Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@06:50:30 GMT

زایمان راحت با راهکارهای طب سنتی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۰۸۸۳

زایمان راحت با راهکارهای طب سنتی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زایمان راحت  با طب سنتی اظهار کرد: از لحاظ طب سنتی  بهترین انتخاب زایمان طبیعی محسوب می شود. برای زنان باردار در صورت نداشتن بیماری خطرناک گیاهانی وجود دارد که به کمک آن ها می توانند زایمان راحتی داشته باشند، البته این نوع گیاهان را باید در هفته های آخر بارداری یا چند روز مانده  به وضع حمل استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در ادامه افزود: دمنوش هایی مانند رازیانه، گل ختمی همراه با گل گاو زبان و خوردن توت، عسل، خرما، زرده تخم مرغ عسلی، روغن بادام شیرین همراه با عسل  به صورت ناشتا در صبح بسیار مفید خواهد بود.  زنان باردار هر روز حمام کردن، ورزش و نرمش مخصوص  را فراموش نکنند. 

 بیشتر بخوانید: داروی تقویت حافظه‌ای که موجب سقط جنین می‌شود/ چرا برخی افراد همیشه گرسنه‌اند؟

عظمایی بیان کرد: در هفته اخر بارداری بهتر است از سوپ سبزیجات استفاده شود تا مادران باردار دچار یبوست نشوند. با توجه به وضعیت گوارشی دو تا سه لیوان در روز شیر گاو و مقدار خیلی کم زنجبیل میل کنند. همچنین  زنان باردار از دمنوش شنبلیله صبح ناشتا هنگام درد استفاده کنند.

او گفت: عسل و سیاه دانه نیم کوب شده را می توانند با  کره  یا روغن حیوانی مخلوط کرده و به زیر ناحیه شکم و کمر و اطراف آن بزنند تا وضع حمل راحتی داشته باشند.

محقق و پژوهشگر بیان کرد: زنان باردار از نشستن بر روی مکان های خیلی گرم و  سرد پرهیز کنند. اگر این شرایط رعایت نشود حتما زایمان سختی خواهند داشت. توجه داشته باشند که اگر درد زایمان  زنان  از سمت چپ‌ باشد  احتمال سخت بودن زیاد خواهد بود ولی اگر به سمت جلو و شکم احساس شود زایمان راحتی خواهد داشت .

انتهای پیام /

زایمان راحت با طب سنتی 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این نشست که راهکارهای رسانه ای برای تولید محتواهای اثرگذار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت محورهایی همچون تاکید بر موضوعات متنوع فرهنگی و هنری در بستر جامعه و مدارس با نگاه پرورشی و تربیتی، توجه به برنامه های فرهنگی راهبردی در کنار حمایت از طرح نور انتظامی و تبیین شرعی و اخلاقی موضوعات مرتبط با خانواده، راهکارهای مشارکت بیش از پیش مردم در اجرای طرح های عفاف و حجاب، توجه ویژه به مقوله پوشاک ، الگوسازی از دختران و بانوان فرهیخته ، ارتقا فرهنگ حجاب و فرزند آوری در جامعه از جمله مباحثی بودند که مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به اولویت ها و برنامه های صداوسیما در این خصوص، استفاده از ظرفیت نخبگانی را مورد توجه قرار داد و گفت: در برنامه سازی ها تلاش می شود میان فضای ذهنی جامعه و برنامه های عملیاتی فرهنگی در این حوزه ارتباط برقرار شود .

آقای حجازی فر این را هم مورد تاکید قرار داد که نظرسنجی و پژوهش های انجام گرفته نشان می دهد بیشتر افرادی هم که از پوشش مناسبی برخوردار نیستند حجاب را یک امر پسندیده می دانند لذا با ایده های خلاقانه و استفاده از فرهیختگان شاهد تاثیرگذاری بیش از پیش برنامه ها در جامعه خواهیم بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • میگل: ایران پادشاه فوتسال آسیاست اما به‌راحتی قبل نمی‌برد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند