Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@12:40:03 GMT

با تهدید ارتش، مورالس استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۱۳۴۵

با تهدید ارتش علیه رئیس جمهور بولیوی، اوو مورالس از سمتش استعفا کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

"اوو مورالس" مخالفان را به اغتشاش و نا امنی متهم کرد و وضع کنونی را کودتا علیه دولت دانست. فرمانده ارتش بولیوی پیش از این استعفای رئیس جمهور را خواستار شده بود . به گزارش خبرگزاری رویترز، اوو مورالس رئیس جمهور مستعفی بولیوی از حمله گروه های خشونت طلب به خانه اش خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد: مورالس از صدور حکم بازداشتش خبر داده است. پلیس بولیوی رئیس دادگاه انتخاباتی این کشور را هم بازداشت کرده است. رئیس سنای بولیوی هم از سمتش کناره گیری کرده است. طبق قانون اساسی بولیوی، بعد از استعفای رئیس جمهور و معاونش، رئیس مجلس می‌تواند زمام امور را به طور موقت به دست گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ کوبا ، مکزیک، آرژانتین، ونزوئلا و نیکاراگوئه تحولات بولیوی را کودتا اعلام و آن را محکوم کردند. دولت کلمبیا نیز برگزاری نشست اضطراری شورای دائمی سازمان کشورهای آمریکایی را برای بررسی تحولات بولیوی خواستار شد.

دادگاه انتخاباتی بولیوی روز جمعه بعد از پایان شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رسما پیروزی اوو مورالس را تایید کرده بود. بر اساس نتایج انتخابات " مورالس " حدود 49 درصد و " کارلوس مسا" رقیبش حدود 37 درصد آراء را کسب کردند اما مخالفان نتیجه انتخابات را نپذیرفتند و خیابانهای این کشور را عرصه اعتراضات کردند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مورالس استعفا بولیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کاخ سفید شامگاه یکشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل خبر داد.
بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر پایبندی قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست تا در موضوع افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی را افزایش دهد.

بایدن و نتانیاهو درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح نیز گفت‌وگو کرده و رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضع خود در خصوص این عملیات را ابراز داشت.

بر اساس گزارش کاخ سفید، دو طرف همچنین در خصوص مذاکرات آزادی گروگان‌ها در کنار آتش‌بس فوری در باریکه غزه نیز صحبت کردند.

کد خبر 847915 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • استعفاهای سریالی سران نظامی صهیونیست/کابوس «وعده صادق» ادامه دارد
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی