Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:20:11 GMT

اما نظر ترامپ درباره نفت عراق

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۲۹۲۲

اما نظر ترامپ درباره نفت عراق

فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدیویی قدیمی را که بیانگر مواضع و اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا درباره نفت عراق است، بازنشر کردند.

به گزارش ایسنا، این فایل ویدیویی شامل بخش‌هایی از مصاحبه‌های تلویزیونی و کنفرانس‌های خبری مختلف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست که در یکی از آنها از تمایل خود بر سیطره و در اختیار گرفتن نفت عراق و عربستان سخن به میان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ درباره نفت خاورمیانه در بسیاری از مناسبت‌ها صحبت کرده و گفته است: بله ما نیروهای آمریکایی را برای حفاظت از شرکت‌های نفت در عراق مستقر خواهیم کرد و کل ثروت را خواهیم گرفت و فرد پیروز به غنایم دست می‌یابد.

ترامپ در یکی از مصاحبه‌های مطبوعاتی می‌گوید: عراق دومین میادین نفتی جهان به ارزش ۱۵ تریلیون دلار را داراست و ارتش عراق سلاح و تجهیزات لازم را ندارد، ارتش عراق، ارتشی ضعیف و جامعه عراق فاسد است و اگر اوضاع به من سپرده شود نفت را از آنها خواهم گرفت.  

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره نحوه تصاحب نفت عراق و عربستان تاکید کرده است: نیروهای ویژه را به آنجا گسیل خواهیم کرد، سپس بر مناطق نفت خیز چیره خواهیم شد.

وی افزود: ثروت آنها را می‌گیرم، نفت آنها را خواهم گرفت.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آنها باید چه چیزی در ازای آزادی‌شان بدهند، افزوده است: دست کم باید ۱۵ تریلیون دلار بپردازند، این کمترین مبلغ است.

ترامپ در مصاحبه دیگری در پاسخ به سوالی درباره آیا رویکرد او باعث نابودی ثروت عراق می‌شود، تاکید می‌کند: نه، اجازه دهید به شما مطلبی را بگویم، هیچ چیزی به اسم عراق وجود ندارد، رهبران آنها فاسد هستند، عراقی‌ها وجود ندارند آنها بین گروه‌های مختلف تقسیم شده‌اند، من حلقه حمایتی را در اطراف شرکت‌های نفت قرار می‌دهم تا کل ثروت را بگیرد و این چیزی است که باید انجام داد.

به نقل از سایت الخلیج آنلاین، اما فعالان از نحوه صحبت ترامپ با این جسارت درباره قصدش جهت چپاول و تاراج نفت کشورهای عربی آنهم به زور سلاح انتقاد کردند.

نیروهای آمریکایی در چند منطقه عراق به علاوه سوریه و عربستان مستقر هستند و هدف آنها تامین امنیت مناطق نفت خیز این کشورها در برابر حملات اعلام شده است.

اخیرا نیز ترامپ به صراحت اعلام کرد، نفت را دوست دارد و می‌خواهد نیروهایش در سوریه را در نزدیکی میادین نفت و گاز مستقر کند تا دست روسیه، سوریه یا داعش به این منابع نرسد.

این فایل ویدیویی در حالی منتشر شده که عراق شاهد اعتراضات گسترده در اعتراض به فساد طبقه سیاسی این کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نفت عراق تظاهرات عراق دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!
  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم