Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه شهر ریوش گفت: اگرچه باید به معادن منطقه برای سرمایه‎گذاری و بهره‎برداری فعالان اقتصادی بومی شهرستان توجه بیشتری شود، اما متاسفانه اکنون ظرفیت عظیم معادن سنگ در راستای ایجاد اشتغال مغفول مانده و استفاده درستی از آن نمی‎شود.

حجت‌الاسلام محمود رضایی در جلسه شورای اداری کاشمر که در بخش کوهسرخ برگزار شد، عنوان کرد:  اگر از سال 1316 کوهسرخ همچنان بخش مانده و ارتقاء نیافته به دلیل کوتاهی مسئولانی بوده که در این منطقه وظایف خود را به خوبی انجام ندادند و آینده نگری نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات موجود در بخش کوهسرخ افزود: به رغم اینکه بخش کوهسرخ یکی از مناطق کوهستانی استان خراسان است، اما در تقسیمات و اقلیم بندی شرکت گاز ایران این بخش با توجه میزان سرما و مصرف گاز آن در زمره مناطق اقلیم شماره یک قرار نگرفته و سقف 250 متر مکعب همانند مشهد برای آن در نظر گرفته شده است.

امام جمعه شهر ریوش عنوان کرد: مدیران پروازی از دیگر مشکلات جدی بخش کوهسرخ هستند، متاسفانه دو سوم مدیران آموزش و پرورش پروازی هستند که هر روز از کاشمر به بخش کوهسرخ می‎آیند.

وی اظهار کرد: اگر انتظار داریم کوهسرخ پیشرفت کند، باید مسئولان در این منطقه سکونت داشته و همانند مردم مشکلات را لمس کنند، اکنون کارمندان دادگاه عمومی، آموزش و پرورش، شوراها، کمیته امداد، ادارات و بسیاری دیگر از مدیران و کارمندان این بخش پروازی هستند.

رضایی گفت: بیمارستان و درمانگاه شهر ریوش از دو سال قبل نیمه کاره مانده و کسی جوابگو نیست، و پاسخ مسئولان و نهاد متولی که وزارت بهداشت و درمان باشد قانع کننده نبوده است.

وی عدم آنتن دهی مطلوب تلفن همراه و خرابی تلفن ثابت و خدمات دهی با تاخیر را یکی دیگر از مشکلات کهنه بخش کوهسرخ ذکر کرد و افزود: این موجب خدشه‌دار شدن آرمان زیبای دولت الکترونیک می‎شود.

امام جمعه شهر ریوش ادامه داد: احداث هلال احمر در بخش کوهسرخ برای کمک رسانی به اورژانس در مواقع ضروری از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اگرچه در این خصوص زمین مورد نیاز آماده شده اما متاسفانه کوتاهی می‎شود.

امام جمعه شهر ریوش از عدم توجه جدی‎تر به مباحث ورزش و جوانان و عدم پاسخگویی کافی و کاستی‎های موجود به عنوان دیگر مشکلات نام برد و افزود: بعد از 11 سال هنوز تکلیف زمین ورزشی شهر ریوش مشخص نشده و کسی هم جوابگو نیست.

در بخش دیگری از این جلسه فرماندار کاشمر گفت: انباشت مطالبات و درخواست‎های بسیاری در بخش کوهسرخ داریم و کسی هم نمی‌تواند آن‌ها را کتمان کند، ولی یک شبه همه آن‌ها را نمی‎شود رفع نمود باید از راه خودش وارد شد و براساس اولویت‌ها مسائل را رفع کرد.

مسلم ساقی تاکید کرد: باید به مردم اقدامات انجام شده را اطلاع رسانی نمود، در بخش روستایی به رغم کمبود اعتبارات اما اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده است. باید در این شرایط سخت امید آفرینی کرد، نباید فضایی را به وجود آورد که مردم فکر کنند هیچ کاری تاکنون انجام نشده است.

ساقی ادامه داد: هر سرمایه‌گذار بومی و یا غیر بومی که درخواست سرمایه‌گذاری داشته باشد موظف هستیم شرایط لازم را فراهم کنیم، در همین خصوص اولین ناحیه صنعتی بخش خصوصی با کمک معین اقتصادی در بخش کوهسرخ مهیا و مقدمات کار فراهم شده است.

وی با انتقاد از برخی خبرنگاران که با تیترهای منفی شهرستان را بد جلوه می‎دهند، به وضعیت محور کاشمر به شادمهر اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم در مشکلات بزرگ نمایی کنیم نگاه واقع بینانه و عدالتی نداریم.

فرماندار کاشمر گفت: دستور محور کاشمر به شادمهر با تلاش همه مسئولان و تاکید استاندار خراسان رضوی در ابتدای توفیق حضورم در شهرستان داده شد و با همت راه و شهرسازی، راهداری، پلیس راه تا شهریورماه آسفالت آن به اتمام رسید.

وی عنوان کرد: هیچ فشار اداری برای افتتاح 13 کیلومتر از باند دوم این محور وجود نداشت، اگرچه کمتر از یک هفته قبل این محور بازگشایی شد، اما در کدام یک از سخنانم از محور کاشمر به شادمهر به عنوان گذرگاه خونین نام بردم که برخی محور را به این نام خطاب می‌‏کنند. اگرچه رسانه‎ها باید دغدغه‎های مردم را بگویند اما متاسفانه یک رسانه از ابتدای حضور من در شهرستان چندین خبر در این خصوص کار نموده که تیتر اکثر آن‌ها بار منفی دارد.

ساقی مطرح کرد: اگر چه رویکرد من به محدود بودن حوزه رسانه‎ها نیست اما خبرنگاران باید دقت بیشتری کنند و اگر مشکلی هم وجود دارد، بزرگنمایی نکنند.

وی بیان کرد: خبرنگاران باید همان‌گونه که به بیان مشکلات می‎پردازند نقاط قوت را نیز مطرح کرده و تنها به نقاط ضعف نپردازند.

در این جلسه بخشدار کوهسرخ گفت: طی 10 ماه گذشته تلاش بر این بوده که تحول و اتفاقات خوبی را با همت تمامی مسئولان به خصوص روحانیون در بخش کوهسرخ شاهد باشیم.

مجید کاریزنویی عنوان کرد: با تاسی از مشی اعتدال دولت تدبیر و امید سعی شده تمام استعدادهای منطقه در همه حوزه‎ها با تمام افکار، عقیده‎ها و ویژگی‎های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، فکری و عقیدتی را در راستای توسعه و اعتلای منطقه دور هم جمع کنیم.

وی اظهار کرد: در بخش کوهسرخ با استفاده از وجود نخبگان، سیاسیون، معتمدین و همه اقشار با هدف واحد در کنار یکدیگر برای رفع محرومیت‎ها تلاش کرده و خواهیم کرد.

کاریزنویی گفت: سعی شده از حداقل امکانات و اعتبارات موجودی که به بخش کوهسرخ تخصیص یافته با نظارت‎هایی که صورت گرفته حداکثر استفاده را ببریم.

وی افزود: در امور اقتصادی و اشتغال با پیگیری‎هایی که از سوی فرمانداری صورت گرفته معین اقتصادی بخش کوهسرخ مشخص و تفاهم‌نامه‎ها امضا شد که امیدواریم به زودی شاهد رفع مشکلات اشتغال منطقه باشیم.

بخشدار کوهسرخ بیان کرد: به رغم تمامی اقدامات صورت گرفته اما هنوز در بخش کوهسرخ مطالبات انباشته بسیار فراوانی وجود دارد، امیدواریم با یاری همدیگر به مردم این منطقه خدمت بیشتری را ارائه دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی صبح سه شنبه در گفت و گو با رسانه ها اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و به منظور ترغیب مددجویان معزز جهت مشارکت در احیای صنعت نوغان و توانمندسازی آنان، تعداد ۵ هزار جعبه نوغان بین مددجویان داوطلب پرورش کرم ابریشم در حال توزیع می باشد.

مدیر کل کمیته امداد گیلان، با بیان اینکه استان گیلان خاستگاه تولید ابریشم در ایران بوده است، عنوان کرد: این طرح به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان به منظور جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، کمک برای حمایت صنعت نوغانداری و افزایش درآمد برای خانوارهای تحت پوشش اجرا می گردد.

اهرابی، اضافه کرد: برگزاری کلاس های مشاوره ای و انگیزشی، دوره های آموزشی فنی و توسعه پرورش کرم ابریشم، توسعه باغات توت با واگذاری نهال اصلاح شده رایگان و خرید مستقیم و تضمینی از کشاورزان به منظور قطع واسطه گری، از دیگر اقداماتی است که در این زمینه صورت می پذیرد.

وی، با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم به مددجویان از دیگر اقدامات کمیته امداد است، گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم از محل اعتبارات بانکی، اشتغال روستایی و اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای مددجویان فعال در زمینه نوغانداری اهداء می گردد.

اهرابی با اشاره به اینکه زنجیره کامل تولید در حوزه صنعت ابریشم در استان ایجاد گردیده است، تشریح کرد: تمامی مراحل خرید تضمینی پیله تر ابریشم از مددجویان، استفاده از قابلیت ها و پتانسیل های صنایع تبدیلی داخل استان به منظور تبدیل پیله تر به پیله خشک، استفاده از صنایع تکمیلی استانی به منظور تبدیل پیله خشک به نخ و تحویل نخ ابریشم به مددجویانی که در عرصه تولید فرش ابریشم فعال هستند با نظارت و حمایت کمیته امداد انجام می شود.

اهرابی، با بیان اینکه بسیاری از مددجویان کمیته امداد گیلان، استعداد و توانایی کار دارند اما شرایط و سرمایه کافی برای ایجاد شغل ندارند، اضافه کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان با ایجاد اشتغال پایدار همواره جزء برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این نهاد است و بر این اساس کمیته امداد با پرداخت تسهیلات ارزان، آن‌ها را در مسیر خودکفایی قرار می‌دهد.

وی، حمایت از ترویج مشاغل و صنایع بومی استان را یکی از رسالت های کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی عنوان کرد و افزود: خدمات مشاوره ای، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و اجرای طرح توسط این عزیزان با نظارت ۳ تا ۵ ساله جهت پایداری طرح از جمله حمایت های کمیته امداد در این بخش می باشد.

گفتنی است، در سال گذشته ۱۵۰ تُن پیله ابریشم توسط ۲ هزار مددجوی کمیته امداد استان به ارزش ریالی ۳۷ میلیارد تومان تولید شد.

کد خبر 6092733

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی