Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:56:26 GMT

معدن متروکه دزلی احیا و بازسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۲۱۸۷

معدن متروکه دزلی احیا و بازسازی می‌شود

مسلم مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه این معدن سنگ در منطقه حفاظت شده قرار گرفته و اطراف آن را گونه های با ارزش پوشانده لذا احیا و بازسازی آن در دستور کار منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد قرار گرفته است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد یادآور شد: بازسازی این معدن در سطحی معادل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ هکتار به صورت جنگلکاری آمیخته با استفاده از گونه های بلوط، گلابی وحشی و زالزالک که با شرایط اقلیمی و محیطی منطقه سازگار هستند، انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود پوشش درختان جنگلی در این حوزه، بازسازی و احیای این معدن کمک شایانی به برقراری توازن اکولوژیکی در منطقه می‌کند.

مرادی با بیان اینکه اعتبار این پروژه از محل ماده ۱۷ قانون اصلاح قانون معادن، تامین شده است، افزود: ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار برای احیا و بازسازی معدن سنگ روستای دزلی اختصاص یافته است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد تاکید کرد: با مطالعاتی که در این پروژه انجام شده، احیا و بازسازی این معدن فقط نیازمند جنگلکاری است چون سطح تخریب زیاد نیست و نیازی به عملیات عمرانی ندارد.

وی گفت: در معادنی که سطح تخریب زیاد است، احیا و بازسازی با استفاده از عملیات خاکبرداری و خاکریزی انجام شده سپس بذر کاری یا جنگلکاری میشود، تا منطقه تخریب شده به شکل اطراف در آمده و پوشش گیاهی مجددا رشد کند.

روستای دزلی یکی از روستاه‌های دارای پوشش جنگلی در فاصله ۲۸ کیلومتری سروآباد قرار دارد.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتار استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد و میزان جنگل های این استان ۳۷۴ هزار هکتار است.  

از مساحت ۱۲۰ هزار کیلومتری شهرستان سروآباد ۵۷ هزار هکتار آن را منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو، ۱۲ هزار هکتار آن را اراضی ملی و ۵۱ هزار هکتار را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می‌دهد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها جنگل معدن سنگ سروآباد معادن منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل معدن سنگ سروآباد معادن منابع طبیعی جنگل معدن سنگ سروآباد معادن منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری برای باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد.

وی گفت: این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

پیش از این «سعید فارس السعید» تحلیلگر مسائل امنیت ملی سوریه تاکید کرده بود که سرویس اطلاعات آمریکا برای ایجاد تشکیلات تروریستی جدید با استفاده از اتباع کشورهای عربی برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: این عناصر دارای سوابق تروریستی هستند و به سرکردگان و اعضای داعش وابستگی دارند. آنها تفکرات تروریستی تکفیری دارند.

فارس السعید تصریح کرد: این پروژه آمریکا امنیت ملی عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: واشنگتن می کوشد امنیت عراق و سوریه را بی ثبات و شکننده جلوه دهد تا بتواند به راحتی در این ۲ کشور نفوذ کند.

کد خبر 6089741

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت