Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@01:47:40 GMT

شیعه واهل سنت هرمزگان از حقوقی برابر برخوردار هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۱۱۹۵

شیعه واهل سنت هرمزگان از حقوقی برابر برخوردار هستند

استاندار هرمزگان گفت: ایران اسلامی الگوی وحدت مسلمانان محسوب می شود و این اتحاد و برادری به برکت تلاش اقشار مختلف مردم از جمله علما و نخبگان به دست آمده است.
 فریدون همتی شامگاه یکشنبه به مناسبت آغاز هفته وحدت در نشست با امامان جمعه اهل سنت هرمزگان افزود:  استان هرمزگان نیز نمونه بارز وحدت بین مسلمانان شیعه واهل سنت در کشورمان است و این برادری ویکپارچگی میان مسلمانان در این استان همواره محکم و استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: مسلمانان شیعه واهل سنت دارای اشتراکات بسیاری از جمله اعتقاد به خداوند، قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند و اتحاد مسلمانان بر این پایه های محکم و استوار شکل گرفته است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان است که در ایران اسلامی به کوری چشم دشمنان شاهد وحدت، برادری، انسجام و یکپارچگی میان همه مردم مسلمان هستیم و این امر مرهون تلاش اقشار مختلف به ویژه علمای شیعه و اهل سنت است.
همتی یادآورشد: باید قدردان تلاش همه علما و امامان  جمعه شیعه واهل سنت در راستای مراقبت از این وحدت و برادری وجلوگیری از فعالیت عناصر تکفیری باشیم.
وی گفت: هفته وحدت هفته بزرگ و مبارکی است که با ابتکار حضرت امام خمینی(ره) نامگذاری شد و فرصت جدیدی را جهت وحدت و انسجام هرچه بیشتر در دنیای اسلام ایجادکرد.
سید عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز در این نشست از توجه استاندار هرمزگان به نیروهای شایسته اهل سنت استان و انتصاب آنها در منصب مدیریتی بویژه به عنوان فرماندار در سه شهرستان استان قدردانی کرد.

میلاد پیامبراکرم(ص) از ۱۲ربیع الاول به روایت اهل سنت تا ۱۷ربیع الاول به روایت شیعه به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

برچسب‌ها شیعه اهل سنت هفته وحدت هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیعه اهل سنت هفته وحدت هرمزگان شیعه اهل سنت هفته وحدت هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس قوه قضا در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد.

 

در جریان بازدید از این نمایشگاه، از غرفه مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز بازدید کرد. پیگیری ارائه خدمات حقوقی در مساجد از جمله مواردی بود که قاضی القضات کشور در غرفه مرکز مورد توجه قرار داد.

دراین بازدید اعضای مرکز درمورد ارائه خدمات حقوقی رایگان به مردم به صورت هفتگی و در نماز جمعه به حجت الاسلام اژه‌ای توضیحاتی را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • مردم چشم انتظار وعده صادق اقتصادی هستند
  • مسولان تورم و مسایل معیشتی مردم را حل کنند
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود