Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ علی پیرحسینلو، با اشاره به مصوبه ممنوعیت تردد کامیون‌ها کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، گفت: سال‌هاست که استفاده از شیوه‌های سنتی کنترل خودرو‌های متخلف همچون برقراری ایست بازرسی، کمین کردن، کنترل دستی مدارک و ... منسوخ شده و با توجه به حجم خودرو‌ها و تاثیری که آلایندگی آن‌ها بر سلامتی شهروندان دارد، ضروری است که از شیوه‌های کنترلی مکانیزه و زیرساختی به نفع سلامتی مردم شهر استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه سال گذشته معاونت حمل و نقل شهرداری بیش از ۳۰ سامانه دوربین‌های نظارتی را در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران نصب کرد تا تردد خودرو‌ها به ویژه کامیون‌های دودزا و معاینه فنی آن‌ها را به صورت مکانیزه کنترل کند، افزود: با اینکه هم‌اکنون تمامی مبادی ورودی و خروجی تهران زیر چتر نظارت دوربین‌ها هستند و زیرساخت‌های کاملی وجود دارد، اما نمی‌توان از این ظرفیت برای نجات مردم از بحران آلودگی هوا استفاده کرد چراکه متاسفانه پلیس راهور ناجا همکاری لازم را ندارد.

به گفته وی، با وجود گذشت یک سال متاسفانه هنوز کد تخلف و امکان جریمه برای اکثر این دوربین‌ها از سوی پلیس راهور فعال نشده و امکان استعلام VIN خودرو‌ها نیز در اختیار شهرداری قرار نگرفته است تا ما بتوانیم به تفکیک نوع خودرو نسبت به شناسایی موارد سنگین، فرسوده و آلاینده اقدام کنیم. به عنوان مثال با توجه به مصوبه اخیر کمیته اضطرار آلودگی هوا از روز دوشنبه ۲۰ آبان تا آخر هفته، تردد کلیه کامیون‌ها به استثناء خودرو‌های حامل سوخت و مواد غذایی فاسدشدنی ممنوع است. اما وقتی همین تردد‌های غیرمجاز و موجب آلودگی در سامانه ثبت می‌شود، به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات خودرو نمی‌توان نوع خودرو را تشخیص داد و همچنین به علت تعریف نشدن کد جریمه، امکان اعمال قانون و اجرای مکانیزه مصوبه کارگروه به منظور بازدارندگی هم وجود ندارد.
بیشتر بخوانید: آلایندگی ۳۰ درصد از اتوبوس‌ها و کامیون‌های دارای معاینه فنیپیرحسینلو با بیان اینکه البته پلیس می‌تواند به روش‌های قدیمی و با استقرار نیروی انسانی و کنترل دستی چند معبر را کنترل کند، پرسید: مگر همکاران خوب ما در پلیس راهور تهران بزرگ چند نیرو در خیابان دارند و مگر ماموران پلیس چند کامیون را می‌توانند متوقف کنند و یا نسبت به کنترل مدارک آن‌ها اقدام کنند؟ وقتی صد‌ها میلیون تومان هزینه شده و زیرساخت‌های کافی در شهرداری تهران برای کنترل مکانیزه وجود دارد، چرا استفاده نمی‌شود.

وی در پایان گفت: تا دو سال قبل، کمیته اضطرار آلودگی هوا در شرایط خاص غالبا به زوج و فرد کردن تردد خودرو‌ها می‌پرداخت که از سال قبل با پیشنهاد شهرداری، محدود کردن کامیون‌ها به عنوان یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا در دستور کار قرار گرفت. حالا که زیرساخت‌های دوربین برای نظارت بر کامیون‌های آلاینده هم از سوی شهرداری تکمیل شده است، خواهش ما از همه به ویژه پلیس راهور و وزارت کشور این است که کمک کنند از این تجهیزات هوشمند برای کنترل آلودگی هوا و به نفع سلامتی مردم استفاده شود. منبع: ایسنا برچسب ها: رویداد24 ، آلودگی هوای تهران ، کمیته اضطرار آلودگی هوا ، کامیون دودزا ، تردد کامیون‌های دود زا ، ممنوعیت تردد کامیون‌های دودزا ، نظارت بر کامیون‌های آلانیده ، پلیس راهور سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آلودگی هوای تهران کمیته اضطرار آلودگی هوا کامیون دودزا پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مترصد دریافت مجوز از مراجع قانونی هستیم تا به‌زودی موسسات خدمات هوشمند ترافیک را تاسیس و راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار تیمور حسینی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست معاونان حمل‌ونقل شهرداری‌های کشور و پلیس راهور اظهار کرد: خروجی این جلسه می‌تواند مدیریت ترافیک باشد که مدرسه کاربران ترافیک است؛ شخصیت افرادی که در جاده‌ها حضور دارند، در شهرهای بزرگ شکل می‌گیرد، پس اگر بتوانیم در کلان‌شهرها قوانین منظمی را حاکم کنیم محصول این محیط منظم کاربرانی می‌شود که می‌توانند در هرجا رفتارهای درست بروز دهند، از این رو تصمیماتی که از این جلسه خارج می‌شود، در حمل‌ونقل و ایمنی کشور کاربردی است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور در سال ۱۴۰۳ اولین دستگاهی خواهد بود که به شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم جامه عمل می‌پوشاند، افزود: مترصد دریافت مجوز از مراجع قانونی هستیم تا به زودی مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک را تأسیس و راه‌اندازی کنیم، این مؤسسات می‌تواند توسط تمام کارشناسان اعم از همکارانم که سال‌ها در این سنگرتلاش کردند و همکارانمان در معاونت‌های حمل‌ونقل کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان اداره شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه این مؤسسات راه‌اندازی و در تمام معابر کشور جاده‌ها و معابر شهری یک بخش‌های جعرافیایی را به آن‌ها واگذار می‌کنیم، گفت: یکی از اقدامات این مؤسسات است که در اجرای مقررات و کنترل تخلفات به ما با ابزار هوشمند کمک می‌کنند.

از این پس حق بیمه باید بر اساس نمره منفی و تعداد جریمه‌ها باشد

حسینی با بیان اینکه امروز به دلیل محدویت‌های بسیار زیاد در کشور امکان گستردگی امکانات به هیچ عنوان وجود ندارد، تصریح کرد: در تمام ۲۴۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشور، حتی در هر ۱۵۰ کیلومتر هم یک دوربین برای کنترل سرعت و ثبت تخلف وجود ندارد، علاوه بر کنترل تخلفات این مؤسسات می‌توانند با جذب کارشناسان بازنشسته راهور و با تجهیز آن‌ها به تبلت کروکی الکترونیکی در جمع‌آوری تصادفات به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه از این پس حق بیمه نباید براساس یک تصادف باشد، بلکه باید بر اساس نمره منفی و تعداد جریمه‌ها باشد، گفت: تا پایان خرداد این مورد ابلاغ و فراخوان داده می‌شود و انتظار داریم در مراکز بزرگ و کلان‌شهرها، شهرداری‌ها این اتفاق را رقم بزنند، چاره‌ای نداریم جز اینکه در یک نظام دقیق تشویق و تنبیه تلاش کنیم تا به اصلاح رفتار کاربران دست پیدا کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی رانندگان به‌طور جد دنبال می‌شود، که اگر به سر منزل مقصود برسد با برنامه‌ریزی دقیق و اعمال نکات، یک انقلاب در موضوع اصلاح رفتارهای ترافیک خواهد بود، ادامه داد: با این اقدام می‌توانیم به راحتی در بازه دو تا سه ساله حداقل به میزان ۵۰ درصد تصادفات و جانباختگان را کاهش دهیم و کشته‌ها را به زیر ۱۰ هزار نفر برسانیم.

تیموری با اشاره به اینکه شهرداری تهران یک همت برای راهور در برنامه بودجه در نظر گرفته است، اظهار کرد: در برخی شهرها این عدد به مقداری کم است که اگر تعلق نگیرد بهتر است، توقع دارم تمام کلان‌شهرها بر اساس یک آنالیز دقیق مشخص کنند چه چیزهایی تکلیف شهرداری است و عدد واقعی را مشخص کنند، تنها شهری که عدد واقعی را دارد شهرداری تهران است.

وی گفت: برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست، هرکجا نیاز به همراهی ما باشد بدون تأخیر حتی یک ساعته کار انجام خواهد شد؛ پلیس در ارائه آمار هیچ خساستی ندارد.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آخرین وضعیت کروکی الکترونیک خاطرنشان کرد: در ۱۹ استان، ۱۰۰ درصد تجهیزات تکمیل شده و کروکی کاغذی کامل جمع‌آوری شده است، در پنج استان فقط به مرکز استان تعلق گرفته و باقی‌مانده ۷۰ درصد استان تبلت را دریافت کردند، البته در اردیبهشت کسری تبلت‌ها تأمین و از حیث تجهیزات کامل می‌شوند که این اقدام اتفاق ارزشمندی از حیث خدماتی است که مردم دریافت می‌کنند و اطلاعاتی که ما از این طریق دریافت می‌کنیم.

کد خبر 749678

دیگر خبرها

  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق