Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران- تقریبا دو سال پیش خودرویی با نام "لند ویند اکس7" در خیابان های تهران با پلاک آزمایشی رویت شد که هر بیننده ای را برای لحظاتی مشغول خود می کرد! مهمترین ویژگی این محصول شباهت زیاد آن به رنجروور ایووک بود، البته کار از شباهت گذشته و عملا یک کپی کامل از ایووک پیش روی مخاطب قرار داشت!

رنجروور ایووک

لند ویند اکس7

زمانی که این خودرو در آوریل 2014 بطور رسمی در چین معرفی شد به سرعت توجه رسانه های خودرویی جهان را به خود جلب و جنجال بزرگی ایجاد کرد زیرا عینا از بدنه ایووک کپی شده بود! افزایش انتقادات کمپانی لند ویند را مجبور کرد تا در سال 2017 اقدام به معرفی نسخه فیس لیفت این خودرو کند اما به هر ترتیب اکس7 ذاتا یک محصول کپی بود که نمی توانست خود را از این هویت نجات دهد!

فیس لیفت 2017

جگوار لندروور نیز تلاش کرد تا مانع ورود این خودرو به بازار جهانی شود اما شکایت این خودروساز مطرح چند سال بعد به نتیجه رسید و در نهایت لند ویند اکس7 برای بازارهایی در نظر گرفته شد که قانون کپی رایت و حق مالکیت در آنها جایگاه درست و حسابی ندارد!

لند ویند اکس7 نسل اول از موتور 2 لیتری 190 اسب بخاری میتسوبیشی استفاده می کرد و در نسخه فیس لیفت این پیشرانه جای خود را به نمونه 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 لیتری توربو فورد با خروجی 162 اسب بخار داد.

این خودرو مجموعه ای از امکانات ایمنی و رفاهی را نیز همراه خود دارد که می توان به ایربگ(6 عدد)، دستیار رانندگی در سربالایی، ترمز اضطراری، سامانه پایداری الکترونیکی، دستیار پارک، ورود بدون کلید، فرمان برقی، دوربین های محیطی 360 درجه، سنسور پارک، کروز کنترل تطبیقی، تهویه هوشمند، گرم کن و تهویه صندلی ها، صندلی برقی جلو، برف پاک کن هوشمند، نوربالای اتوماتیک، سقف پانورامیک و ... اشاره کرد. قیمت مدل پایه فیس لیفت اکس7 نیز معادل 19200 دلار است و در حالت آپشن تا 22400 دلار افزایش می یابد.

درباره لند ویند

برند لند ویند در مالکیت شرکت خودروسازی جیانگ لینگ موتور است که کمتر نام آن در میان دیگر چینی های این حوزه شنیده می شود و در سال 2004 میلادی ثبت شد. گروه خودروسازی چانگان نیز یکی از سهام داران اصلی این مجموعه است.

 

لند ویند رونگ یائو

اما آنچه که بهانه ای برای نگارش این مطلب شد جدیدترین محصول این کمپانی با نام رونگ یائو است که در نمایشگاه خودروی شانگ های 2019 به نمایش گذاشته شد.

طراحی

لند ویند پس از چالش ها و انتقادات تندی که برای ارائه مدل اکس7 مقابل خود داشت، باردیگر یک خودروی متفاوت را معرفی کرده که همان ابتدا و بدون توجه به اصالت طراحی و نام برند یک خودروی انصافا زیبا به نظر می رسد. اگر از شباهت هایی که این محصول با خودروهایی مانند ونیو و کونا از هیوندای دارد؛ بگذریم در ادامه به بیان ویژگی های ظاهری آن خواهیم پرداخت!

بررسی کامل ونیو 2020 را در گروه خودروی عصر ایران دنبال کنید.

رونگ یائو در بخش دماغه کاملا بی نقص به نظر می رسد. چراغ های مرموز خطی که بسیار باریک طراحی شده اند جز اثرگذارترین عناصر این بخش از خودرو هستند. کوچکی چراغ های اصلی با فضایی بزرگ که برای هالوژن ها زیر آن قرار گرفته به نوعی جبران شده است.

اینجا یک گریل(جلوپنچره) بسیار بزرگ 6 ضلعی نیز خودنمایی می کند که لوگوی لندویند در مرکز آن قرار دارد و بافت آن نیز طراحی جالبی دارد. کمی پایین تر آخرین بخش از بامپر(سپر) با مه شکن هایی در طرفین و ورودی های هوا محیط دماغه رونگ یائو را کامل کرده است.

در نمای جانبی ارتفاع بدنه با یک شیب ملایم و خط شانه ایی اثرگذار به سمت انتهای خودرو، افزایش می یابد. نوار ال ایی دیی روی آینه های کناری، عناصر کرومی قاب یا زه شیشه های کناری و رینگ های آلومینومی(17 یا 18 اینچی با توجه به تریم) از جاذبه های این بخش نمای رونگ یائو هستند.

انتهای خودرو نیز طراحی مناسبی دارد. جانمایی و الگوی کم نقص چراغ ها تا یک دیفیوزر استاندارد با دو خروجی کرومی شکل، در این قسمت جلب نظر می کند.

 

از منظر ابعاد؛ رونگ یائو 4550 میلیمتر طول، 1885 میلیمتر عرض و 1655 میلیمتر ارتفاع دارد. فاصله بین محورها نیز 2750 میلیمتر است. ظرفیت صندوق 560 لیتر و وزن خودرو برابر با 1905 کیلوگرم گزارش شده است.

 

کابین و امکانات هوشمند

فضای داخل کابین رونگ یائو در تصاویر همانند بسیاری از محصولات دیگر زیبا و باکیفیت به نظر می رسد اما اینکه مواد بکار رفته در تولید آن تا چه میزان به استانداردهای جهانی(سازنده مدعی استفاده از پلاستیک دارای بافت نرم فوق العاده باکیفیت است) نزدیک است و آیا بوی نامطبوع پلاستیک تا مدت ها مالک این خودرو را درگیر خود می کند تا خیر؟! مواردی هستند که باید در بررسی های قابل استناد و یا گزارش های مصرف کننده به آنها دست یافت.

از امکانات کابین این خودرو می توان به نورپردازی هوشمند، نمایشگر 7 اینچی جایگزین نشانگر سنتی آمپر و اطلاعات فنی خودرو، نمایشگر 10.25 اینچی لمسی ویژه سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی، پوشش چرم برای صندلی ها، تنظیم 8 جهته الکتریکی برای صندلی راننده، گرم کن صندلی راننده، تنظیم 4 جهته الکتریکی برای صندلی سرنشین جلو، گرم کن صندلی سرنشین جلو و ... اشاره کرد.

از امکانات ایمنی نیز می توان به موارد مقابل اشاره کرد: دستیار پارک هوشمند، ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص وسیله نقلیه و عابر پیاده، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، شناسایی هوشمند نشانه های ترافیکی در جاده، ترمز ضد قفل، سیستم پایداری الکترونیکی، کروز کنترل تطبیقی، ایربگ های جلو، ستون کناری و عقب، کالیپرهای اسپرت قرمز رنگ در سیستم ترمز، ایزوفیکس صندلی کودک، نمایش نقاط کور دید راننده، نمایشگر دما و میزان باد لاستیک ها.

از دیگر امکانات نیز می توان به  نمایشگر دمای بیرون، آینه های برقی با قابلیت جمع شدن خودکار، برف پاک کن هوشمند، پاور ویندوز، فرمان چرمی با گرم کن، تنظیم برقی ارتفاع فرمان در 4 حالت، خروجی سیستم تهویه برای ردیف عقب، تنظیم دمای خودکار داخل کابین، سیستم بهینه سازی هوشمند کیفیت هوای کابین برای ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون، انتقال دستورات صوتی به سیستم سرگرمی خودرو، پشتیبانی از اندروی اوتو و اپل کارپلی، ناوبری ماهواره ای، یک پورت یو اس بی در کنسول جلو و 3 پورت دیگر برای صندلی ردیف عقب و ... اشاره کرد.

امکانات مورد اشاره باتوجه به تریم انتخابی توسط مشتری در خودرو ارائه و موجب جابجایی قیمت می شود.

 

پیشرانه

 در رونگ یائو از موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با 160 اسب بخار خروجی و گشتاور 250 نیوتن متر استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک هماهنگ شده است.

ظرفیت باک خودرو 58 لیتر است و اطلاعات دقیقی از مصرف سوخت آن در حالت های مختلف ارائه نشده است.

شاسی این خودرو و ساختار تعلیق آن توسط تیم حرفه ای میرا از انگلیس توسعه یافته است.

مازیار دانیالی

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماشین چینی چینی خودرو شاسی بلند کراس اوور عصرایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار

تین نیوز

خودروسازان در چین در حال ساخت نسل جدیدی از خودروهای برقی بزرگتر، از نظر فناوری پیشرفته و رقابتی هستند که با افزایش صادرات در سراسر جهان، تهدیدی است که از رقبای جهانی خود جلوتر خواهند بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ده ها شرکت خودروسازی فعال در چین قصد دارند امسال ۷۱ مدل خودروی برقی باتری دار جدید را به فروش برسانند. بسیاری از مدل های جدید کاپوت های بلندتر برای ظاهری جلب توجه کننده و فضای ذخیره سازی بیشتر دارند. خودروها تایرهای بزرگتری دارند که ترمز را بهبود می بخشد. صندلی ها ضخیم تر و راحت تر هستند. باتری ها کوچک تر، قوی تر و سریع تر شارژ می شوند. این تغییرات با هدف جذابیت بیشتر خودروها برای مشتریان در چین و رقابتی تر در خارج از کشور انجام شده است.

چین همچنین با فناوری و قوانین خودروهای خودران پیش می رود. مقامات این هفته ترتیبات امنیتی داده ها را برای وسایل نقلیه خودمختار توانمندتر تصویب کردند. آنها خودروهای تسلا، شرکت آمریکایی خودروهای الکتریکی را که در چین نیز خودرو می سازد و می فروشد، و همچنین پنج تولیدکننده چینی، از جمله بی وای دی، رقیب اصلی تسلا در جهان، و نیو، بازیگر قدیمی در بخش خودرو چین، تأیید کردند.

این مصوبات نشان دهنده اشتیاق دولت چین برای پیشبرد توسعه وسایل نقلیه خودران است که به طور گسترده به عنوان محوری برای رقابت آتی در صنعت خودرو دیده می شود. این فناوری بیشتر با خودروهای برقی باتری دار سازگار است تا با خودروهای پلاگین هیبریدی یا خودروهای بنزینی و شرکت های چینی در تلاش هستند تا به تسلا، رهبر این سیستم ها برسند.

خودروسازان چینی سرمایه گذاری زیادی روی نرم افزارهای کمک راننده انجام داده اند. فرانک وو، معاون طراحی در Jiyue گفت ماشین الکتریکی «در حال تبدیل شدن به یک ربات روی چرخ است».  باتری های بهتر و کاهش هزینه ها پشتوانه فشار چین برای تولید خودروهای الکتریکی است. کانتمپ، شرکت قطعات خودروی چینی مستقر در جنوب شرقی چین و بزرگترین تولید کننده باتری خودروهای الکتریکی در جهان، هفته گذشته در نمایشگاه خودرو پکن اعلام کرد که شارژ ۱۰ دقیقه ای جدیدترین باتری آن، برد ۵۹۵ کیلومتری را به همراه خواهد داشت. به گفته این شرکت، یک شارژ کامل ۳۰ دقیقه ای می تواند مسافت ۹۹۸ کیلومتری را داشته باشد.

پیشرفت ها به این معناست که سازندگان وسایل نقلیه می توانند از باتری های کوچک تر استفاده کنند، فضای داخلی خودروها را آزاد کنند، یا می توانند باتری را در همان اندازه نگه دارند و به برد بیشتری دست یابند. بیشتر فضای اضافی به صندلی های عقب بزرگتر با فضای پای بیشتر اختصاص می یابد. وانگ تان، مدیر کل طراحی اکسپنگ، تولیدکننده خودروهای الکتریکی چینی، گفت ما تمرکز بیشتری روی صندلی عقب خواهیم داشت و می خواهیم آن را جذاب تر کنیم.

سازندگان وسایل نقلیه الکتریکی معمولاً سبک نگه داشتن خودروها را در اولویت قرار می دادند، زیرا وزن آن چیزی است که بیشتر برای اینکه یک خودرو تا چه حد می تواند پیش از نیاز به شارژ مجدد حرکت کند، اهمیت دارد اما باتری های قوی تر اکنون به خودروهای الکتریکی اجازه می دهند طویل تر و سنگین تر شوند. کریس توماسون، معاون طراحی نیو گفت قسمت های جلویی بزرگ تر ظاهری مجلل ایجاد می کند که تحسین بسیاری از خریداران از وسایل نقلیه کاربردی اسپرت را به همراه دارد.

خودروسازان چینی نیز از طرح هایی با مزیت های بیشتر استقبال می کنند، مانند سدان دنزا Z۹GT که در نمایشگاه پکن توسط بی وای دی ارائه شد. آنها از آلومینیوم سبک وزن اما پرهزینه دور می شوند و خودروهایی با نسبت بالاتری از آلیاژهای فولادی سنگین تر اما ارزان تر می سازند. بسیاری به جای خودروهایی که فقط با باتری کار می کنند، خودروهای پلاگین هیبریدی می خرند، اگرچه بازارهای هر دو هنوز در چین در حال رشد است.

جنرال موتورز و فورد موتور بخش عمده ای از بازار خود را در چین طی پنج سال گذشته از دست داده اند. فورد امسال تصمیم گرفت بر موستانگ های بسیار متفاوت، مجهز به موتورهای پنج لیتری V-۸ بنزینی و چهار لوله اگزوز تمرکز کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • (تصاویر) رونمایی چینی‌ها از تسلا سایبرتراک فیک!
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها
  • معرفی فورس گورکا پنج‌در، همتای ارزان‌قیمت مرسدس G کلاس از هند! (+عکس)
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • لباس خواننده چینی باعث مرگش شد
  • پول چینی‌ها تصمیم ستاره جنجالی والیبال را تغییر داد
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!/ عکس
  • خودرو کی ام سی KMC T9 + مشخصات، تصاویر و قیمت جک T9 پیکاپ
  • اومودا 7 و اکسلانتیکس ES؛ دو خودرو جدید چری در راه بازار / نمایشگر بزرگی که حالت کشوئی دارد! (+تصاویر)