Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از زنجان، سجاد صنعتی منفرد ، با اعلام این خبر، اظهار کرد: تاکنون 63 هزار و 191 فقره  سند برای واحدهای مسکونی روستایی و 6665 جلد سند برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد در این استان صادرشده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: میزان صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان 15/68 درصد بوده است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه، برای توسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی صدور سند اماکن روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: بنیاد مسکن استان با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین بافت روستاها، افزایش انگیزه جهت پایداری سکونت در روستا، گسترش کالبدی موزون و طراحی شده و بهره‌گیری مناسبتر روستاییان از خدمات جهت سرمایه‌گذاری و نهایتاً ایجاد امنیت قضایی با همکاری اداره ثبت اسناد اقدام به تهیه و اجرای طرح صدور سند اماکن روستایی نموده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با تاکید بر اینکه، صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی، باعث افزایش مشارکت و فعالیت در روستاها می‌شود که خود توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت، گفت: صدور سند برای واحدهای روستایی همواره موجب محرومیت زدایی، افزایش ارزش املاک در مناطق روستایی ، بهره گیری از سرمایه های راکد موجود در روستاها برای فعالیت‌های حقوقی و اقتصادی و در نهایت ارتقای توسعه پایدار را به دنبال خواهد داشت.

صنعتی منفرد با اشاره به اینکه صدور سند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان میتوانند برای صدور سند به بنیاد مسکن استان مراجعه کنند، خاطر نشان کرد: واگذاری اسناد مالکیت روستایی، زمینه را برای دریافت تسهیلات بهسازی مسکن فراهم می کند و به عنوان یک پشتوانه برای روستائیان به شمار می آید و می توان گفت، گامی در جهت بهره‌مند شدن جوامع روستایی از مزایای مالکیت تثبیت‌شده در جهت توسعه موزون است تا منابع به صورت منطقی و عادلانه میان مردم روستا به گونه‌‌ای تقسیم شود  که همه روستاییان امکان یابند مانند جوامع شهری از حقوق مناسبی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و حقوقی بهره‌مند شوند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳ ، پایان خرداد سال‌جاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عباس برزگر با اشاره به اینکه پیگیری تأمین مسکن جامعه ایثارگری از جمله وظایف بنیاد شهید است، اظهار کرد: جانبازان با هر درصد جانبازی، فرزندان و همسران شهدا، والدین شهدا و آزادگانی که تا کنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده‌اند و متقاضی تسهیلات مسکن هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه my.isaar.ir یا با مراجعه حضوری به بنیاد شهید محل پرونده خود نسبت به ثبت‌نام و تشکیل پرونده در جهت بهره‌مندی از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران ۲۰ ساله و با نرخ سود چهار درصد است، یادآور شد: پرداخت مابه‌التفاوت سود این تسهیلات بر عهده دولت است و در صورتی‌که ایثارگری قبلاً یک‌بار از این تسهیلات در سنوات گذشته بهره‌مند شده است و تا پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به تسویه اقدام کرده باشد، اما دارای دهک‌بندی زیر ۷ و فاقد مسکن و مستأجر باشد، می‌تواند مجدداً از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر اینکه مهلت معرفی به بانک جهت دریافت این تسهیلات تا پایان خرداد سال‌جاری است، ادامه داد: نرخ تسهیلات مسکن برای شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر، ۶۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها، ۵۰۰ میلیون، شهرستان‌ها، ۴۰۰ میلیون و روستاها ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 751340

دیگر خبرها

  • اسناد مالکیت تمام واحدهای صنعتی گرمسار صادر شد
  • تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان شتاب می‌ گیرد
  • لزوم تأمین انشعابات در پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • لزوم سریع تأمین انشعابات در پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود