باید در تابستان امسال با تقویت فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان را متفاوت از آنچه بودند تحویل دهیم.

وی بر گسترش عدالت آموزشی در سطح استان تأکید کرد و افزود: باید امکانات آموزشی و ورزشی در همه نقاط استان و مناطق محروم فراهم شود.

کد خبر 6098030

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش در تبریز
  • کریستیانو رونالدو باری دیگر آمادگی بدنی اش را به رخ کشید / تمرینات بدنسازی CR7
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب