Web Analytics Made Easy - Statcounter

علاوه بر معرفی غیررسمی سه کاندیدا تلاش دارند تا در راستای تخریب کاندیداهای رقیب نیز دستاوردهایی داشته باشند. در این میان نکاتی وجود دارد که توجه به آن‌ها خالی از لطف نیست.

1-شهر قم به علت حضور مراجع و حوزه‌علمیه همواره از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و سیاستمداران در رفت و آمد به این شهر تلاش می‌کنند تا تایید روحانیت و مراجع را به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آن‌ها تلاش می‌کنند حوزه علمیه را به عنوان پشتیبان فعالیت‌های سیاسی خود نشان دهند و از این جایگاه به عنوان ابزار برای پیروزی در انتخابات بهره ببرند.
2-قم ظاهری دارد و باطنی؛ به آن معنا که ظاهر مردم این شهر باعث پیش‌داوری‌هایی درباره نگاه سیاسی آنها می‌شود اما باطن مردم را می‌توان پای صندوق‌های رای دید. گروه‌ها و جناح‌های سیاسی خواستار آن هستند که با ظاهرسازی و جلب حمایت برخی گروه‌های خاص، رای و نظر مردم را به خود جلب کنند اما توده مردم نظر دیگری دارند، معتقدم تندروی و تندروها جایی در میان مردم قم ندارند.
3-مردم قم نیز مانند همه مردم ایران از شعارها خسته‌ شده‌اند و به دنبال چهره‌های عملگرا هستند؛ چهره‌هایی که به دور از دعواهای سیاسی 40 ساله بتوانند کاری از پیش ببرند و دردی از مردم دوا کنند. مشکلات اقتصادی، گرانی‌ها و تحریم‌های ناشی از تنش با آمریکا سبب شده تا مردم فارغ از دعواهای سیاسی به دنبال عملگرایی باشند. در این وضعیت می‌توان تصریح کرد که تندروهای جنجال‌ساز که مدام دنبال منازعه هستند، جایی در میان مردم ندارند.

4-ورود یا عدم ورود آقای علی لاریجانی در انتخابات مجلس از قم نیز مساله‌ای بسیار تاثیر‌گذار است. ایشان ‌سیاستمداری فیلسوف هستند که ورودشان به عرصه انتخابات، آرایش سیاسی را تغییر خواهد داد.
5-اختلاف بین روحانیون، یکی دیگر از مسائلی است که بر نتایج انتخابات در قم اثر خواهد گذاشت. در قم نیز مانند تهران، اختلافات میان مجمع روحانیون و جامعه روحانیت پابرجاست. مجمع محققین و نشست اساتید حوزه نیز از دیگر تشکل‌های اساسی هستند که هنوز به وحدت نرسیده‌اند و بعید است که وحدت میان آن‌ها حاصل شود. مساله دیگر تحرکات تندروها و تلاش آن‌ها برای دو قطبی کردن فضا است.
نمونه‌هایی از این تلاش را در مساله فیضیه و همچنین در تظاهرات 13 آبان شاهد بودیم. مراجع هیچ‌گاه موافق این رفتارها نبوده و در برابرشان سکوت نکرده‌اند. برای نمونه آیت‌ا... مکارم در موضوع فیضیه موضع تندی گرفتند و از دخالت‌های بیرونی در امور حوزه گلایه کردند. سایر مراجع نیز چنین دیدگاهی دارند و معتقدند نباید از لباس روحانیت برای اغراض خطی استفاده شود. حوزه مرکز علم و اجتهاد است و نباید این موضوع تحت تاثیر سیاست قرار گیرد. استفاده ابزاری از حوزه توسط مراجع محکوم شده و همواره محکوم می‌شود. امروز به طور قاطع نمی‌توان از انتخابات و راهکارهای جلوگیری از پیروزی تندروها در قم صحبت کرد و همه چیز به اتفاقات آینده بستگی دارد. با این وجود هوشیاری مقامات استانی و قانونگرایی مسئولان قضائی از جمله الزامات ماه‌های آینده در این شهراست.

* عضو هیئت علمی موسسه آموزشی امام خمینی
* منتشر شده در روزنامه آرمان ملی 19 آبان98

کد خبر 1319753

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محسن غرویان استان قم رقابت انتخاباتی اصولگرایان حسن روحانی ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران باشگاه استقلال بازیگران سینما و تلویزیون ایران استان یزد زلزله قوه قضاییه دلار باشگاه پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» به کارگردان بهرام افشاری و تهیه‌کنندگی محمد قدس، اثری است که از ۱۵ فروردین در تهران روی صحنه رفته است.

این اثر نمایشی که بهرام افشاری و تینو صالحی در آن به ایفای نقش می‌پردازند، از ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن اصلی پردیس مهستان، شهر اصفهان روی صحنه می‌رود.

«چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» تاکنون در تهران ۱۵۰ اجرا روی صحنه رفته است و در تور خارجی به دوبی، آلمان، استرالیا و… سفر کرده است.

مدیر تولید: علی اکباتانی، مجری طرح اصفهان: مجید کاشی‌فروشان، مدیران اجرایی اصفهان: امیرحسین مزروعی، آرام یوسفی‌نیا، دستیار کارگردان: حسن خان‌محمدپور، مدیر تبلیغات: آریان امیرخان، گرافیست: پیمان امدادی، عکاس: شهریار اکبریه، عکاس پوستر و متریال تبلیغات: کیارش مسیبی و مشاور رسانه‌ای علی کیهانی دیگر عوامل این اثر هستند.

در خلاصه داستان نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آمده است: «پایان همه چیز خوب است. اگر پایان چیزی بد شد؛ نگران نباش! این پایانش نیست.»

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند از طریق سایت اصفهان تیکت Www.Esfahanticket.com و یا با شماره تماس‌های ۰۹۳۸۶۰۸۸۵۵۸، ۰۹۳۷۴۴۴۴۹۱۰ اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • انتقام از بلاگر معروف به خاطر اختلاف بر سر تبلیغات
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد