Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@00:18:32 GMT

سپرده‌های بانکی ۲۷ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۲۲۷۸

سپرده‌های بانکی ۲۷ درصد افزایش یافت

آمارهای بانک مرکزی از افزایش ۲۶.۹ درصدی مانده سپرده‌ها و ۲۱.۷ درصدی مانده تسهیلات بانکی در پایان تیر ۹۸ نسبت به مقطع مشابه سال قبل حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان تیرماه سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که مانده کل سپرده‌ها بالغ بر ۲۲۱۶۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ هزار میلیارد ریال شده که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۴۶۹۶.۴ هزار میلیارد ریال (۲۶.۹ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۱۴۹۱.۷ هزار میلیارد ریال (۷.۲ درصد) افزایش نشان می‌دهد.

بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۱۹۶۹.۸ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۵۹.۵ هزار میلیارد ریال است.

مانده کل تسهیلات بالغ بر ۱۶۱۰۸.۹ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۲۸۷۲.۵ هزار میلیارد ریال (۲۱.۷ درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۱۰۱۸.۷ هزار میلیارد ریال (۶.۸ درصد) افزایش داشته است. بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۱۰۴۴۵.۲ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۵۴.۸ هزار میلیارد ریال است.

شایان ذکر است نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۱ درصد است که نسبت به پایان تیر ماه ۱۳۹۷ و پایان اسفند ۱۳۹۷، به ترتیب ۳.۵ و ۰.۳ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. نسبت مذکور در استان تهران ۹۶.۳ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۴.۹ درصد است.

بانک مرکزی توضیح داده است که یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسه‌های تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها توسط شعب بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری استان تهران انجام می‌شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد راهپیمایی 13 آبان مجلس رئیس جمهور مساجد کانون های مساجد اردبیل مسجد سود بانکی بانک بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوین اونز: 9 ماه از قراردادم باقی مانده و از آینده مطمئن نیستم/ اخبار WWE

کمتر از یک سال به پایان قرارداد کوین اونز باقی مانده است!

کوین اونز به تازگی در مصاحبه با Metro فاش کرد که تنها 9 ماه به پایان قراردادش با WWE زمان مانده و از آینده اطمینان ندارد.

من هیچ چیز را نادیده نمی‌گیرم، 9 ماه به پایان قراردادم باقی مانده و نمی‌دانم که از اینجا به بعد چه پیش خواهد آمد.

طرفداری | قهرمان سابق کمربند یونیورسال ادامه داد:

اینجا برای 10 سال خانه من بوده و مسئله فراتر از رختکن است. افراد  خیلی خاصی در پشت صحنه هستند که من دوستی خیلی نزدیکی با آنها پیدا کردم و واقعا نمی‌توانم ندیدن آنها را در بخشی از زندگی‌ام تصور کنم. خوب است کسانی را داشته باشید که با آنها بپرید و بهشان اعتماد کنید. وقتی به اینجا آمدم، بلافاصله با فین بلر دوستی نزدیکی تشکیل دادیم و فین از همان افرادی است که می‌شود به او اعتماد کرد و برایم مثل یک برادر است.

 اونز در ادامه از دوستی خود با سمی زین گفت و اینکه به دلیل حضور در برندهای متفاوت دیگر خیلی یکدیگر را نمی‌بینند.

ما شاید همیشه با هم نباشیم. من و سمی در برندهای مجزایی هستیم و بنابراین خیلی یکدیگر را نمی‌بینیم. اما همیشه در تماسیم و مثل چشم‌‌هایمان به یکدیگر اعتماد داریم. خیلی خوش شانسم که چنین زندگی‌ای دارم. وقتی کاری را زیاد انجام دهیم و یک جورایی به امری روزمره تبدیل شود، راحت است که فراموش کنیم چقدر آن کار خاص است.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • کوین اونز: 9 ماه از قراردادم باقی مانده و از آینده مطمئن نیستم/ اخبار WWE
  • آلونسو: می‌خواهیم فصل را بدون باخت تمام کنیم
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • رسمی؛ اسپورتینگ لیسبون قهرمان لیگ پرتغال در فصل ۲۰۲۳/۲۴ شد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه