Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس با بررسی با اولویت و خارج از دستور طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب آن، تنفس ۵ ساله به بانک رفاه برای رساندن سقف واگذاری سهام خود به ۳۰ درصد را می‌دهد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس با ۱۴۶ رای موافق، ۳۶ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در مجلس با بررسی خارج از دستور و با اولویت طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیر دولتی موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حسین نقوی حسینی به عنوان متقاضی بررسی با اولویت این طرح گفت: طبق تبصره ماده ۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ باید سهام بانک‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و سقف آن تعیین تکلیف شود. بانک رفاه کارگران، بانک عمومی غیر دولتی است که طبق سیاست‌های کلی می‌تواند سهامش واگذار نشده و سقف ۳۰ درصد را رعایت کند.

وی افزود:‌ در صورت تصویب این طرح ۵ سال تنفس به بانک رفاه داده می‌شود که سقف واگذاری سهام خود را به ۳۰ درصد برساند. بانک‌های دیگر موظفند تا پایان برنامه سهامشان را واگذار کنند که در این مورد بانک رفاه مستثنی شد.

نماینده ورامین همچنین با تاکید بر این که تصویب این طرح کمک‌های شایانی به بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی می‌کند، افزود:‌ سازمان تامین اجتماعی با مشکل نقدینگی مواجه است و دولت قادر به پرداخت مطالبات این سازمان نیست. لذا اگر خللی در فعالیت بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی ایجاد شود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانک رفاه کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 

در ادامه گام‌های اجرایی برنامه تحول بانک دی، ابلاغی از سوی بانک مرکزی با موضوع کاهش شناوری سهام و افزایش سرمایه نقدی، 15 درصد از سهام خزانه بانک دی به سازمان اموال و املاک کوثر واگذار می‌شود.   به گزارش پارسینه در ادامه گام های اجرایی برنامه تحول بانک دی، ابلاغی از سوی بانک مرکزی با موضوع کاهش شناوری سهام و افزایش سرمایه نقدی، طی توافق فی ما‌بین بانک‌دی و سازمان اموال و املاک کوثر به نمایندگی از بنیاد شهید و امور ایثارگران ، مقرر شد 15 درصد از سهام خزانه بانک دی، طی سه مرحله و به قیمت کارشناسی با شرایط 10 درصد نقد‏/ املاک معوض و مابقی بصورت اقساط شصت ماهه با نرخ سود ابلاغی بانک مرکزی به سازمان مذکور واگذار گردد.  بدین منظور ارزیابی کارشناسی سهام بانک دی توسط کارشناسان رسمی در دست اقدام است که به محض حصول نتیجه، مراتب از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!